بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل
بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل ، سئو :بهینه سازی عکس ها و تصاویر – قسمت هفتم
برگرفته از Google Webmaster Help Forum
چگونه وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنیم ؟
(قسمت هفتم)- بهینه سازی عکس ها و تصاویر
عکس ها و تصاویر سایت خود را بهینه سازی کنید
بهینه سازی تصاویر برای گوگل
از طریق استفاده از ویژگی “alt” می توان اطلاعاتی مربوط به عکس ها و تصاویر را فراهم نمود
تصاویر ممکن است جزء ساده ای از سایت شما به نظر برسند، اما شما می توانید استفاده از آنها را بهینه سازی کنید. همه تصاویر می توانند یک نام فایل و ویژگی “alt” مجزا داشته باشند ، که هر دو آنها دارای مزیت هستند. ویژگی “alt” به شما اجازه می دهد تا متن جایگزینی برای یک تصویر استفاده کنید اگر به دلایلی آن تصویر نمایش داده نشود (1).
ویژگی الت برای بهینه سازی سایت
چرا از این ویژگی استفاده کنیم؟ اگر یک کاربر در حال مشاهده سایت شما در مرورگری است که تصاویر را پشتیبانی نمی کند، و یا از فناوری های جایگزین استفاده می کند، مانند یک صفحه خوان (screen reader)، محتویات ویژگی alt، در مورد تصویر اطلاعاتی ارائه می دهد.
دلیل دیگر این است که اگر شما از یک تصویر به عنوان یک لینک استفاده می کنید، alt text برای آن تصویر همانند anchor text یک text link عمل خواهد کرد. با این حال، ما استفاده از تعداد زیادی تصویر را برای لینک ها در سایت شما توصیه نمی کنیم زیرا text link ها می توانند همین نقش را ایفا کنند. در نهایت، بهینه سازی نام فایل های تصاویر و alt text کمک می کند پروژه های جستجوی تصویر مانند Google Image Search راحت تر تصاویر سایت شما را بیابد.
فایل ها را در دایرکتوری های تخصصی ذخیره کرده و مدیریت آنها را با استفاده از فرمت های رایج برای فایل ها انجام دهید
به جای داشتن فایل های تصاویر گسترش یافته در تعداد زیادی دایرکتوری و دایرکتوری های فرعی در دامین خود،تصاویر خود را در یک دایرکتوری مجزا قرار دهید (به عنوان مثال : brandonsbaseballcards.com/ images/ ) . این امر دستیابی به تصاویر شما را آسان می کند.
از انواع فایل ساپورت شده استفاده کنید – اکثر مرورگرها از فرمت های JPEG ، GIF ، PNG و BMP برای تصاویر پشتیبانی می کنند. همچنین این یک ایده خوب است که فرمت (پسوند) نام فایل شما با نوع فایل سازگار باشد.
ذخیره کردن تصاویر در دایرکتوری مجزا
بهترین شیوه ها
از نام های فایل و متن های alt خلاصه اما توضیحی استفاده کنید
مانند همه بخش های یک صفحه که برای بهینه سازی مورد توجه قرار می گیرند، filename ها و alt text ها (برای زبان های ASCII) ،وقتی کوتاه و خلاصه باشند، به بهترین شکل عمل می کنند.
توجه :
از نام فایل های کلی مانند “image1.jpg” ، “pic.gif” ، “1.jpg” استفاده نکنید زیرا برخی سایت ها با هزاران عکس ممکن است به طور اتوماتیک عکس های خود را نامگذاری کنند.
از نوشتن نام فایل های طولانی اجتنناب کنید
از کلمات کلیدی در alt text استفاده نکنید و یا کل جملات را کپی پیست نکنید.
به هنگام استفاده از تصاویر به عنوان لینک، alt text را در نظر بگیرید
اگر شما تصمیم دارید از یک عکس به عنوان یک لینک استفاده کنید، تکمیل alt text آن به Google کمک می کند بیشتر در مورد سایتی که به آن لینک شده اید، بداند. تصور کنید که در حال نوشتن anchor text برای یک text link هستید.
نکته:
از نوشتن alt text های بیش از حد طولانی که به عنوان اسپم در نظر گرفته می شوند، خودداری کنید.
تنها از لینک های تصاویر برای navigation در سایت خود استفاده نکنید.
یک فایل تصویری نقشه سایت فراهم کنید
یک فایل تصویری نقشه سایت می تواند برای Googlebot در مورد تصاویر یافت شده در سایت شما اطلاعات زیادی را فراهم کند. ساختار آن شبیه به فایل نقشه سایت XML برای صفحات وب شما می باشد.
بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل ، سئو :استفاده صحیح از تگ های عنوان – قسمت هشتم
برگرفته از Google Webmaster Help Forum
چگونه وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنیم ؟
(قسمت هشتم)- استفاده صحیح از تگ های عنوان
“از تگ های عنوان به طور مناسب استفاده کنید”
از تگ های عنوان به منظور تاکید بر متن های مهم استفاده کنید
تگ های عنوان در صفحه به منظور ارائه ساختار به کاربران به کار می روند ( تگ های عنوان نباید با <head> HTML tag یا HTTP headers اشتباه گرفته شوند). تگ های عنوان دارای شش سایز هستند که با <h1> شروع می شوند که مهمترین آنهاست و با <h6> خاتمه می یابند که کم اهمیت ترین آنها می باشد.
اهمیت تگ های عنوان برای بهینه سازی در گوگل
از آنجا که تگ های heading معمولا متن موجود در خود را از یک متن معمولی بر روی صفحه، بزرگتر می کنند، این امر یک نشانه بصری را در اختیار کاربران قرار می دهد که به آنها کمک می کند دریابند که محتوای قرار گرفته در زیر متن عنوان در چه رابطه ای است.
به منظور ایجاد ساختار سلسله مراتبی برای محتوای شما و navigate شدن راحت تر کاربران در میان داکیومنت های شما، سایز های متفاوت برای عنوان بکار می رود.
بهینه سازی برای موتور گوگل- تگ عنوان
“بهترین شیوه ها”
تصور کنید شما در حال نوشتن رئوس مطالب هستید
همانند نوشتن رئوس مطالب برای یک مقاله بزرگ، نکات اصلی و نکات فرعی محتوا در صفحه مورد نظر را معین کنید و در مورد تگ های عنوان به طور صحیح تصمیم بگیرید.
نکته:
از قرار دادن متن در تگ های عنوان اجتناب کنید زیرا این امر در تعریف ساحتار صفحه شما مفید نیست.
از تگ های عنوان در جایی که دیگر تگ ها مانند <em> و <strong> ممکن است مفید تر باشند، استفاده نکنید.
از یک تگ عنوان با یک سایز به تگ عنوان دیگر با سایز دیگر، به طور نامنظم حرکت نکنید.
از عناوین به صورت پراکنده در سراسر صفحه استفاده نکنید
از تگ های عنوان در جایی استفاده کنید که با معنی باشد. تعداد زیادی تگ عنوان در یک صفحه می تواند مرور محتوا را برای کاربران مشکل کند و همجنین به کاربران نشان ندهد که موضوع در کجا خاتمه می یابد و موضوع جدید از کجا اغاز می شود.
نکته:
از تگ های عنوان به صورت بیش از حد در صفحه استفاده نکنید.
همه متن صفحه را در یک تگ عنوان قرار ندهید.
از تگ های عنوان فقط برای styling text و نه برای ارائه ساختار استفاده نکنید.
بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل ، سئو :استفاده موثر و صحیح از فایل های robots.txt – قسمت نهم
برگرفته از Google Webmaster Help Forum
چگونه وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنیم ؟
(قسمت نهم)- استفاده موثر و صحیح از فایل های robots.txt
از robots.txt ها به طور موثر و صحیح استفاده کنید
خزیدن در محتوا را در جایی که این کار توسط robots.txt ها لازم نیست، محدود کنید
یک فایل “robots.txt” به موتورهای جستجو می گوید که آیا انها می توانند به بخش های سایت شما دسترسی پیدا کنند و در آن به جستجو بپردازند (1). این فایل، که باید “robots.txt” نامیده شود، در دایرکتوری روت سایت شما قرار می گیرد (2).
اهمیت روبوت فایل ها در سئو و بهینه سازی گوگل
ممکن است شما تمایل نداشته باشید که برخی از صفحات سایتتان مورد جستجو قرار بگیرد زیرا تصور می کنید که این صفحات اگر در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شوند برای کاربران مفید نیستند. اگر می خواهید از خزیدن موتورهای جستجو در صفحات سایت خود جلوگیری کنید ، Google Webmaster Tools یک robots.txt generator خوب دارد که به شما کمک می کند این فایل را ایجاد کنید. توجه کنید که اگر در سایت خود از subdomains ها استفاده می کنید و اگر می خواهید برخی صفحات در یک subdomain خاص مورد جستجو قرار نگیرد، شما باید یک فایل robots.txt جداگانه برای آن subdomain ایجاد کنید.
روش های زیادی وجود دارد که از ظاهر شدن محتوا در نتایج جستجو جلوگیری می کند مانند اضافه کردن “NOINDEX” به متا تگ robots شما، استفاده از .htaccess برای پسوردگذاری امن برای دایرکتوری ها و استفاده از Google Webmaster Tools برای حذف محتوایی که قبلا مورد جستجو قرار گرفته است. یکی از مهندسین شرکت گوگل ، Matt Cutts ، ویدئوی مفیدی در رابطه با “رعایت موارد لازم برای هر یک از روش های مسدود کردن URL ” تهیه کرده است.
بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگگل – نقش فایل های ربوت تکست
“بهترین روش ها”
برای محتواهای حساس از روش های امن تر استفاده کنید
به هنگام استفاده از robots.txt برای مسدود کردن موارد حساس و محرمانه، شما نباید احساس راحتی کنید! یکی از دلایل این امر اینست که موتورهای جستجو باز هم قادرند به URL هایی که شما مسدود کرده اید مراجعه کنند (فقط URL را نشان می دهد و عنوان یا snippet را نشان نمی دهد)، چنانچه سایت های دیگر در اینترنت لینک هایی به URL های مربوطه داشته باشند (مانند referrer logs).
همچنین موتورهای جستجوی ناسازگار یا سرکش که Robots Exclusion Standard را به رسمیت نمی شناسند، از دستورالعمل های robots.txt شما پیروی نمی کنند. در نهایت یک کاربر کنجکاو به بررسی دایرکتوری ها و دایرکتوری های فرعی در فایل robots.txt شما می پردازد و محتوایی که شما نمی خواهید دیده شود را پیدا می کند. رمزگذاری محتوا یا محافظت از پسورد با .htaccess ، راه حل های جایگزین امن تری هستند.
نکته:
اجازه ندهید صفحاتی که در نتایج جستجو شبیه هم هستند مورد جستجو قرار بگیرند.
– کاربران دوست ندارند در نتایج جستجو از یک صفحه دست بکشند و به صفحه ای بروند که ارزش قابل توجهی برای آنها ندارد.
اجازه ندهید URL هایی که در نتیجه سرویس های پروکسی ایجاد می شوند، مورد جستجو قرار گیرند.
بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل ، سئو : Nofollow کردن و جلوگیری از کامنت های اسپم – قسمت دهم
برگرفته از Google Webmaster Help Forum
چگونه وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنیم ؟
(قسمت دهم)- Nofollow کردن و جلوگیری از کامنت های اسپم
مواظب rel=”nofollow” برای لینک ها باشید
با کامنت های اسپم از طریق “nofollow” مبارزه کنید
“nofollow” کردن یک لینک از طریق تنظیم ویژگی “rel” ، به گوگل نشان می دهد که کدام لینک ها در سایت شما نباید دنبال شوند و یا نباید محبوبیت صفحه شما را به صفحات لینک شده به آن بدهند. Nofollow کردن یک لینک در واقع اضافه کردن rel=”nofollow” در داخل anchor tag لینک می باشد(1).
این کار چه زمانی سودمند است؟ اگه سایت شما یک وبلاگ دارد که در آن امکان کامنت گذاری وجود دارد، لینک های موجود در کامنت ها محبوبیت شما را به صفحاتی که شما ممکن است اطمینانی به آنها نداشته باشید، انتقال می دهند. نواحی کامنت گذاری وبلاگ در صفحات، بسیار به کامنت های اسپم حساس اند (2). Nofollow کردن این لینک های اضافه شده توسط کاربر به شما اطمینان خاطر می دهد که محبوبیت صفحه ای که به سختی آن را بدست آورده اید را به یک سایت اسپم نمی دهید.
nofollow کردن بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل
به طور اتوماتیک “nofollow” را به ستون کامنت ها و بورد پیام ها اضافه نمائید
بسیاری از پکیج های نرم افزاری مربوط به وبلاگ نویسی (blogging) به طور اتوماتیک کامنت های کاربران را nofollow می کنند، اما پکیج هایی هم که این کار را انجام نمی دهند قادرند به طور دستی بگونه ای تنظیم شوند که این کار را انجام دهند. این ابزار همچنین می تواند به دیگر نواحی سایت شما که ممکن است کاربران در آنجا محتوایی ایجاد کنند هم سر بزند مانند guestbook ها ، فروم ها، shout-board ها ، لیست های ارجاع دهنده و غیره.
nofollow
اگر شما مایل به تایید لینک های اضافه شده توسط اشخاص ثالث هستید ( به عنوان مثال اگر یک کامنت گذار در سایت شما مورد اعتماد شما قرار می گیرد ) دیگر لازم به استفاده از nofollow برای لینک ها نیست؛ با این وجود لینک شدن به سایت هایی که گوگل آن ها را به عنوان اسپم در نظر می گیرد بر محبوبیت سایت شما تاثیر می گذارد. در Webmaster Help Center نکات بیشتری در رابطه با اجتناب از کامنت های اسپم وجود دارد مانند استفاده از CAPTCHA ها و فعال کردن کنترل کامنت ها (3).
nofollow
استفاده از “nofollow” برای محتواهای خاص، کل صفحات، و غیره
استفاده دیگر از nofollow زمانی است که شما در حال نوشتن محتوایی هستید و دوست دارید از یک وبسایت به عنوان رفرنس استفاده کنید اما نمی خواهید محبوبیت سایت خود را به آن وبسایت انتقال دهید. به عنوان مثال تصور کنید که شما در حال نوشتن یک پست در وبلاگ در اربطه با اسپم شدن کامنت ها هستید و می خواهید از سایتی نام ببرید که اخیرا کامنت اسپمی را در وبلاگ شما گذاشته است. شما می خواهید دیگران از این مورد آگاه باشند بنابراین شما لینک را در محتوای خود قرار می دهید ؛ با این وجود شما قطعا نمی خواهید از طریق لینک خود بخشی از محبوبیت سایت خود را انتقال دهید. در این مورد باید از nofollow استفاده کنید.
در آخر، اگر شما به دنبال nofollow کردن همه لینک ها در یک صفحه هستید می توانید از “nofollow” در متا تگ robot خود استفاده کنید، که در داخل تگ <head> صفحه HTML قرار می گیرد (4). Webmaster Central Blog یک پست مفید در رابطه با استفاده از متا تگ robot ارائه داده است. این روش به صورت <meta name=”robots” content=”nofollow”> نوشته می شود.
بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل ، سئو :بهینه سازی سایت برای تلفن همراه – قسمت یازدهم
برگرفته از Google Webmaster Help Forum
چگونه وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنیم ؟
(قسمت یازدهم)- بهینه سازی سایت برای تلفن همراه
گوگل را از وجود سایت های مخصوص تلفن همراه مطلع سازید
سایت های مخصوص تلفن همراه را پیکربندی کنید تا به دقت توسط گوگل ایندکس شود
به نظر می رسد جهان در حال حرکت به سمت استفاده بیشتر از موبایل است. بسیاری از مردم روزانه از تلفن های همراه برای زندگی روزمره استفاده می کنند و تعداد زیادی از مردم از صفحه جستجوی مخصوص گوگل برای تلفن همراه استفاده می کنند. با این وجود، به عنوان یک وب مستر، راه اندازی سایت مخصوص تلفن همراه و جذب مخاطبینی که از جستجوی مخصوص موبایل استفاده می کنند، آسان نیست. سایت های مخصوص موبایل نه تنها از یک فرمت متفاوت نسبت به سایت هایی با دسکتاپ معمولی استفاده می کنند بلکه روش های مدیریتی و تخصصی مورد نیاز آنها نیز تقریبا متفاوت است. این امر چالش های متعددی ایجاد می کند. از آنجا که بسیاری از سایت های مخصوص تلفن همراه با توجه به مشاهده تلفن همراه در ذهن طراحی می شوند از نظر موتورهای جستجو مناسب نیستند.
شکل (1) – مثال: جستجو برای [baseball cards] در جستجوی دسکتاپ گوگل (بالا) و جستجوی موبایل (چپ). نتایج جستجوی موبایل برای دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شوند و با نتایج استاندارد دسکتاپ متفاوتند.
بهینه سازی سایت برای موببایل
بهینه سازی- سایت – موبایل
در اینجا نکاتی ذکر می شود تا به شما کمک کند اطمینان خاطر پیدا کنید که سایت شما به درستی مورد جستجو قرار می گیرد و ایندکس می شود:
بررسی کنید که آیا سایت تلفن همراه شما توسط گوگل ایندکس می شود یا نه
اگر وب سایت شما در نتایج مخصوص تلفن همراه گوگل، حتی با استفاده از site: operator، نمایش داده نمی شود این امر ممکن است به این دلیل باشد که سایت شما یک یا دو مشکل زیر را دارد:
روبات گوگل ممکن است قادر نباشد سایت شما را پیدا نکند
روبات گوگل باید سایت شما را مورد جستجو قرار دهد قبل از اینکه بتواند در ایندکس جستجوی ما قرار بگیرد. اگر شما اخیرا سایتی را ایجاد کرده اید احتمالا ما هنوز از وجود آن آگاه نیستیم. اگر چنین است یک Mobile Sitemap ایجاد کنید و آن را در گوگل سابمیت کنید تا به ما در مورد وجود سایت اطلاع دهید. یک Mobile Sitemap می تواند با استفاده از Google Webmaster Tools ، به صورت یک Sitemap استاندارد سابمیت شود .
روبات گوگل ممکن است قادر نباشد تا به سایت شما دست پیدا کند
برخی از سایت های تلفن همراه فقط برای تلفن های همراه امکان دسترسی را فراهم می کنند که این امر دسترسی روبات گوگل را به سایت غیر ممکن می سازد و بنابراین سایت را غیر قابل جستجو می سازد. جستجو گر ما برای سایت های موبایل، “Googlebot-Mobile” می باشد. اگر تمایل دارید سایت شما مورد جستجو قرار گیرد به هر نوع عامل کاربری از جمله “Googlebot-Mobile” اجازه دهید تا به سایت شما دسترسی پیدا کند(2).
شما باید بدانید که گوگل ممکن است اطلاعات عامل کاربری خود را در هر زمان بدون اطلاع تغییر دهد بنابراین ما بررسی اینکه عامل کاربری کاملا با “Googlebot- Mobile” (عامل کاربری کنونی) سازگار است را توصیه نمی کنیم. در عوض، بررسی کنید که آیا User-agent header شامل “Googlebot-Mobile” می باشد یا نه. شما همچنین می توانید از DNS Lookups برای بررسی روبات گوگل استفاده کنید.
مطمئن شوید که گوگل می تواند URL های تلفن همراه شما را شناسایی کند
زمانی که Googlebot-Mobile در حال جستجو در URL های شما است در واقع بررسی می کند که آیا هر کدام از URL ها در یک دستگاه تلفن همراه قابل مشاهده است یا نه. صفحاتی که ما نمی خواهیم در تلفن همراه قابل مشاهده باشند شامل ایندکس سایت تلفن همراه نمی شوند (اگر چه ممکن است در ایندکس وب معمولی قرار بگیرند). تعیین کردن این صفحات بر اساس فاکتورهای متعددی است که یکی از آنها DTD (Doc Type Definition) است. بررسی کنید که DTD URL های سازگار با تلفن های همراه، دارای فرمت مناسب تلفن همراه مانند XHTML Mobile یا Compact HTML باشند (3). چنانچه صفحه دارای یک فرمت مناسب و سازگار است، برای ایندکس جستجوی تلفن همراه واجد شرایط است. برای اطلاعات بیشتر به Mobile Webmaster Guidelines مراجعه کنید.
بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل ، سئو : نکات مربوط به راه اندازی نسخه دسکتاپ و نسخه تلفن همراه سایت – قسمت دوازدهم
برگرفته از Google Webmaster Help Forum
چگونه وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنیم ؟
(قسمت دوازدهم)- نکات مربوط به راه اندازی نسخه دسکتاپ و نسخه تلفن همراه سایت
کاربران تلفن همراه را به درستی راهنمایی کنید
بهینه سازی سایت برای موبایل
نسخه دسکتاپ و تلفن همراه سایت خود را راه اندازی کنید
یکی از شایع ترین مشکلات مدیران سایت که هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ یک سایت را اجرا می کنند این است که نسخه تلفن همراه سایت در دسکتاپ کامپیوتر، و نسخه دسکتاپ در دستگاه تلفن همراه برای کاربران ظاهر می شود. برای مقابله با این مشکل در اینجا دو راه حل عملی وجود دارد که عبارتند از:
هدایت مجدد کاربران تلفن همراه به نسخه صحیح مورد نظر
هنگامی که یک کاربر تلفن همراه و یا جستجو کننده (مانند روبات موبایل گوگل) به نسخه دسکتاپ یک URL دسترسی پیدا می کند، شما می توانید آنها را به نسخه مربوطه به تلفن همراه همان صفحه تغییر مسیر دهید. گوگل متوجه رابطه بین دو نسخه URL می شود و نسخه استاندارد را در جستجوهای دسکتاپ و نسخه تلفن همراه را در جستجوهایی تلفن همراه، نمایش می دهد.
چنانچه مسیر کاربران را تغییر می دهید مطمئن شوید که محتوای مربوط به URL های موبایل و دسکتاپ تا حد ممکن با یکدیگر سازگار باشند (1). به عنوان مثال، اگر شما یک سایت خرید را راه اندازی کرده اید و امکان دسترسی از یک تلفن همراه به یک نسخه URL دسکتاپ وجود دارد، مطمئن شوید که کاربر به نسخه تلفن همراه همان صفحه برای همان محصول هدایت می شود، و به صفحه اصلی نسخه موبایل سایت هدایت نمی شود. ما گاهی اوقات سایت هایی را می بینیم که با استفاده از این نوع تغییر مسیر در تلاش برای افزایش رتبه بندی خود در نتایج جستجو هستند، که این عمل تنها به تجربه منفی برای کاربران منجر می شود، و بنابراین باید از این امر اجتناب شود.
بهینه سازی نسخه موبایل
از سوی دیگر، زمانی که از یک مرورگر دسکتاپ و یا از طریق خزنده وب ما، یعنی روبات گوگل، به URL نسخه تلفن همراه امکان دسترسی وجود دارد، لازم نیست که کاربران را به نسخه دسکتاپ تغییر مسیر داد. به عنوان مثال، گوگل به طور خودکار کاربران دسکتاپ را از سایت تلفن همراه خود به سایت دسکتاپ خود تغییر مسیر نمی دهد؛ در عوض یک لینک در صفحه نسخه تلفن همراه از نسخه دسکتاپ قرار می دهد. این لینک ها به خصوص زمانی مفید اند که یک سایت تلفن همراه تمام قابلیت های نسخه دسکتاپ را به کاربران ارائه نمی هد – در این حالت کاربران در صورت تمایل به راحتی می توانند به نسخه دسکتاپ بروند.
تغییر محتوا بر اساس عامل کاربری
برخی از سایت ها دارای URL مشابه برای هر دو محتوای دسکتاپ و تلفن همراه هستند، اما فرمت آنها را با توجه به عامل کاربری (User-agent) تغییر می دهند. به عبارت دیگر، هر دو کاربران تلفن همراه و کاربران دسکتاپ به URL مشابه دسترسی دارند (بدون تغییر مسیر)، اما محتوا / فرمت به میزان کمی با توجه به عامل کاربری تغییر می کند. در این مورد، URL مشابه برای هر دو جستجوی دسکتاپ و جستجوی تلفن همراه ظاهر خواهد شد، و کاربران دسکتاپ می توانند یک نسخه دسکتاپ از محتوا را ببینند در حالی که کاربران تلفن همراه می توانند نسخه تلفن همراه محتوا را ببینید (2).
بهینه سازی نسخه موبایل سایت
با این حال، توجه داشته باشید که اگر شما قادر به پیکربندی صحیح سایت خود نباشید، سایت شما می تواند به عنوان سایتی که عمل cloaking انجام می دهد، در نظر گرفته شود، که می تواند منجر به ناپدید شدن سایت شما از نتایج جستجو شود. Cloaking تلاش برای افزایش رتبه در نتایج جستجو از طریق ارائه محتوای متفاوت به گوگل و نه به کاربران معمولی است. این امر مشکلاتی مانند نتایج جستجوی نامرتبط را سبب می شود (صفحات در نتایج جستجو ظاهر می شوند حتی اگر محتوای آنها در واقع به آنچه کاربران به دنبال آن هستند نامرتبط باشند)، بنابراین ما با cloaking بسیار جدی برخورد می کنیم.
پس “the page that the user sees” به چه معناست وقتی که شما هر دو نسخه یک URL را ارائه می دهید؟ همانطور که در پست قبلی ذکر شد، گوگل از “Googlebot” برای جستجو در وب و از “Googlebot-Mobile” برای جستجوی در تلفن همراه استفاده می کند. مطابق دستورالعمل ما، شما باید به Googlebot همان محتوایی را ارائه دهید که یک کاربر دسکتاپ معمول آن را می بیند و به Googlebot-Mobile همان محتوایی را ارائه دهید که کاربران تلفن همراه می بینند. این امر بخصوص زمانی مفید است که محتوای Googlebot با محتوای Googlebot-Mobile متفاوت می باشد.
یک مثال از اینکه چگونه ممکن است سایت شما ناخواسته به عنوان یک سایت cloaking شناسایی شود این است که سایت شما پیامی به صورت “Please access from mobile phones” به مرورگر دسکتاپ می فرستند اما سپس نسخه کامل تلفن همراه را به هر دو خزنده بازمی گرداند (بنابراین Googlebot نسخه موبایل را دریافت می کند). در این مورد، صفحه ای که کاربران جستجو در وب آن را می بینند (به عنوان مثال “Please access from mobile phones”) با صفحه ای که Googlebot به جستجو در آن می پردازد متفاوت است (به عنوان مثال “Welcome to my site”). ما cloaking را شناسایی می کنیم زیرا ما می خواهیم به کاربران محتوای مشابه مرتبطی که Googlebot یا Googlebot-Mobile در جستجوی آن است را ارائه دهیم.
بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل ، سئو :بهبود سایت با استفاده از بک لینک ها، شبکه های اجتماعی و انجمن ها – قسمت سیزدهم
برگرفته از Google Webmaster Help Forum
چگونه وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنیم ؟
(قسمت سیزدهم و آخرین قسمت)- بهبود سایت با استفاده از بک لینک ها، شبکه های اجتماعی و انجمن ها
وبسایت خود را با روش های درست بهبود بخشید
افزایش ارزش سایت با زیاد کردن بک لینک
در حالی که اغلب لینک ها به سایت شما به تدریج به دست می آیند، هنگامی که افراد محتوای شما را از طریق جستجو و یا راه های دیگر پیدا می کنند و به آن لینک می شوند، گوگل درمی یابد که شما می خواهید به دیگران اجازه دهید در مورد مطالبی که شما با سخت کوشی آنها را گرداوری کرده اید، بدانند. بهبود محتوای جدید به طور موثر به کشف سریع تر سایت شما توسط کسانی که به موضوع علاقه مندند، منجر می شود (1). توجه داشته باشید در نظر گرفتن توصیه های ذکر شده در اینجا به طور افراطی در واقع می تواند به محبوبیت سایت شما آسیب برساند.
website- social media
اطلاعیه ها را از طریق بلاگ سایت خود اعلام کنید و به صورت آنلاین در دسترس باشید
یک بلاگ پست شده بر روی سایت شما به بازدیدکننده اجازه می دهد بداند که شما محتوای جدیدی را اضافه کرده اید و این یک راه خوب برای ارائه محتوا و خدمات جدید است. دیگر وب مسترها که سایت شما یا RSS feed (خوراک خبری) را دنبال می کنند می توانند از آخرین اخبار با اطلاع شوند.
همچنین تلاش برای گسترش و توسعه شرکت و یا وب سایت شما با استفاده از عناصر آفلاین می تواند با ارزش باشد. برای مثال، اگر شما یک سایت کسب و کار دارید، مطمئن شوید که آدرس آن در کارت های کسب و کار شما، سربرگ، پوستر، و غیره موجود باشد. شما همچنین می توانید با ارسال خبرنامه به مشتریان از طریق پست الکترونیکی به آنها در مورد مطالب جدید وب سایت خود اطلاع دهید.
اگر شما یک کسب و کار محلی دارید، اضافه کردن اطلاعات آن در Google Places به شما کمک خواهد کرد به مشتریان در نقشه های گوگل و جستجو در وب دسترسی پیدا کنید (2). در Webmaster Help Center راهنمایی های بیشتری در مورد گسترش کسب و کار محلی وجود دارد.
google-place-website-seo
“بهترین شیوه ها”
در مورد سایت های رسانه های اجتماعی بیشتر بدانید
سایت های ساخته شده حول محور تعامل با کاربر و به اشتراک گذاری، به آسانی گروه هایی که علاقمند به موضوع خاصی هستند را به محتوای مورد نظرشان، مرتبط می سازد.
نکته:
از تلاش برای ترویج و گسترش قسمت کوچکی از محتوایی که ایجاد کرده اید بپرهیزید در عوض به سراغ موارد بزرگ و جالب بروید.
سایت خود را در شبکه های اجتماعی که ارتباطی با محتوای سایت شما ندارند، دخیل نکنید.
به انجمن های مرتبط با سایت خود دسترسی داشته باشید
همیشه تعدادی سایت وجود دارند که در زمینه موضوعات مشابه سایت شما فعالیت دارند. ارتباط برقرار کردن با این سایت ها معمولا مفید است. موضوعات داغ در انجمن شما می تواند ایده های بیشتری برای محتوا در ذهن ایجاد کند یا یک منبع خوب در انجمن ایجاد کند.
نکته:
از قرار دادن لینک های اسپم در سایت هایی که موضوعات مرتبط با سایت شما دارند، اجتناب کنید
از خرید لینک از سایت های دیگر با هدف گرفتن رتبه به جای ترافیک بپرهیزید.
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - آموزش تلگرام مارکتینگ Telegram marketing 169 هزار تومان
- افزایش امنیت در وردپرس رایگان!
- ۰ تا ۱۰۰ انتقال سایت وردپرس رایگان!
- کارگاه آموزشی تولید محتوا دیجیتال 169 هزار تومان
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.