تکنیک های افزایش درامد و بازدید سایت های پرفروش

نرخ تبدیل چیست ؟
نرخ تبدیل ، درصد بازدیدکنندگانی است که درنهایت همان اقدامی را در سایت انجام می دهند که شما از انها می خواهید نمودار زیر این مفهوم را نشان می دهد
هدف میتواند ثبت یک سفارش باشد عضویت درخبرنامه باشد یا هر هدفی << محتوا << بازدیدکنندگان
- محتوا می تواند شامل هر چیزی باشد از یک پیام تا هر نوع رابط کاری .
محتوای شما می تواند شامل هر چیزی باشد از صفحه فرود گرفته تا صفحه پرداخت ، ویدئو اموزشی ، ضمانت نامه ای که همراه محصول ارائه می شود، ایمیل، متن فروش و غیره . این بستگی به نوع کسب و کار وخلاقیت شما دارد که از کدامیک استفاده کنید .
- بیشتر اوقات ” هدف سایت ” به حداکثر رساندن فروش است – اما نه همیشه .
به عنوان مثال ، هدف یک شبکه اجتماعی تازه راه اندازی شده این است که کاربرانی جدید جذب کند ، بدون اینکه هزینه ای برای انها داشته باشد و به همین ترتیب ، هدف یک مقاله نیز این است تا نیاز کاربر یا مشتری را رفع کند، بدون اینکه لازم شود با خدمات مشتریان تماس بگیرد.
تستA/B چیست ؟
تست A/Bیک روش قدرتمند برای افزایش نرخ تبدیل است .
اگر شما برای سایت خود دو عنوان در نظر دارید و نمی دانید که کدام یک را انتخاب کنید می توانید تستA/B انجام دهید که دران
- نصف کاربران عنوان A را می بینند
- ونصف دیگر عنوان B را .
سپس می توانید میزان سفارشات هر عنوان را بررسی کنید و ببینید که کدامیک سفارش وکاربر بیشتری جذب کرده است .
چرا بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO)مهم ترین فعالیت برای کسب و کار و حرفه شما است؟
سه مزیت بهینه سازی نرخ تبدیل .CRO
- واضح ترین مزیت ، بهینه سازی نرخ تبدیلCRO باعث می شود بدون هیچ هزینه اضافی ای برای تبلیغات ، مشتریان بیشتری داشته باشید . درامد شما برابر است با …
- میزان افزایش در تعداد بازدیدکنندگان
- میزان نرخ تبدیل
- سود حاصل از طول عمر مشتری
ایا کسب و کار شما به ترافیک ارگانیک ( رایگان ) وابسته است ؟
اگر کسب و کار اینترنتی شما به ترافیک ارگانیک هدایت شده از موتورهای جستجو یا شبکه های اجتماعی وابسته است ، به مزیت های اضافی زیر دست خواهید یافت :
- از انجا که بهینه سازی نرخ تبدیل CRO شما را قادر می سازد تا به طور موثر در رسانه های مختلف تبلیغ کنید ، کسب و کار شما بسیار پایدارتر خواهد شد و درگیر تغییرات الگوریتم ها نخواهید شد
- بهینه سازی نرخ تبدیل .CRO وب سایت شما را به یک وب سایت مشتری محور تبدیل می کند .
چرا برترین وب سایت های جهان موفق هستند ؟ و شما نیز چگونه می توانید وب سایت موفق داشته باشید ؟
وب سایت های شرکت های برتر بر اساس کارایی طراحی می شوند نه زیبایی.
به همین ترتیب دو رویکرد برای طراحی وب سایت وجود دارد
- زیبایی : وب سایت اکثر سازمان ها بر اساس زیبایی طراحی می شوند وتوجه کمی به کسب و کار و مشتریان دارند.
- کارایی : زمانی می توان گفت یک وب سایت به خوبی طراحی شده که ابتدا به درک عمیقی ازبازدیدکنندگان و کسب وکار خود برسید و سپس سایت خود را با هدف براورده کردن نیازهای ان طراحی کنید.
تکنیک های افزایش بازدید سایت
تگ منیجر را نصب کنید
گوگل تک منیجر(Google tag Manager) یکی از محبوب ترین ابزارهای مدیریت تگ است .
از ابزارهای انالیز وب سایت استفاده کنید ) تا متوجه شوید ک بازدیدکنندگان از چه راهی وارد سایت شما شده اند و روی چه لینک هایی کلیک کرده اند .(
گوگل انالیتیکس یکی از ابزارهای تحلیل وب سایت است که علی رغم رایگان بودن بسیار قدرتمند و حرفه ای عمل می کند .
از ابزارهای کلیپ مپ استفاده کنی( تا به اسانی متوجه شوید که بازدیدکنندگان دقیقا روی چه نقاطی از صفحه سایت شما کلیک کرده اند حتی اگر نقاط لینک نبوده اند)
از ابزارهای تحلیل و انالیز رفتار کاربران استفاده کنید
( تا رفتار کاربر در سایت و تمام کارهایی که پس از ورود به سایت انجام می دهد را در قالب ویدیو مشاهده نمایید)
ازابزارهای تجزیه و تحلیل فرم استفاده کنید
(تا متوجه شوید که کدام فیلد های فرم شما مشکل ساز هستند)
ابزارهای کاربردی برای تجزیه و تحلیل فرم عبارتند از Cecibel Insight موبایل فرندلی .Hotgar موبال فرندلی Decibel Insight Fomisimo موبال فرندلی و Inspectlet
از گفتگوی انلاین استفاده کنید( تا کاربران خود اجازه دهید که مشکلات صفحات سایتت را با شما در میان بگذارند )
ابزارهای نظرسنجی
از ابزارهای نظرسنجی در زمان خروج از سایت استفاده کنید
از ابزار جستجوی وب سایت خود استفاده کنید( تا متوجه شوید که کاربران چه چیزهایی را نمی توانند پیدا کنند)
چک لیست راه اندازی سایت
وب سایت های موفق دارای متن واضح می باشند
بازدیدکنندگان سایت بپرسید که چرا خرید نکرده اند اغلب می گویند که چون گیج شده بودیم انها متوجه معنی کلمات داخل سایت نشده بودند و نمیتوانند چیزی را بخرندکه متوجه ان نشده اند
اسان ترین تکنیک برای بهبود نوشته ها ، انجام تست های خوانایی است . تست خوانی یک تست کاربری ساده است که به طورخاص روی یک قسمت از نوشته انجام میشود .
اگر تست خوانی را روی تمام نوشته های خود انجام دهید خیلی سریع متوجه مشکلات خوانندگان ممیشوید.
تست خوانی در سایت های وردپرسی توسط افزونه سئو یواست انجام میشود.
اگر می خواهید وارد حافظه کوتاه مدت خوانندگان خود شوید:
1- جملات کوتاه بنویسید.
2- فاصله بین شروع مموضوع و فعل پایانی را به حداقل برسانید
3- کلمات غیر ضروری و اضافی را حذف کنید
وب سایت های موفق کارپسند هستند . مشکلات کارپسندی نرخ تبدیل را به شدت کاهش می دهند وهیچ راه ساده تری جز از بین بردن انها وجود ندارد .
وب سایت های موفق تمام خواسته های افراد را براورده می کنند ؛ اگر وب سایت شما نمی تواند نیازهای بازدیدکنندگان را براورده کند این کارها را باید انجام دهید :
عامل اصلی کاهش دهنده اشتیاق کاربر به انجام رفتاری خاص در سایت است یعنی عدم علاقه . عدم علاقه این است:
1- بازدیدکنندگان وب سایت شما نمی توانند چیزی را که می خواهند پیدا کنند
2- شاید به این خاطر باشد که شما ان را ارائه نمی کنید
3- بنابراین انها از سایت خارج می شوند .
فروشگاههای بزرگ و فروشگاههای تجارت الکترونیک پیشرو چگونه ازانحصار اصل برای به دست اوردن یک مزیت چشمگیر استفاده می کنند
بسیار مهم است که شرکت شما با براورده کردن هر چه بیشتر اهداف بازدیدکنندگان در حوزه خود به رقیب برتر ان حوزه تبدیل شود.
چرا افزایش سود به ازای هر بازدیدکننده بسیار مهم است ؟ چون معیار کلیدی برای بسیاری از وب سایت ها ، هزینه قابل قبول به ازای جذب هر مشتری است به عبارت دیگر شما چقدر می توانید برای جذب هر بازدیدکننده هزینه کنید بنابراین:
- اگر بتوانید سود خود را به ازای هر بازدیدکننده افزایش دهید
- و برای هر بازدیدکننده بیشتر هزینه کنید
- و بدین ترتیب در تبلیغات از رقبای خود پیشی بگیرید
- به این معنی است که بخش عمده ای از ترافیک را از ان خود کرده اید
وب سایت های موفق مزایا را واضح بیان می کنند : اگر بازدیدکنندگان شما از مزایا ترغیب نمی شوند این کارها را باید انجام دهید .
حتی اگر کاربران متوجه نوشته های شما بشوند …حتی اگربتوانند از وب سایت شما استفاده کنند … وحتی اگر انچه که میخواهند را ارائه بدهید…باز هم ممکن است متوجه ارزش پیشنهادی شما نشوند یا ان را دوست نداشته باشند.
ارزش پیشنهادی همان مزایای محصول یا خدمات است منهای هزینه های ان .
ارزش پیشنهادی = مزایا- هزینه ها
1- این یک باور غلط است که همیشه باید از مزایا صحبت کرد نه از ویژگی ها.
2- بسیاری از شرکت ها به طور واضح مشخص نمی کنند که محصولات و خدمات انها چه کاری انجام میدهد .
3- برخی کسب و کارها فراموش می کنند که تعدادی از مزایای ارزشمند را ذکر کنند
4- بسیاری از کسب وکارها به طور واضح مشخص نمی کنند که با هر خرید چه اتفاقی می افتد
وب سایت های موفق پیشنهاداتی وسوسه انگیز می دهند : اگر مردم با پیشنهادات شما ترغیب نمی شوند راهکار ان اینجاست
برای قیمت گذاری ، استراتژی بلندمدت اتخاذ کنید
تصمیم بگیرید که چگونه و ازچه چیزی می خواهید درامد زایی کنید؛ هر چه بیشتر بفروشید بیشترسود میکنید با فروش بیشتر معمولا هزینه فروش شما(هزینه هر واحد) کمتر میشود؛ مشتریان بیشتری جذب کنید هرمشتری می تواند ارزش بیشتری از خدمات شما دریافت کند، می توانید شبکه ای از مشتریان داشته باشید و از ان سود ببرید ، شما میتوانید از ان به عنوان بازاری برای محصولات و خدمات مکمل استفاده کنید .
تصور این موضوع که محصولات شما اصولی وطبق معیار هستند . ابتدا قیمت ها را بالا بگذارید و بعد ان را کاهش دهید .اطلاع دهید که قیمت ها در حال افزایش است این رویکرد باعث ایجاد نوعی ترس در کاربر می شود و انها را ترغیب می کند که اکنون خرید کنندچون می دانند قیمت ها افزایش خواهد یافت
چگونه محصولات را قیمت گذاری کنیم ؟
1- خلاء های موجود در بازار را زیر نظربگیرید .
* کدام قسمت های بازار هنوز مورد توجه قرار نگرفته اند؟ مشتریان سطح بالا ؟ مشتریان سطح پایین ؟ مشتریان شرکتها ؟ کسب و کارهای کوچک ؟ ویا کاربران خاص؟
* دربازار هدف شما ، چه چیزی نشان دهنده ارزش است ؟
* ” محصول رویایی” مشتریان چیست ؟
2- قیمت بالا بگذاریم یا قیمت پایین ؟
هر کدام از روش های قیمت گذاری بالا یا قیمت گذاری پایین برای محصولات یاخدمات ارائه شده ، مزایای مخصوص به خود را دارد . در واقع چالش اصلی این است که کجا و از کدام روش برای موفق شدن استفاده کنید :
* قیمت های پایین منجر به نرخ های تبدیل بالا خرید مکرر
* قیمت های بالا منجر به سود بالا به ازای هر بازدیدکننده می شود .
عنوان پیشنهاد را به طور وسوسه انگیزی جذاب کنید .
-قیمتهای پایین یک محصول را با قیمت گذاری روی محصولاتی که به اسانی قابل مقایسه نیستند ، جبران کنید
– از چیزهایی که مردم هنگام تصمیم گیری در نظر نمی گیرند درامد کسب کنید ، رستوران ها اغلب وعده های غذایی را ارزان می دهند ودر عوض هزینه ان را روی نوشیدنی جبران می کنند
– تعداد خدمات ارائه خود را پایین بیاورید و سپس برای ارائه خدمات اضافی هزینه دریافت کنید .
– یک ” نسخه ازمایشی رایگان ” ارائه دهید به همراه یک کوپن تخفیف در صورت ادامه همراهی .
– محصولات کوچک و وسوسه انگیزی با قیمت هایی شگفت انگیز ارائه دهید، تا خیلی سریع وارد سبد خرید خریداران شوند . زیرا اگر داخل سبد خرید چیزی باشد وخالی نباشد ، خریدار ترغیب میشود تا محصولات دیگری را هم برای خرید وارد سبد کند.
– تخفیف اولیه پیشنهاد دهید
– پیشنهاد خرید چندتایی : یکی بخریدویکی رایگان دیافت کنید .
* مطمئن شوید که اولین خرید افراد، از محبوب ترین محصولات شما باشد ، زیرا باعث می شود که باز هم برگردند.
* پیشنهاد محصول بهتر (Up-sell) و فروش جانبی (cross-sell) به طور خلاقانه به موارد دیگری که خریدار می تواند در ازای انها پول بپردازد ، فکر کنید . مثل :
– خدمات بهتر
– پشتیبانی بهتر از مشتری
– بیمه
– اطلاعات بیشتر( مثلا یک کتاب الکترونیکی ارزشمند)
– خدمات بهتر یا سریع تر
– محصولات مکملی که شاید بخرند
هدایای رایگان و تشویقی در نظر بگیرید
* اطلاعات ، یکی از بهترین گزینه هایی است که می توان به عنوان هدیه در نظر گرفت ، شما میتوانید این اطلاعات را به شکل های مختلف از جمله : فایل صوتی ، ویدیویی ، گزارشات الکترونیکی یا چاپی ، نرم افزار، ابزار ویا اینترنتی ،دراختیار مشتریان قرار دهید.
* اطلاعاتی درخصوص نحوه خرید نوع خاصی از محصولاتتان قرار دهید واز ان محصول به نحوی به عنوان محصول برتر یاد کنید .
* برای مشتریانی که تا یک مبلغ مشخصی از شما خرید میکنند
* اگر مشتری هزینه را با پول شخص دیگری( کارفرمای خود)پرداخت میکند گزینه هایی را به طور مخصوص برای پاداش به ان شخص در نظر بگیرید
* برای اینکه مشتریان را به استفاده از یک روش خاص تشویق کنید ، مثلا اگر می خواهید تمام سفارشات شما از طریق اینترنت صورت گیرد ، برای کسانی که از این راه سفارش می دهند جوایزی پیشنهاد دهید .
* به کسانی که زودتر از بقیه خرید می کنند ( مثل تخفیف خرید زود هنگام ) و یا به مقدار زیاد می خرند درقیمت کل تخفیف دهید .
* اگر قیمت محصولات کاهش یافته است ، روی قیمت قبلی خط بکشید تا باعث سردرگمی مشتریان نشود و بگویید ” قیمت این محصول قبلا 490 هزار تومان بود اما اکنون تنها 350 هزار تومان است “.
* اگر در پیشنهادات خود محصول بسیار خوبی دارید که رایگان است ، رایگان بود ان را به روش های مختلف بیان کنید.مثل: ” این محصول رایگان است ؛ بنابراین هیچ هزینه ای برای ان پرداخت نمیکنید ،
* اکثرافراد متوجه معنی درصد ها نمی شوند ، بجای 50% تخفیف بگوییم ” نصف قیمت ” .
* دو محصول غیر قابل مقایسه را با یکدیگر مقایسه کنید تا به مردم یاداور شوید که این محصول چقدر ارزش دارد .
برای پیشنهادات شگفت انگیز یا تخفیف ها دلیل بیاوردید :
*” این فروش به خاطر افتتاحیه است “
* ” این قیمت به خاطر رونمایی از یک محصول جدید است “
* ” این یک پیشنهاد ویژه برای مشتریان ثابت است “
* ” این پیشنهاد با یک رویداد خاص مرتبط است .
یک بازدیدکننده ممکن است به دلایل زیر خرید نکند
1- محصول به اندازه کافی خوب نیست
2- توضیحات کافی در خصوص محصول اورده نشده است .
3- ان محصول ، بهترین انتخاب بازیدکننده نیست
چک لیست فروش سایت کسب وکار اینترنتی:
1- الگوی ساده برای مدیریت شکایات بازدیدکنندگان
2 سعی کنید با کاهش تعهد ، تعداد کلمات اضافی را کم وسپس به همان اندازه مطالب خود را طولانی کنید
3- نقطه پایان یک قسمت وشروع قسمت بعدی را مشخص کنید
4- مسیر پیمایش ( ناوبری ) سایت خود را بهینه کنید
5- دو روش برای بهبود نام گذاری ها
6- جلوگیری از گم شدن بازدیدکنندگان در جزئیات سایت ( و ترک آن )
بازدیدکنندگان باید بتواند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند و نیازی نباشد تا برای رسیدن به ان اطلاعات ، تمام صفحات را از ابتدا تا انتها بخوانند .
طراحی یک مسیر ناوبری ساده از اطلاعات بسیار مهم است ، چون اگر بازدیدکننده درمیان دسته های مختلفی از مطالب نامرتبط گم شود، نمی تواند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کند .
بازاریابی متمرکز در بیشتر اوقات برنده می شود. زمانی که محصولات و خدمات خود را روی گروه خاصی از نیازها یا مشتریان متمرکز می کنید به چند مزیت قدرتمند دست می یابید.
چطور میتوانید بازدیدکنندگان را مجبور کنید تا دوباره به سایت شما بازگردند؟
- به اندازه کافی به یادماندنی باشید تا انها بازگردند
- یک نام به یادماندنی داشته باشید
- یک پیام سرگرم کننده داشته باشید
- متفاوت باشید
راه هایی برای ارتباط مداوم با بازدیدکنندگان ایجاد کنید
سعی کنید شماره تماس بازدیدکنندگان را به دست اورید و یا از انها بخواهید که شما را در فضای مجازی دنبال کنند، با این کار دیگر نیاز نیست انها را در یک جلسه متقاعد کنید بلکه می توانید این کار را طی روزها ، هفته ها ، ماه ها ویا سالها انجام دهید
– پیشنهاد خرید با تعهدات بسیار پیشنهاد دهید .
– از تبلیغات ریتاگتینگ ( هدف گیری مجدد) استفاده کنید تا بازدیدکنندگان را به بازگشت مجدد به سایت ترغیب کنید
– اطلاعات بازدیدکنندگان خود را جمع اوری کنید -از جمله ایمیل ، ادرس پستی ویا شما تلفن انها – و سپس با پیگیری های مداوم ، توجه انها را جلب کنید. این روش در بسیاری از صنایع – مانند اموزش- بسیار کارامداست.
وب سایت های موفق به اقدام فوری دست می یابند :
اگر بازدیدکنندگان بیش از حد معطل می کنند، از این طریق انها را به اقدام سریع ترغیب کنید .
سودی که با ترس از دست دادن به دست می اید باعث ایجاد حس از دست دادن می شوند موثرتر از تغییراتی عمل می کنند که حس تصاحب میدهند .
هرزمان که امکانش بود مهلت زمانی داشته باشید وهمیشه علت ان را بیان کنید ، برای پیشنهادات خود ضرب الاجل در نظربگیرید .به عنوان مثال برای افرادی که دریک دوره مشخص واکنش نشان می دهند تخفیف ارائه دهید .
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5129 هزار تومان95 هزار تومان -
دوره آموزش آنلاین گوگل آنالیتیکس 149 هزار تومان
-
دوره آموزش سئو و بهینه سازی سایت 240 هزار تومان
-
کلمات کلیدی طلایی در سئو رایگان!
-
آموزش دیجیتال مارکتینگ Digital marketing
445 هزار تومان360 هزار تومان
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.