بهترین کتابهای کسب و کار،موفقیت و ثروت

گسترش روزافزون استفاده از امکانات و خدمات اینترنتی به همراه رشد کاربران موبایل منجر به رشد تجارت الکترونیک شده است. امروزه اکثر خریداران محصولات و یا خدمات ترجیح میدهند از بازارهای آنلاین خرید نموده و از امکانات وسیع و متنوع این فناوری استفاده نمایند.
تجارت الکترونیک هماکنون به عنوان یکی از اصلیترین روشهای خرید و فروش محصولات و خدمات در دنیا مطرح است. در ادامه سری مطلب آموزش کسب و کار اینترنتی سئولوشن قصد داریم کتاب های مرتبط در این حوزه را به شما معرفی کنیم.
۱. کتاب استارتاپ ناب
نام اصلی: The Lean Startup
نویسنده: اریک ریس (Eric Ries)
مترجم: محمد جواد احمدپور
کتاب «استارتاپ ناب»، به قلم اریک ریس، در مورد یک متدولوژی مدرن و موفق کارآفرینی به نام «استارتاپ ناب» میپردازد. این متدولوژی که توسط شخص اریک ریس ابداع شد، روشی ترکیبی از کسب و کار فرضیاتی است. مبحث اصلی کتاب در این باره است که قبل از ورود به بازار تجارت، باید با آزمایش سریع در بازار، ایده کسب و کار را اعتبارسنجی کرد. با این روش ریسک اجرای ایده کمتر میشود. با کنترل هزینه، میتوان سرمایه را کاهش داد و به طور کلی، به کمک روش «استارتاپ ناب»، کسب و کار تازه خود را با خیالی آسودهتر شروع کرد.
در کتاب کسب و کار «استارتاپ ناب»، مفاهیم و نکات استارتاپی را به زبان ساده مطالعه خواهید کرد و راه و روش صحیح کارآفرینی را یاد خواهید گرفت. این کتاب، ذهنیت شما را نسبت به کارآفرینی، سر و سامان خواهد داد و درمییابید که برای شروع یک کسب و کار بزرگ، نیاز به داشتن پول زیاد نیست. پس مانند مایکروسافت در یک گاراژ، کار خود را آغاز کنید یا یک کارمند در شرکتی معتبر باشید.
کتاب کسب و کار «استارتاپ ناب»، میآموزد که برای موفقیت، باید مدیریت صحیح داشته باشید. به عبارت دیگر، کسب و کار پایدار ایجاد کنید، پیشرفت فرآیندهای خود را کنترل کنید، مشکلات را بسنجید و دائما به دنبال یادگیری باشید. کتاب «استارتاپ ناب» یکی از بهترین کتاب های کسب و کار است که مورد توجه مدیران و کارآفرینان قرار گرفته است.
۲. کتاب طرح تجاری یک صفحهای
نام اصلی: The One Page Business Plan
نویسنده: جیم هورن (Jim Horan)
مترجم: علیرضا فیض بخش
کتاب کسب و کار «طرح تجاری یک صفحهای»، به طور مستقیم روی طرح تجاری یا Business Plan تمرکز دارد. در مجموعه کتابهای جیم هورن، درباره جوانب مختلف آن، صحبت شده است؛ هرچند که در ایران تنها یکی از کتابهای او ترجمه شده است. این کتاب برای افرادی تدارک دیده شده که قصد ایجاد یک کسب و کار و تبدیل شدن به کارآفرین موفق را دارند و در پرورش ایده خود، با چالشهای زیادی رو به رو هستند. هر کارآفرین برای ایجاد کسب و کار خود، به تحلیل و بررسی چالشها نیاز دارد و باید با دقت، ریسکها و ایدههایی که در ذهن دارد را با حساب و کتاب پیش ببرد.
این کتاب مرتبط با کسب و کار به شما خواهد آموخت که چطور برنامههای خود را تدوین کنید، چارچوب مناسبی برای کسب و کار تعیین کنید و چطور ایدههای خود را به مرحله پختگی برسانید. بنابراین اگر در یک سازمان و شرکت بزرگ در حال کار هستید یا فردی با تجربه در زمینه کسب و کار هستید، «طرح تجاری یک صفحهای» شاید چندان مناسب شما نباشد و روی تازه کارها تمرکز دارد.
در این کتاب مرتبط با تجارت، بخشهایی مثل باورهای غلط درباره طرح کسب و کار، پروراندن ایده جدید، چگونگی تعریف موفقیت و استراتژیهای مناسب برای رشد فعالیتها را خواهید خواند.
۳. کتاب خلق مدل کسب و کار
نام اصلی: Business Model Generation
نویسندگان: الکساندر استروالدر (Alexander Osterwalder)، ایو پیگنیور (Yves Pigneur)
تیم مترجمان: غلامرضا توکلی، بابک وطن دوست، حسامالدین ساروقی و بهامین توفیقی
کتابهای زیادی در زمینههای مختلف، به یک شگفتی تبدیل شدند و کتابهای کسب و کار هم از این قاعده مستثنی نیستند. یکی از همین نمونههای تحول آفرین در زمینه کسب و کار، کتاب «خلق مدل کسب و کار» است که منتقدین به آن لقب کتابی برای شرکتهای آینده دادهاند. تمرکز اصلی این کتاب، روی معرفی ابزار بوم کسب و کار (Business Model Canvas) است و قصد دارد تا به کارآفرینان نحوه ترسیم و برقراری ارتباط میان بخشهای مختلف کسب و کار را بیاموزد.
بخشهای مختلف این کتاب، شامل چگونگی دسترسی پیدا کردن به مشتریان، نحوه ارتباط با مشتریان، فعالیتهای کلیدی تعریف کننده کسب و کار، بخشبندی مشتریان، جریان درآمد کسب و کار و غیره میشود.
پیشنهاد شده است که تا قبل از به جریان انداختن ایده کسب و کار خود، مطالعه این کتاب را در برنامه خود داشته باشید. چرا که این کتاب سوالها و پاسخهایی را در خود جای داده است که با عدم آگاهی از آنها، شاید در آینده با هزینهای سنگین، این درسها را تجربه کنید که قطعا به نفع کسب و کار شما نخواهد بود.
۴. کتاب با چرا شروع کنید
نام اصلی: Start With Why
نویسنده: سایمون سینک (Simon Sinek)
مترجم: علیرضا خاکساران
کتاب کسب و کار «با چرا شروع کنید» یک اصل مهم در دنیای کسب و کار را بررسی میکند؛ تا ندانید چرا میخواهید کاری را انجام دهید، بهتر است دست به انجام آن کار نزنید. در این کتاب مطرح میشود که قبل از رفتن به سراغ پاسخ سوالهایی که با «چگونه» و «چی» شروع میشوند، ابتدا به سراغ جواب سوالهایی بروید که با «چرا» شروع میشوند. در کتاب «با چرا شروع کنید»، کلمه «چرا» اشاره به اهداف و انگیزهای است که به دنبال آن خواهید رفت و تا انگیزه و اهداف خود را نشناسید، قادر به پاسخ دیگر سوالها نیستید.
جالب است بدانید که این کتاب، موفقیت بسیاری را در داخل و خارج از ایران کسب کرده است. «با چرا شروع کنید» اولین کتاب سایمون سینک، استاد ارتباطات استراتژیک دانشگاه کلمبیا، به شمار میرود. این کتاب در سال ۲۰۰۹ به رشته تحریر درآمد و به عنوان یکی از برترین کتابهای همان سال شناخته شد.
کتاب «با چرا شروع کنید» با تمرکز روی توسعه فردی و رهبری خود را به یکی از کتاب های کسب و کار جذاب تبدیل کرد. همچنین با مثالهای جذابی از کمپانیهای شناخته شدهای مانند اپل، جذابیت به مراتب بیشتری برای مخاطبان و کارآفرینان جوان ایجاد کرده است. این کتاب همانطور که به مبحث «چرا» میپردازد، راه و روشهای فروش محصولات به مشتری، وفاداری مشتری و الهام بخش بودن را هم بررسی میکند.
۵. کتاب ساختن برای ماندن
نام اصلی: Built To Last
نویسنده: جیم کالینز (Jim Collins)، جری پوراس (Jerry Porras)
مترجم: فضل اله امینی
کتاب کسب و کار «ساختن برای ماندن» یکی از کتابهای کلاسیک پرروش مدیریت است و بر دلایل اصلی متمایز شدن شرکتهای برتر با دیگران تمرکز دارد. با این که پیش از این کتاب، بارها و بارها از مدیریت و چشم انداز صحبت شده است؛ اما کالینز و پوراس با این کتاب بیش از پیش، به ترویج مدیریت صحیح و چشم انداز روشن کمک کردهاند.
کتاب «ساختن برای ماندن»، با بررسی چند شرکت برتر، معیارهای موفقیت آنها را به اشتراک میگذارد. از نگاه جیم کالینز، شرکتهایی موفق هستند که در صنعت خود برجسته بوده و فعالان کسب و کار، به خوبی از کار آنها آگاه باشند. همچنین نقش و محصولی ماندگار در صنعت خود داشته و مدیران موفقی را پرورش داده باشند.
این کتاب به مدیران یاد میدهد که یک محصول موفق، باعث نمیشود تا شرکت موفقی داشته باشید؛ بلکه یک مدیر موفق باید چرخهای از محصولات موفق را تجربه کند. از دیگر بخشهای جالب این کتاب، روش مقایسه شرکتهای موفق است و در آن، کمپانیهای ارزشمند با سازمانهایی مقایسه میشوند که تنها یک پله از آنها عقبتر هستند. در واقع کتاب «ساختن برای ماندن»، مقایسهای بین موفقترینها با موفقها است.
کتاب از خوب به عالی
نام اصلی: Good to Great
نویسنده: جیم کالینز (Jim Collins)
مترجم: فاطمه باغستانی
کتاب «از خوب به عالی»، یکی دیگر از کتاب های کسب و کار موفق جیم کالینز در حوزه مدیریت میباشد که مورد توجه بسیاری از مدیران کسب و کار قرار گرفته است. این کتاب باورهایی که تا به حال در مورد مدیریت داشتید را زیر سوال خواهد برد. پس از مطالعه آن، خواهید آموخت که واژه خوب بودن و رسیدن به یک جایگاه خوب، چیزی جز یک وضعیت متوسط و معمولی برای یک مدیر نیست. اعتقاد بر این باور که خوب بودن برای یک مدیر کافی است، شما را برای رسیدن به جایگاههایی به مراتب بالاتر و عالیتر، باز میدارد.
این کتاب کسب و کار، روی کمال طلبی و تعریف جدیدی از استانداردهای عالی بودن که هر مدیری قادر است به آن دست پیدا کند، تمرکز دارد. جیم کالینز تمام تلاش خود را در گردآوری مطالب آن کرده تا مدیران و کارآفرینان را آگاه کند که نباید به جایگاه خوب راضی شوند و در عوض باید برای عالی بودن، قدم بر دارند.
او به این منظور، در کتاب «از خوب به عالی»، روی شرکتهای سهامی عام تمرکز کرده که بعضی ازشرکتهای خوب و متوسط، فقط چند سال، رشد قابل توجهای داشتهاند. از خوب به عالی، دنیایی جدید و بدیع از اصول مدیریت را به شما معرفی میکند.
۷. کتاب چگونه از زمان درست استفاده کنیم
نام اصلی: The book of Time
نویسنده: لسلی آلدرمن (Lesley Alderman)
مترجم: ستاره بهروزی
همان طور که از نام این کتاب کسب و کار پیدا است، تمرکز ویژهای روی مدیریت زمان دارد؛ اما از طرفی کتاب با بسیاری از کتابها و مقالههای مدیریت زمان، تفاوت دارد. لسلی آلدرمن، نویسنده این کتاب، سعی داشته تا نگارش کتاب به گونهای باشد که ذهن مخاطب، تنها با چگونگی مدیریت زمان و یک سری فرمول، پر نشود.
برای این منظور، او مجموعهای از آمارهای جالب و خواندنی را در کتاب گنجانده است که خوانندگان هم بسیار از آن، استقبال کردند. از آمار وقتگذرانی انسانها گرفته تا میزان ساعتی که دانش آموزان سراسر دنیا صرف درس خواندن میکنند. جالب است بدانید که در بخشی از کتاب، میانگین مدت زمان ۵۰ فیلم برتر دنیا بر اساس آمار IMDB نوشته شده است، حتی زمان چرت زدن حیوانات. آیا میدانستید خفاش قهوهای روزانه ۱۹/۹ ساعت میخوابد؟! بله این مطلب در کتاب چگونه از زمان درست استفاده کنیم، نوشته شده است.
آیا این کتاب میتواند مدیریت صحیح زمان را به خواننده بیاموزد؟ جواب منفی است، زیرا شخص نویسنده تاکید کرده است که در کتاب «چگونه از زمان درست استفاده کنیم»، با مجموعهای از اعداد و ارقام رو به رو خواهید شد و نه بیشتر! اما دلیل این که چرا عنوان این کتاب تا این حد گمراه کننده ترجمه شده است، جای سوال دارد.
۸. کتاب استراتژی اقیانوس آبی
نام اصلی: Blue Ocean Strategy
نویسنده: دبلیو چان کیم (W. Chan Kim)، رنه مابورنیا (Renee Mauborgne)
مترجم: علیرضا پور ممتاز
کتاب تجارت «استراتژی اقیانوس آبی» تمرکز ویژهای روی رقابت در دنیای کسب و کار دارد. نویسندگان این کتاب سعی کردهاند تا اهداف خود را، جدا از هر گونه رقابت با سایر مقالهها و کتابهایی با موضوع مشابه، بیان کنند. آنها عقیده دارند که بهترین استراتژی برای موفقیت در رقابت، این است که اصلا وارد آن نشویم.
از نگاه نویسندگان، فضای رقابتی و درگیری دائم با رقبا در حوزه کسب و کار، مانند یک اقیانوس خونین است. در این اقیانوس خونین، بازارهای شلوغ و پر رونقی وجود دارند و رقبا دائما برای رسیدن برای جایگاه بهتر، با یکدیگر مشغول نبرد میشوند و سعی دارند تا سهم بیشتری از بازار تقاضا را از آن خود کنند. اما یک اقیانوس آبی، فضایی است که بازارهای ناشناخته در آن وجود دارند، همه چیز ساکت و آرام است و تنها خلاقیت است که میتواند در این اقیانوس پیروز شود.
البته همین اقیانوس آبی هم میتواند دیر یا زود خونین شود. پس چه باید کرد؟ خواندن این کتاب جالب در دنیای رقاب کسب و کارها توسط منتقدین بزرگ، به عنوان یکی از پرفروشترین کتابهای کسب و کار قرن پیشنهاد شده است.
۹. کتاب راهنمای تفکر نقادانه
نام اصلی: Asking the Right Questions
نویسنده: ام نیل براون (M. Neil Browne)، استوارت ام کیلی (Stuart M. Keeley)
مترجم: کوروش کامیاب
زمانی که یک کتاب، یازدهمین نسخه خود را در سرتاسر جهان چاپ کرده باشد؛ به راحتی پی میبرید که این کتاب کسب و کار، نه تنها یکی از قدیمیترین بلکه یکی از بهترین مراجع آموزشی محسوب میشود.
همانطور که از نام کتاب پیدا است، تفکر نقادانه، روی پرسیدن سوال نقادانه تمرکز میکند. در این کتاب خواهیم آموخت که پرسیدن سوال صحیح چه فایدهای دارد؟ پرسیدن سوال و تفکرات نقادانه چه دستاندازهایی ایجاد میکند؟ استلال چیست؟ ارزشها و مفروضات چه چیزهایی هستند؟ و …
از نگاه منتقدین، کتاب «راهنمای تفکر نقادانه» به دانشجویان کمک میکند تا با بررسی دقیق هر موضوع و تفکرات و سوالهای نقادانه، از پذیرش هر اطلاعاتی پرهیز کنند. همچنین یاد بگیرند که چطور از زوایای مختلف، یک موضوع را در دنیای کسب و کار بررسی کنند.
۱۰. کتاب ۷ عادت مردمان موثر
نام اصلی: The 7 Habits of Highly Effective People
نویسنده: استفان کاوی (Stephen Covey)
مترجم: الهام خرسندی
کتاب کسب و کار «۷ عادت مردمان موثر»، از آن قبیل کتابهایی است که نوشتن آن، کار هر شخصی نیست. نویسنده این کتاب، استفان کاوی، یکی از رهبران و سخنرانان تاثیرگذار آمریکایی و از جمله تاجران موفق است که تجربیات خود را در این کتاب آورده است.
او در کتاب خود، دائما مثالهای مختلفی از اشخاص موفق را در ذهن مخاطب پر نمیکند، بلکه با هفت عادت و نگرش درست، شما را به شخصی موفق تبدیل میکند. پویا و پیشگام بودن، دیدن آخر کار از ابتدا، نظم و ترتیب، تفکر برنده، درک کردن، تشریک مساعی و تیز کردن اره، ۷ عادتی هستند که در این کتاب، مطرح شدهاند.
کتاب «۷ عادت مردمان موثر»، از همان سال ۱۹۹۰ که برای اولین بار چاپ شد، به یکی از پیشگامان حوزه خود تبدیل شد. این کتاب با بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروش، یکی از پرفروشترین کتاب های کسب و کار محسوب میشود.
۱۱. کتاب خانم رئیس
نام اصلی: Girlboss
نویسنده: سوفیا آموروسو (Sophia Amoruso)
مترجم: فرنوش جزینی
داستان زندگی برخی جذاب است، مخصوصا آنهایی که از صفر به همه چیز رسیدند. سوفیا آمورسو یکی از آنها است. دختر جوانی که زندگی به شدت سختی داشت، دزدی میکرد و تحصیل را در سن ۲۲ سالگی کنار گذاشته بود. روزی از روزها که مشغول چک کردن کارتهای شناسایی لابی دانشکده هنری بود، تصمیم گرفت تا در سایت eBay، به فروش لباس بپردازد. او با طی کردن پستی و بلندیهای زیاد، حالا موسس و مدیر یک شرکت چند میلیون دلاری در حوزه لباس بانوان است.
او تجربیات خود را در کتاب کسب و کار «خانم رئیس» آورده است تا دخترانی مانند خود را برای رسیدن به موفقیتهای پر پیچ و خم راهنمایی کند. آموروسو در این کتاب مطرح میکند که همه چیز دانشگاه و درس نیست و بدون آن هم میتوانید به موفقیت برسید. همچنین تلاش میکند تا به دختران جوان بگوید که به خود و افکار خود اعتماد کنند، شجاعت به خرج دهند و قوانین مهم پیروزی را به خوبی بشناسند.
کتاب «خانم رئیس» فهرستی از قواعد و ترفندهای تجارت را به جوانان نمیآموزد، بلکه در این کتاب پر فروش و موفق از نگاه نیویورک تایمز، یاد میگیرید که چگونه خلاق باشید، از اشتباهات درس بگیرید. همچنین میآموزید که چه زمان، یک سری قوانین را برای رسیدن به مرحله بالا، زیر پا بگذارید.
۱۲. کتاب جادوی فکر بزرگ
نام اصلی: The Magic of Thinking Big
نویسنده: دیوید جوزف شوارتز (David J. Schwartz)
مترجم: ژنا بخت آور
کتاب «جادوی فکر بزرگ» بیشتر اینکه یک کتاب کسب و کار عالی باشد، کتابی فوقالعاده در زمینه موفقیت است. میلیونها نفر این کتاب را خریداری کردهاند، آن را با تمام وجود خوانده و عاشقش شدهاند. آنها از تمام راه و روشهایی که در کتاب مطرح شده است، در زندگی خود بهره بردهاند. ۶ میلیون نسخه فروش رفته از کتاب، بزرگی اثر دکتر دیوید شوارتز را ثابت میکند.
«جادوی فکر بزرگ» عقیده دارد که موفقیت افراد بیشتر از آن که به میزان هوش بستگی داشته باشد، به نوع تفکرشان بستگی دارد. نویسنده در پشت کتاب نوشته است که روشهای بیان شده در این کتاب، برای عمل کردن به آنها، مطرح شدهاند و اگر فقط آن را بخوانید و بگذرید؛ هیچ چیزی به شما اضافه نخواهد کرد.
اگر میخواهید بدانید که افراد موفق، چگونه موفق شدهاند و شما چگونه میتوانید بین آنها قرار بگیرید؟ اگر به دنبال اهداف کوتاه و بلند مدت هستید و حتی اگر به دنبال روشی برای خرسندی و شاد بودن میگردید، این کتاب را نباید از دست بدهید. دکتر شوارتز با یک برنامه پیشرفت ۳۰ روزه، شما را در مسیر موفقیت هدایت خواهد کرد.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
کتاب جعبه ابزار کارآفرینی اینترنتی
کتاب «جعبه ابزار کارآفرینی اینترنتی» اثر «علی خادم الرضا» است. در مقدمهی کتاب آمده است: «گاهی یک کتاب زندگی ما را تغییر میدهد و مسیر جدیدی برای ما باز میکند. گاهی یک کتاب کسب و کار ما را متحول میکند و دنیایی تازه از امکانات بیشمار برای توسعه کسب وکار به ما نشان میدهد. دو کتاب تالیف شده توسط دکتر علی خادم الرضا از این دست کتابها هستند.
برخلاف کتابهایی که ادعا میکنند شما را یک شبه میلیاردر میکنند، مولف در این کتاب کلی گویی ندارد بلکه با زبانی ساده واقعیتهای امروزی و زمینههای در حال دگرگونی در شیوههای کسب و کار طی سالهای اخیر و سالهای آینده را به شما نشان میدهد.
مولف، راههایی ساده و قابل اجرا برای متحول ساختن کسب و کارها را در اختیار خوانندگان قرار داده است. برخی از نکات و راهنماییهای ارائه شده در این کتاب واقعا ساده و بدیهی هستند و بهسادگی قابل اجرا هستند ولی از دید صاحبان مشاغل و کسب و کارها پنهان ماندهاند.
برخی دیگر از نکات ارائه شده در کتاب به شما یاد میدهند تا چگونه برای بقا و پیشرفت در دنیای کسب و کار طی سالهای آینده از هماکنون آماده باشید. واقعا فرقی نمیکند شما صاحب یک فروشگاه یا یک موسسه کوچک هستید یا مسئولیت مدیریت و رهبری یک شرکت بزرگ را بر عهده دارید، اطلاعات و نکاتی که در این کتاب ارائه شدهاند فرصتهای جدیدی برای گریز از بحران و توسعه پایدار کسب و کار را برای شما آشکار میسازد. گاهی یک کتاب زندگی و یا کسب و کار و آینده ما را متحول میکند.»
کتاب «تکنیکهای بازاریابی و افزایش فروش به کمک شبکههای اجتماعی»
کتاب «تکنیکهای بازاریابی و افزایش فروش به کمک شبکههای اجتماعی» تالیف «سید سجاد موسوی» است.
بررسی راهکارهای افزایش فروش در دنیای واقعی و بررسی راهکارهای افزایش در دنیای مجازی از مباحث مطرحشده در این کتاب است. در توضیحات پشت جلد آمده است: «استفاده از بازاریابی برای همهی شرکتها و سازمانهایی که درصدد هستند بدون تسلیم دربرابر تغییر، حضوری آگاهانه در بازار داشته باشند ضرورت دارد.
آنها باید تلاش کنند تا با بازارگرایی، بازارشناسی، بازارگردی و بازاریابی، سهم بازار مناسبی برای خود به دست آورند و با عرضهی محصولی خوب با قیمتی مناسب، بهکارگیری روشهای مطلوب توزیع، استفاده از تبلیغات آگاهکننده و جهتدهنده و شناسایی رقبا، فرصتها و تهدیدهای محیطی، سهم بازار خود را افزایش دهند و مشتریان خود را حفظ کنند.» این کتاب را انتشارات «دیباگران تهران» منتشر کرده است.
کتاب «تجارت الکترونیک، طراحی و مدیریت کسب و کار»
گسترش روز افزون استفاده از امکانات و خدمات اینترنتی به همراه رشد کاربران تلفنهای همراه منجر به ایجاد مفهومی به نام تجارت الکترونیک شده است. امروزه اکثر خریداران محصولات و یا خدمات، ترجیح میدهند از بازارهای آنلاین خرید نموده و از امکانات وسیع و متنوع این فناوری استفاده نمایند. تجارت الکترونیک هماکنون به عنوان یکی از اصلیترین روشهای خرید و فروش محصولات و خدمات در دنیا تبدیل شده است.
آنچه در این کتاب خواهید آموخت:
مفاهیم اساسی تجارت الکترونیک
تعاریف، دسته بندی و انواع تجارت الکترونیک
برنامه، استراتژی و مزایا و معایب تجارت الکترونیکی
ایجاد و برنامه ریزی طرح کسب و کار
درک و مشخص نمودن بازار
مشخص نمودن و فروش محصولات
اجرای عملیات و مدیریت کسب و کار
کتاب «راهنمای جامع راه اندازی کسب و کار اینترنتی»
تجارت الکترونیک فعالیتهای مختلفی از جمله مبادله، تحویل فوری مطالب دیجیتال، انتقال الکترونیکی وجوه، مبادله الکترونیکی سهام، بارنامه الکترونیکی، طرحهای تجاری و مهندسی و خدمات پس از فروش را در بر میگیرد. آنچه در این کتاب میخوانید نگاهی است به رویکرد یک راهاندازی کسب و کار آنلاین به صورت جامع و کاربردی.
برخی از محتوای کتاب
تجارت الکترونیک و راهاندازی یک کسب و کار انلاین
مفهوم ترویج از دیدگاه مدیران ارشد دنیای تجارت الکترونیک چیست
مدل فروش مستقیم در دنیای تجارت الکترونیک چیست
ترویج در دیدگاه یک کار آفرین در بستره تجارت الکترونیک
محدودیت های کسب و کار تبلیغات اینترنتی در تجارت الکترونیک
طرح کسب و کار اینترنتی در تجارت الکترونیک چیست؟
مدیریت برند در تجارت الکترونیک
مدیریت استراتژیهای برند در فضای ذهن
عرضه محصولات و خدمات در حوزه کسب و کار اینترنتی در تجارت الکترونیک
موتور جستجو و نقش آن در کسب و کارهای آنلاین
تجارت مالی آنلاین در کسب و کارها
شبکههای اجتماعی و نقش آن در تجارت الکترونیک
شبکههای اجتماعی گرایشی جدید در بازاریابی الکترونیکی در تجارت الکترونیک
بهینهساز موتور جستجوگر برای کسب و کارهای آنلاین
کتاب «صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ»
این کتاب برای تجارت در هر نوع کسبوکاری در فضای مجازی کاربردی است. تفاوتی نمیکند محصول شما دیجیتالی است یا یک کالای فیزیکی.
فرقی نمیکند از همان گام اول قصد دارید از تجارت الکترونیک شروع کنید یا اینکه تصمیم دارید تجارت سنتی خود را به سمت کسبوکار آنلاین هدایت نمایید؛ نقطه آغاز تجارت آنلاین شما همینجاست. باید دقیقا بدانید چه کاری میخواهید انجام دهید و یک ایده شفاف داشته باشید.
در کتاب «آموزش صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ» هر ابزار و روشی که برای بازاریابی اینترنتی لازم است، به شما آموزش داده می شود، بعنوان مثال یاد میگیرید که چگونه با «سئو» دوست موتورهای جستجو شوید، یا چگونه تکنیکها و استراتژی «بازاریابی محتوا» را در پیش بگیرید.
همچنین بصورت عملی با «ابزارهای کاربردی سئو و دیجیتال مارکتینگ» آشنا شده و میتوانید به آنالیز وضعیت سایتتان بپردازید.
معرفی کتاب راهاندازی کسب و کار در ایران
کتاب راهاندازی کسب و کار، راهنمای کاربردی و بومی برای شروع کسبوکار و مدیریت آن، نوشتۀ سمیه سادات مهدوی داستان دانشجوی دکترای 34 سالهای است که شغل مناسبی برای ازدواج ندارد. این دانشجو در طول کتاب با افراد زیادی آشنا میشود که به او کمک و راهنمایی میکنند تا شغل مورد علاقهاش را بدست آورد.
بیل گیتس، مؤسس مایکروسافت و ثروتمندترین مرد دنیا میگوید: اگر فقیر به دنیا بیایید، شما مقصر نیستید ولی اگر فقیر از دنیا بروید؛ خودتان مقصرید. همیشه شروع هر کاری سخت است. ولی فقط کافی است که شروع کنید، اراده کنید، تلاش کنید. اول کار که قرار نیست شما به یک فرد موفق تبدیل شوید و درآمد زیادی داشته باشید. باید این را در نظر گرفت که نمیشود ره صدساله را یک شبه رفت، ولی به صورت اصولی، همراه با تلاش و پشتکار و صبور بودن میتوان این مسیر را خیلی کوتاه کرد.
مایکل جردن، اسطوره بسکتبال میگوید: شروع کنید، تصمیم بگیرید، هر روز، هر ساعت، هر ثانیه به تصمیمتان عمل کنید؛ مهم نیست شکست بخورید، ارادهتان را تقویت کردهاید.
اگر تا حالا کسب و کاری نداشتید، اگر از راهاندازی کسبوکار میترسید، اگر فکر میکنید راهاندازی یک کسبوکار کار هرکسی نیست، این کتاب را تا انتها بخوانید. اگر تمرینهای این کتاب را انجام دهید، شما هم میتوانید یک کسبوکار برای خود راهاندازی کنید و مدیر آن باشید. ما میتوانیم در هر زمانی خودمان را تغییر دهیم، فقط کافی است که بخواهیم و راهش را بدانیم و بر اساس دانستههایمان اقدام کنیم. چرا اکثرمان ثروتمند نمیشویم؟ برخی از جوابهایی که به ذهنتان میرسد این است که: بابای پولدار ندارم. شانس ندارم. پارتی ندارم. در این شرایط اقتصادی و در این مملکت مگه میشه کار کرد؟
شاید شرایط اقتصادی مطلوب ما نباشد، اما در همین شرایط اقتصادی هم اگر نگاهی به اطرافمان بیاندازیم، افراد موفق و ثروتمندی که از راه قانونی ثروتی را به دست آوردهاند، میبینیم. این افراد چه کار کردهاند؟ آیا یک شبه پولدار شدهاند؟ اگر به زندگینامه افرادی که در کسبوکارهایشان بسیار موفق شدهاند، نگاه کنید، متوجه میشوید، همگی در ابتدا با تلاش و پشتکار و دانستن برخی از اصول راهاندازی کسبوکار توانستهاند بهاین موفقیت برسند. تفاوت عمده انسانهای موفق و ناموفق در این است که انسانهای موفق کارهایی را میکنند که انسانهای ناموفق حاضر نیستند آنها را انجام دهند. این افراد موفق، مشکل را قبول کردهاند و آن را به گردن دیگران نمیاندازند. این افراد مسئولیت زندگیشان را صددرصد میپذیرند و بر این اساس، صورت مسأله را پاک نمیکنند و منتظر اینکه کسی بیاید و این شرایط را عوض کند نمیمانند، بلکه با خود فکر میکنند با توجه بهاین شرایط، چگونه تبر خود را تیز کنند و مسائل را یکی بعد از دیگری حل نمایند تا به موفقیت برسند.
آموزشهای این کتاب، بر اساس نکات ساده و کاربردی به منظور راهاندازی کسب و کار برای افرادی که کسب و کاری ندارند و تمایل به راهاندازی آن دارند و همچنین افرادی که درآمد خوبی در کسب و کارشان ندارند؛ مفید است.
اگر به دنبال راه انداختن یک کسب و کار اینترنتی هستید، احتمالا سئو یکی از مهمترین راههای جذب مخاطب است. سئو در واقع بهینه سازی صفحات سایت برای موتورهای جستجو به خصوص گوگل است. به طوری که اگر مخاطب عبارتی که مرتبط با کسب و کار ماست، جستجو کند، به سایت ما برسد. در این کتاب آدام کلارک به ما یاد داده چگونه بهترین استراتژیها برای موفقیت در بازاریابی موتورهای جستجو را انتخاب کنیم و از این راه مشتریان زیادی را به دست آوریم. این کتاب یکی از معروفترین و کاملترین کتابها در این زمینه است که از صفر تا صد این موضوع پیچیده را توضیح داده. موضوعی که برای یاد گرفتنش دورههای آنلاین چند میلیون تومانی برگزار میشود.
بهترین کتاب کسب و کار اینترنتی
بهترین کتاب موفقیت در کسب و کار
معرفی کتاب کسب و کار موفق که باید مطالعه کنید
کتاب تأثیرگذار با موضوع کسب و کار – سئولوشن
بهترین کتاب های موفقیت در حوزه کسب و کار
کتاب کارآفرینی معروف و محبوب دنیا برای موفقیت در کسب و کار
دانلود کتاب موفقیت کسب و کارهای کوچک
کتاب طلایی برای موفقیت در کسب و کار – سئولوشن
معرفی بهترین کتاب ها برای موفقیت در کسب و کار و افزایش ثروت
بهترین کتاب کسب و کار و تاثیر آن بر روی موفقیتهای فردی
پرفروش ترین کتاب های کسب و کار و کارآفرینی
کتاب برتر برای کسب موفقیت مالی و پول بیشتر
دانلود کتاب موفقیت کسب و کارهای کوچک
کتاب الکترونیکی PDF ساخت کسب و کار فوق العاده
دانلود رایگان کتاب کسب و کار در ایران pdf
دانلود کتاب های کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار
پرفروش ترین کتاب های کسب و کار و کارآفرینی در دنیا
بهترین و پرفروش ترین کتاب های کسب و کار، که باید بخوانیم
چک لیست راه اندازی کسب و کار
کتاب راهنما برای شروع تجارت الکترونیک و کسب و کار آنلاین …
یکی از موثرترین روشها برای رسیدن به موفقیت در زندگی و کسب و کار مطالعه کتابهای موفقیت است. مطالعه کتاب فواید و مزایای مختلفی برای ذهن و …
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5129 هزار تومان95 هزار تومان -
آموزش ووکامرس، فروشگاهساز وردپرس رایگان!
-
آموزش کسب و کار اینترنتی Online Business
585 هزار تومان440 هزار تومان -
آموزش سرچ کنسول گوگل Search Console 149 هزار تومان
-
دوره آموزش آنلاین سئو و بهینه سازی سایت 249 هزار تومان
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.