شناسایی و بکارگیری کلمات کلیدی در سایت

0
271
keywords
کلمات کلیدیkeywords

آموزش سئو و بهینه سازی سایت

جمع آوری و بکارگیری کلمات کلیدی

مهمترین تصمیم گیری در سئو و بهینه سازی سایت بررسی کلمات کلیدی است.
منظور از کلمات کلیدی در سئو SEO و بهینه سازی همان کلماتی است که شما در کسب و کار خود و یا کلمات تخصصی که در دنیای تجارت خود استفاده می کنید.
بهتر است برای جمع آوری و بکارگیری کلمات کلیدی خود برای افزایش سئو SEO و بهینه سازی سایت خود یک استراتژی محتوا به صورت زیر برای خود در نظر بگیرید:

• طرح اولیه (شناسایی و جمع آوری کلمات کلیدی)
• ایجاد (بکارگیری کلمات کلیدی در سایت)
• مدیریت (آنالیز کردن لینک شدن و Index شدن کلمات کلیدی نسبت به سایت)

دسته بندی انواع محتوا، در سایت :
• صفحه اصلی
• شاخه های اصلی
• زیرشاخه ها
• صفحات محصولات و خدمات
• اطلاعات، مقالات و اخبار
• صفحه درباره ما
• صفحات راهنمای کاربران

تکنیک: کلمات کلیدی را به صورت سؤال در اولین بخش متن قرار دهید. (اکثر کاربران در جستجوها به دنبال پاسخ هستند!)
راهکار: برای جذب مخاطب بیشتر در گوگل می نویسیم ارسال مقاله، ارسال خبر، ثبت سایت یا آگهی رایگان، که با هر کدام از این موضوعات شما می تواند برای سایت خود مخاطب جذب کنید.

در پیاده سازی استراتژی بلند مدت، سه مؤلفه مورد توجه قرار می گیرد:
• مؤلفه متن (Text Component)
• مؤلفه لینک (Link Component)
• مؤلفه محبوبیت (Popularity Component)

محتوا یا مؤلفه متن مهمترین پارامتر در افزایش سئو و بهینه سازی سایت می باشد. یک قائده طلایی سئو می گوید: محتوا پادشاه است. (Content is King)

عبارات کلیدی ای که انتخاب می کنید باید دارای شرایط زیر باشند:
• مربوط به موضوع اصلی سایت باشند.
• مطمئن باشید که کاربران دیگر آن ها را جستجو می کنند.
• خیلی رقابتی نباشند. به عبارت دیگر آن عبارات، عبارات کلیدی سایت های بسیاری نباشند.

نکته: متنی که برای یک موتور جستجو مهم است برای مخاطب شما هم مهم است.

منظور از متن مهم، متنی است که دو شرط زیر را دارا باشند:
1. متن باید بدون انجام هرگونه عمل خاصی در مرورگرهای استاندارد قابل رؤیت باشند.
2. شما باید بتوانید متن را مستقیماً از مرورگر خود کپی کرده و به یک ویرایشگر متن انتقال دهید.

ترفند سئو: اگر می خواهید به طور تقریبی بدانید که گوگل موضوع اصلی سایت شما را چه چیزی می داند، کلماتی را که حدس می زنید به صورت زیر درر آن جستجو کنید: (کلمات کلیدی خود را جایگزین کلمه Keyword کنید)

Keyword site:YourDomain.com

هر کلمه که تعداد نتایج جستجوی بیشتری داشته باشد به احتمال فراوان موضوع اصلی سایت از دیدگاه گوگل است.

دستور زیر در گوگل تعداد صفحات بایگانی شده از سایت شما را نمایش می دهد:

Site:YourDomain.com

یکی از نکات مهم در افزایش سئو و بهینه سازی، و همچنین افزایش بازدید از سایت شما پارامتر یا مؤلفه محبوبیت می باشد.

برای بالا بردن کیفیت لینک های ورودی، سایت خود را حتماً در فهرست های مهم ثبت کنید. دریافت لینک از سایت های محبوب، فوق العاده مهم است.
سایت محبوبی که در رتبه بندی سایت مؤثر است دارای شرایط زیر است:
• محتوایی مرتبط با محتوای سایت شما دارد.
• خود آن سایت لینک های ورودی زیادی از سایت های محبوب دیگر دارد.
هشدار: اصولاً اگر بخش عمده ای از ترافیک سایت تان تنها از موتورهای جستجو و به خصوص گوگل فراهم می شود، زنگ خطر به صدا درآمده است. گوگل دوست وفاداری نیست و دلبستگی عاشقانه به آن خانه سوز است.

نکات مورد توجه در راستای متن صفحه برای افزایش سئو و بهینه سازی سایت:
• بین دو تگ <body> , </body> قرار می گیرد.
• متن باید حرفی برای گفتن داشته باشد.
• از نظر قواعد املایی و نگارش نقص نداشته باشد.
• به شکلی جذاب و ترغیب کننده تنظیم گردد.
• به قصد اطلاع رسانی و کمک به دیگران نوشته شده باشد و نه برای اغفال و بزرگنمایی.
• جملات متن طولانی نباشد.
• اگر متن طولانی است و باید در یک صفحه نمایش داده شود، حتماً پاراگراف بندی شود.

نکته: هیچ وقت سعی نکنید که متن های طولانی را در یک صفحه بگنجانید بلکه آنرا به چند بخش کوتاه تقسیم کرده، در صفحات مختلف ارائه دهید.
نکته: برای متن های طولانی مهمترین بخش، آنی است که کاربر بدون اسکرول کردن می تواند آنرا در صفحه نمایش بخواند.

الگوریتم جستجو: مجموعه ای از دستورالعمل هاست که موتور جستجو به کمک آن، دو عامل “اهمیت” یک صفحه و “ارتباط” محتویات آن با عبارت جستجو شدهه را تعیین می کند.

پارامترهای مقیاسی: (وزن ها)
Keyword Frequency-KF= تعداد دفعاتی که یک کلمه در کل متن تکرار شده است را نشان می دهد.
Keyword Density-KD= به تعداد دفعاتی که یک کلمه نسبت به کل کلمات متن تکرار شده است گفته می شود.
Keyword Proximity-KProx= به مکان کلمات، نسبت به یکدیگر (دوری یا نزدیکی آن ها از هم) اشاره می کند.
Keyword Prominence-KProm= به مکان یک کلمه نسبت به کل کلمات دیگر متن، اشاره می کند.(ارزش مکانی)
کلمات ابتدای متن دارای عامل KProm بیشتری نسبت به کلمات انتهای متن می باشند.
مثلاً: من ایران و طبیعت ایران را دوست دارم.

KProm= ½*(7+4)/8

نکته سئو: موتورهای جستجو کلمات بالای صفحه را بسیار مهم تر از بقیه کلمات آن در نظر می گیرند. بدین ترتیب کلمات کلیدی خود را بوسیله ی برچسب هایی سرتیتر H1 و H2 استفاده نمایید.

برای انتخاب کلمات مناسب سه فاکتور وجود دارد:
1. مرتبط بودن آنها با محتوای سایت (میزان ارتباط)
2. میزان استفاده از آنها در جستجوهای کاربران (میزان محبوبیت)
3. میزان رقابت بر روی آنها در بین سایت های رقیب (میزان رقابت)

ابزار پیشنهادی کلمات کلیدی گوگل: (این ابزار هم اکنون پولی شده است و برای تبلیغات در گوگل استفاده می شود)

https://adwords.google.com

به هنگام کار با آن قبل از هر چیز باید به منطقه جغرافیایی و زبانی که جستجوهای شما به آن محدود شده است، توجه کنید. پارامترهای ترتیب کلمات محبوب تر:

Approx Avg. Search Volume
Approx Search Volume

برای جمع آوری کلمات کلیدی خود برای افزایش سئو در موتورهای جستجو می توانید از سایت های ذیل استفاده نمایید:

• Keyword Software & Keyword Tool for Keyword Research & Tracking
• Free keyword research tool from Wordtracker
• Keyword Discovery – Advanced keyword research tool and search term suggestion tool
• Seo Book Keyword Suggestion Tool
• SEMrush – service for competitors research, shows organic and Ads keywords for any site or domain

فرمول ضریب کارایی عبارت

در سئو SEO و بهینه سازی، بهترین راه برای انتخاب کلمات کلیدی، بدست آوردن ضریب کارایی عبارت یا Keyword Effectiveness Index – KEI می باشد. شکل کلی این فرمول به صورت زیر می باشد:
KEI = V * V / C
V= میزان جستجوی ماهانه عبارت در گوگل
C= تعداد رقبای موجود برای هر عبارت یا تعداد نتایج جستجو
نتیجه گیری سئو: کلماتی که بیشترین ضریب کارایی KEI دارند را به عنوان کلمات کلیدی خود برگزینید.

در انتخاب کلمات کلیدی نکات مهم زیر را باید در نظر داشته باشید:

• عبارت های کلیدی چند کلمه ای انتخاب کنید.
• عبارت های کلیدی تک کلمه ای، معمولاً بسیار رقابتی هستند و دقیقاً هم نمی توانند بازار هدف را مشخص کنند.
• عبارت های کلیدی رقبای خود را بررسی کنید.
• بعضی از کلمات کلیدی، با املایی غلط جستجو می شوند.

پیدا کردن کلمات کلیدی

برای افزایش سئو SEO و بهینه سازی شما باید بهترین کلمات کلیدی را در سایت خود استفاده کنید که بهترین روش، برنامه ریزی برای انتخاب کلمات کلیدی میی باشد که شامل هفت مرحله ی زیر می باشد:

1. فکر کردن
2. شاخه بندی
3. تحقیق
4. جمع آوری کردن
5. پاک کردن
6. تعیین رقابتی بودن
7. انتخاب کلمه کلیدی

در عملیات انتخاب کلمات کلیدی برای افزایش سئو SEO و بهینه سازی سایت شما بهتر است کاربران هدف خود را تعیین نمایید.

• وضعیت جغرافیایی کاربر
• محلی
• ملی
• جهانی

• افراد
• آقا / خانم
• سن
• درآمد

شناسایی کلمات کلیدی با ابزار Google Adwords

در عملیات سئو SEO و بهینه سازی ، برای جستجوی بهترین کلمات کلیدی، آنها را شناسایی کرده و به صورت کلی در Google Adwords می ریزیم، سپس تیکک only show ideass را می زنیم تا نزدیکترین جستجو نسبت به کلمات را نمایشش دهد و در قسمت Advanced رفته و کشور مورد نظر یا All را انتخاب می کنیم.
اگر Match Type را از Broad به Exact تغییر دهیم دقیقاً نتایج را طبق کلمات نمایش می دهد. همچنین Search را می توانیم از Relevance به Global Monthly Searches تغییر دهیم که بر طبق ماه های سال آنها را دسته بندی می کند.
برای بررسی رقابتی بودن کلمه ی کلیدی انتخابی خود آن را ابتدا در گوگل بنویسید و سپس بین ” بگذارید، در انتها و ابتدای آن، به این صورت می نویسیم.
allintitle:”آموزش انیمیشن”
برای نمونه از لیست زیر کلمات کلیدی مناسب را انتخاب می کنیم:

مورد استفاده کلمات کلیدی میزان جستجو در ماه رقیب
انیمیشن 3600 57900
* آموزش انیمیشن 2900 537
* انیمیشن متحرک 590 224
* دانلود انیمیشن کوتاه 390 356
* دانلود انیمیشن جدید 320 569
دانلود رایگان انیمیشن 390 1010

افزودن دیدگاه