اهمیت کلمات کلیدی در سئو
آموزش سئو و تعیین کلمات کلیدی سایت
اهمیت کلمات کلیدی در سئو
کلمات کلیدی در سئو گوگل
خیلی از پروژه های سئو به دلیل عدم انتخاب صحیح کلمات کلیدی با شکست مواجه شده اند. در این آموزش نکات سئو در رابطه با نحوه انتخاب صحیح کلمات کلیدی و نحوه انتخاب صحیح آنها آشنا میشویم.
۱- کلمات کلیدی طولانی بهتر اند.
خودتان را به جای کاربرانتان بگذارید، آیا یک عبارت کوتاه را در گوگل جست و جو میکنید یا یک عبارت طولانی ؟ مثلا سایت شما در رابطه با بهینه سازی سایت است، شما برای کلمه “بهینه سازی” شروع به دریافت لینک و ایجاد محتوا میکنید یا “بهینه سازی سایت” ؟ میبینیم که بین “بهینه سازی” و” بهینه سازی سایت” تفاوت های فراوانی وجود دارد. شاید کاربری که بهینه سازی را جست و جو میکند منظورش بهینه سازی سوخت است نه بهینه سازی سایت! اگر میخواهید برای کلمات مختلفی فرایند سئو را انجام دهید، پیشنهاد میشود مرتبط ترین عبارت که دارای ۲ الی ۴ بخش است انتخاب کنید.
۲- چه تعداد کلمه انتخاب کنیم ؟
این که چه تعداد کلمه کلیدی را انتخاب کنید به خودتان بستگی دارد، اما این که آیا واقعا آن ها به درد شما میخورند مطرح است. باید کلمات کلیدی را بر اساس محتوای صفحه مورد نظر انتخاب کرد، البته در ادامه در این مورد بیشتر میخوانید.
۳ – ابزار های انتخاب کلمات کلیدی
ابزار های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی و دریافت اطلاعاتی در رابطه با آن ها وجود دارد. دقیق ترین و بهترین ابزار google adwords است که در ادامه کمی در رابطه با آن توضیح خواهم داد. البته ابزار های دیگری مانند semrush نیز وجود دارند که متاسفانه زبان فارسی را پشتیبانی نمیکنند.
۴ – صفحه اصلی یا دیگر صفحات ؟
سعی کنید که رتبه صفحات داخلی را افزایش دهید تا صرفا دامنه اصلی. در این حالت میتوانید به صورت همزمان بر روی کلمات کلیدی مختلفی کار کنید. چون بهینه سازی برای تعداد زیادی کلمه در یک صفحه که از لحاظ املایی ارتباطی با هم ندارند، کار دشواری است و اکثر مواقع با شکست مواجه میشود. این که کاربر مستقیما به صفحه مورد نظرش وارد شود خیلی بهتر است تا این که به صفحه اصلی وارد شود و به دنبال صفحه مورد نظر بگردد!
۵- کلمات سخت و کلمات آسان چه کلماتی هستند ؟
اگر با بخش keyword finder سرویس ادوردز کار کرده باشید، در صفحه ای که اطلاعاتی در رابطه با کلمات کلیدی وجود دارد میبینید که ستون هایی همچون: competition , aproximate CPC ,Global Monthly Search وجود دارند. این ستون ها اطلاعات مهمی را در رابطه با عبارت انتخاب شده به شما میدهند.
میبینید که در اینجا:
competition یا رقابت: این بخش از سه سطح Low , Medium , High تشکیل شده است. میبینید که رقابت برای این کلمات کم است. اما دقت کنید که این که شاید برای کلمات بزرگ هم Loww زده باشد، به دلیل تفاوت وب انگلیسی با فارسی است.
Global monthly searches: در این بخش تعداد جست و جوی آن کلمه در هر ماه را نمایش میدید که برای کلمه بهینه سازی سایت ۳۶۰۰ بار در ماه است .
Approximate CPC : اگر کمی با ادوردز و کلمات کلیدی کار کرده باشید، میتوانید از این بخش به عنوان ملاک رقابت در کلمات کلیدی استفاده کنید. برای کلمه بهینه سازی به طور میانگین ۱۵ سنت (تبلیغ کنندگان در ادوردز) باید بپردازند و برای بهینه سازی سایت ۲۷۷ سنت. پس میبینیم که رقابت نتایج مربوط به بهینه سازی سایت (با این که تعداد کلمات بکار برده در این عبارت بیشتر از عبارت بهینه سازی است) نسبت به بهینه سازی بیشتر است.
امیدوارم که بتوانید کلمات کلیدی مرتبط و خوبی را برای سایتتان انتخاب کنید و فرایند سئو را به خوبی انجام دهید.
دوره آموزش ویدیویی با ابزار گوگل ترندز فیلم آموزشی گوگل ترندز
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - دوره آموزش آنلاین سئو و بهینه سازی سایت 249 هزار تومان
- کسب و کارهای اینستاگرامی رایگان!
- دوره آموزش آنلاین کسب و کار اینترنتی 489 هزار تومان
- کارگاه آموزشی کسب درآمد با اینستاگرام 240 هزار تومان
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.