مزیت رقابتی در کسب و کار اینترنتی
مزیت رقابتی و ضرورت آن در کسب و کار اینترنتی
برای اینکه بدانیم مزیت رقابتی چیست و چرا در کسب و کارهای اینترنتی مهم است همراه ما باشید. مزیت رقابتی شما در کسب و کار اینترنتی چیست؟
ایجاد مزیت رقابتی شاید چندان کار سختی هم نباشد. معمولا با استفاده از نقص هایی که در کسب و کارهای رقبایتان است می توانید برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنید. به عنوان مثال رقیب شما محصولاتش را ۶ ساعته به دست مشتریانش می رساند. شما می توانید مدت زمان تحویل محصولاتتان را به مشتریان خود کمتر کنید و این می تواند یک مزیت رقابتی برای شما ایجاد کند. البته این فقط یک مثال ساده بود.
مزیت رقابتی شامل هر چیزی می شود که شما را نسبت به رقبایتان محبوب تر کند. مزیت رقابتی در بسیاری از مواقع با استفاده از تکنیک های فروش و بازاریابی اینترنتی نیز ایجاد می شود.
اولین مزیتی که مزیت رقابتی برای هر کسب و کاری دارد این است که افراد بیشتری کسب و کار مورد نظر را برای رفع نیاز خود انتخاب می کنند. این امر مسلما باعث ایجاد چند برابر شدن مشتری ها و در نهایت افزایش فروش می شود.
از دیگر مزایایی که مزیت رقابتی برای هر کسب و کاری ممکن است داشته باشد بیشتر دیده شدن آن توسط مردم است. مطمئن باشید اگر شما نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی خوبی داشته باشید مردم درباره شما صحبت می کنند و این باعث می شود تا نام کسب و کار شما دهان به دهان بین افراد زیادی بچرخد و معرفی شود.
مزایای مزیت رقابتی در کسب و کار اینترنتی چیست؟
اولین مزیتی که مزیت رقابتی برای هر کسب و کار دارد این است که افراد بیشتری کسب و کار مورد نظر را برای رفع نیاز خود انتخاب می کنند. این امر مسلما باعث ایجاد چند برابر شدن مشتری ها و در نهایت افزایش فروش می شود.
از دیگر مزایایی که مزیت رقابتی برای هر کسب و کاری ممکن است داشته باشد بیشتر دیده شدن آن توسط مردم است. مطمئن باشید اگر شما نسبت به رقبای خود مزیت رقابتی خوبی داشته باشید مردم درباره شما صحبت می کنند و این باعث می شود تا نام کسب و کار شما دهان به دهان بین افراد زیادی بچرخد و معرفی شود.
چگونه مزیت رقابتی ایجاد کنیم؟
بهترین راه برای اینکه بتوانید برای کسب و کار خود مزیت رقابتی ایجاد کنید این است که به کسب و کارهای رقبای خود نگاه کنید. همین الان وارد سایت آن ها شوید ببینید چه چیزهایی نظر شما را جلب می کند؟ از محتوا گرفته تا مدل سرویس دهی آن ها به مشتریانشان. حتی اگر براتون امکان داشت سعی کنید جزء یکی از مشتریان آن ها شوید تا از نحوه پشتیبانی و سرویس دهی آن ها آشنا شوید. شاید پشتیبانی آن ها ضعیف باشد! شاید محصولاتشان گارانتی نداشته باشد. شاید در تحویل محصول به مشتریانشان ضعیف عمل کنند. شاید خدمات پس از فروش نداشته باشند و شاید های دیگر…
سعی کنید تمام ضعف هایی که در رقبای شما است را پیدا کنید و در خود تقویت شان کنید. البته شاید خیلی از دوستان به این چیزها مزیت رقابتی نگویند ولی مطمئن باشید با استفاده از همین روش می توانید مزیت رقابتی برای خود ایجاد کنید و موفقیت خود را در کسب و کارتان تضمین کنید.
همانطور که متوجه شدید خیلی مهم است هر کسب و کاری برای خود مزیت رقابتی داشته باشد. همین الان یک کاغذ بردارید و روی آن چیزهایی را بنویسید که به نظر خودتان می تواند برای شما مزیت رقابتی ایجاد کند. فرقی نمی کند چی باشد. مهم این است که هر چیزی که باشد شما را نسبت به رقبای خود متمایز می کند.
اگر شما هم می خواهید مانند رقبای خود ظاهر شوید و حرف جدیدی برای گفتن ندارید بهتر است دیگر ادامه ندهید. مطمئن باشید اگر مزیت رقابتی نداشته باشید هرگز در کسب و کار اینترنتی خود موفق نخواهید شد. هرگز نمی توانید مثل کسب و کارهای بزرگ دیده شوید.
چگونه مزیت خود را در طول رقابت حفظ کنید؟
با تشخیص مزیت رقابتی کار شما تمام نشده است. کافی نیست که تنها مزیتی بر رقبای خود داشته باشید. به عبارت دیگر، مزیت رقابتی باید پایدار باشد و آزمون های زمان را به خوبی پشت سر بگذارد.
چرا مزیت رقابتی پایدار یک ضرورت است؟ زیرا بسیاری از مزیتها بعد از دورهای به راحتی تقلید و تکثیر میشوند. تقریبا ۷۰ درصد از محصولات جدید را میتوان در مدت کمی کپیبرداری کرد.
یک شرکت ممکن است در جنبههای مختلف مزیت رقابتی داشته باشد، اما برای اینکه مزیت، رقابتپذیر باشد باید نتایج زیر را به همراه داشته باشد:
افزایش فروش و مشتریان وفادار
مزیت رقابتی باید به سازمان امکان افزایش سودآوری را بدهد به شکلی که حداقل سود، بالاتر از میانگین سودآوری بخش یا بازار مربوطه باشد. مشتری وفادار یعنی در هر موقعیت و شرایطی بدون توجه به رقبا شما انتخاب شماره یک او باشید. برای رسیدن به این هدف باید ارزشهای مشتری را هدف قرار داد.
به بیان سادهتر زمانی موفق میشوید که منابع خود را به ارزشهای مورد نظر مشتری تبدیل کنید.
نتیجه
اگر مزیت رقابتی ندارید، بهتر است هرگز رقابت نکنید!
به این جمله فکر کنید. مطمئن باشید مزیت رقابتی در هر کسب و کاری ضرورت دارد. برای اینکه بیشتر دیده شوید و مردم شما را نسبت به رقبای خود ترجیح بدهند باید وجه تمایزی با رقبای خود داشته باشید.
به سایت های بزرگ ایرانی مثل دیجی کالا نگاه کنید. ببینید چه مزیت های رقابتی نسبت به رقبایش دارد که اینقدر موفق است. شما نیز می توانید همانند وب سایت های پولساز ایرانی باشید به شرط اینکه مزیت رقابتی داشته باشید.
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان -
آموزش جامع سئو کسب رتبه اول در گوگل SEO
465 هزار تومان385 هزار تومان - آموزش کامل gtmetrix آموزش جی تی متریکس رایگان!
- آموزش کسب و کار اینترنتی 489 هزار تومان
- دوره آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ 169 هزار تومان
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.