سیستم همکاری در فروش یا affiliate marketing چیست؟

افیلیت مارکتینگ چیست ؟
درامد بالا هدف اصلی هر شخصی که میخواهد کسب و کار اینترنتی راه اندازه کند می باشد مثل کارافرینان انلاین و یا بازار یابان اینترنتی … که افیلنت مارکتینگ یکی از روش های کاربردی برای درامد زایی انلاین است .
یکی از روشهای در حال رشد سریع و پیشرفت افیلنت مارکتینگ است چون به سرعت به یک درامد انفعالی انلاین درجهان تبدیل شده و به معروفیت رسیده به عنوان مثال : درسال 2017 مبلغ 4/5 میلیارد صرف افیلنت مارکتینگ شده و کارشناسان پیش بینی کردند که درسال 2022 این مبلغ به 2/8 میلیارد برد که رشد فزاینده ای است ..
افیلیت مارکتینگ درواقع یک فروش اینترنتی انلاین است که وقتی یک خرده فروش تبلیغات محصولش را در یک وب سایت قرار میدهد هرمشتری که ازطرف تبلیغات سایت شروع به خرید میکند یک پورسانت درنظرگرفته می شود افیلت ها زمانی که تبلیغش باعث خریدشده باشد پورسانت دریافت میکند
افیلت ها همان تبلیغات کنندگان محصول هستند وتولید کنندگان هم کسانی هستند که محصول را تولید کرده اند و توسط سیستم مدیریت افیلیت هامحصولات به دست مصرف کنندگان نهایی می رسد
کسانی که میخواهند دربخش افیلیت مارکتینگ کار کنند فقط کافیست با تولید کننده و مصرف کننده در تعامل باشند و نیاز به شبکه های مدیریت چنان مهم نیست و همین سه بخش افیلیت ها ، تولیدکنندگان محصول و مصرف کنندگان هسته اصلی برنامه افیلت را تشکیل می دهند .
افیلیت ها چه کسانی هستند؟
بلاگرها تولید کننده گان محتوا در صنعت افیلت مارکتینگ فعالیت میکنند یک شرکت یا حتی یک فردکه با نام ناشر هم شناخته میشود میتوانند یک افیلیت باشد انها با تولید ویدیو پست ها و محتواهای جذاب به تبلیغات محصولات کمک میکنند و باعث فروش محصولات و همچنین نقش زیادی درسئو شدن و دیده شدن محصول دارند درنتیجه باعث تعامل بیشتر میشوند . که این تعامل منجربه خرید و دریافت پورسانت برای افیلنت می شود مقدار این پورسانت به صاحبان کسب و کاربستگی دارد.
وقتی یکی از بازدیدکنندگان تعامل ایجاد میکند، که میتواند خرید یا پر کردن فرم وبسایت باشد، معرف در ازای آن پاداش دریافت میکند. مقدار این پورسانت به شرایط برنامه افیلیت بستگی دارد.
صاحبان کسبوکار چه کسانی هستند؟
صاحب کسبوکار (merchant) که به عنوان سازنده محصول یا تبلیغکننده نیز شناخته میشود، در واقع سازنده محصول یا ایجاد کننده خدمات است. آنها به افراد یا شرکتهای افیلیت که برندشان به میزان قابل توجهی طرفدار دارد، کمیسیون و اشتراک در درآمد پیشنهاد میکنند.
صاحب کسبوکار میتواند شرکتی باشد که به هر افیلیت که میتواند بازدیدکنندگان را به خرید وادارد، کمیسیون پیشنهاد میکند. یا میتواند یک فرد باشد که در پادکست خود، برنامه افیلیت ارائه میدهد. بهطور کلی هر کسی که برای افیلیتها هزینه میکند تا در افزایش معاملهها به آنها کمک بشود، میتواند در این دسته قرار بگیرد. (حتی لازم نیست چنین فردی همیشه سازنده یک محصول باشد.)
افیلیت مارکتینگ(Affiliate Marketing) سیستم همکاری در فروش کدام هستند؟
شبکه افیلیت بین صاحب کسبوکار و افیلیتها نقش میانجی را دارد. در بعضی از موقعیتها نیازی به وجود شبکه نیست اما برخی شرکتها برای آنکه سطحی از اعتماد را جلب کنند، کار با شبکه را انتخاب میکنند.
شبکه، روابط را مدیریت میکند و تعادل را با شخص ثالث (third party) برقرار مینماید. بررسیهای شخص ثالث میتواند مهم باشد زیرا نرخ تقلب را پایین میآورد.
برخی از صاحبان کسبوکار، کار باسیستم افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را انتخاب میکنند زیرا برای ردیابی گزارش و مدیریت پرداختهای افیلیت زمان یا منابع کافی ندارند. همچنین احتمال دارد که بخواهند با کمک سیستم افیلیت با چندین معرف مختلف کار کنند.
مشتریان درسیستم همکاری در فروش چه کسانی هستند؟
مشتریان آنهایی هستند که خرید را انجام می دهند . آنهایی که محصول را میخرند یا فرم مورد نظر را برای افزایش لید پر میکنند تا افیلیت یا معرف ، پورسانت حاصل از انجام این تعامل را بهدست آورد.
افیلیت مارکتینگ(Affiliate Marketing) یا همکاری در فروش چگونه کار میکند؟
به عنوان یک افیلیت یا معرف ، هر زمان که بازدیدکنندگان تعاملی انجام دهند، بابت آن به شما مبلغی پرداخت میشود. این تعامل میتواند یک کلیک، ارسال یک فرم برای تولید لید و یا فروش باشد. در اکثر موارد افیلیت مارکتینگ یا همکاری درفروش نوعی بازاریابی عملی است به این معنی که شما تنها زمانی به عنوان افیلیت یا معرف درآمدی کسب میکنید که بازدیدکننده شما عملی انجام دهد.
مقاله پیشنهادی : کسب درآمد با بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش
انواع افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing )یا همکاری درفروش :
پرداخت به ازای هر کلیک (PPC): افیلیت یا معرف به ازای تمامی کلیکهایی که از سمت او شده، صرفنظر از اینکه تولید لید یا فروش اتفاق افتاده باشد یا نه، مبلغی دریافت میکند. این روش تقریبا نادر است زیرا در آن تمامی ریسکها متوجه تولید کننده است.
پرداخت به ازای تولید لید (PPL): افیلیت به ازای هر لیدی که تولید میکند مبلغی دریافت مینماید. این عمل میتواند ارسال یک فرم آنلاین باشد یا هر نوع پیشخرید. ریسک این روش برای صاحب کسبوکار و افیلیت به یک اندازه است.
پرداخت به ازای فروش (PPS): افیلیت به ازای هر فروشی که از سمت او انجام میشود پول دریافت میکند. این روش که در آن تمامی ریسکها متوجه افیلیت است، رایجترین مدل این نوع بازاریابی است.
چگونه باید افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش را شروع کرد؟
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش میتواند بسیار ساده باشد. کافی است محصول مورد علاقتان را تبلیغ کنید د و با هر فروشی که انجام می دهید مقداری از سود را بهدست آورید. اما در این راه به انجام چند کار و نظارت بر روی آنها نیاز دارید.
مقاله پیشنهادی : کسب درآمد از همکاری در فروش سئولوشن
۱- یک پلتفرم همکاری درفروش انتخاب کنید
برای آنکه به افیلیت یا معرف تبدیل شوید باید تاثیرگذار باشید. ساخت یک وبسایت یا بلاگ در حوزه تخصصی یک کسبوکار بهترین راه تاثیرگذاری است. درحالی که بر روی امور مالی، سلامت شخصی یا هر کسبوکاری متمرکزید ، یک بلاگ یا وبسایت تخصصی در افزایش اثرگذاری و ایجاد مخاطب به شما کمک میکند. بازاریابهای افیلیت به وسیله بلاگها، خبرنامهها و حتی در یوتیوب و دیگر کانالهای رسانههای اجتماعی مخاطب جذب میکنند.
۲- مخاطبان خود را پیدا کنید
تعداد زیادی مخاطب که با مطالب یک بلاگ یا وبسایت تعامل برقرار کردهاند برای آن بلاگ یا وبسایت دارایی ارزشمندی محسوب میشوند. داشتن مخاطبانی که محتوای شما را میخوانند و با آن ارتباط برقرار میکنند میتواند به کسب درآمد از افیلیت بینجامد.
بهترین راه ایجاد مخاطب این است که ابتدا مشخص کنید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ شما میتوانید مخاطبان هدف خود را با جستجو در میان مخاطبان، نظارت بر روی ترافیک خود و انجام تحقیقات دست اول از طریق گفتگو با مشترکین و مشتریان پیدا کنید.
وقتی چنین گروهی از مخاطبان را تشکیل دادید، آن دسته از مخاطبان وفادار آنلاین خود را از طریق محتوای هدفمند و ایمیلهای خوب رشد و افزایش دهید. به مخاطبان خود دلیلی برای خواندن و تعامل با محتوای خود بدهید تا از این مسیر، آنها نیز دلیلی برای خرید محصولات پیشنهادی شما پیدا کنند.
۳- در یک برنامه افیلیت یا همکاری درفروش ثبتنام کنید
بهترین راه شروع بازاریابی افیلیت، ثبتنام در یک برنامه افیلیت است. پس از از آن، شما یک لینک افیلیت دریافت میکنید که حاوی یک ID است. سپس میتوان از آن لینک در محتوای خود استفاده کنید.
برای شروع کار با برنامه افیلیت معمولا هزینه اولیه وجود ندارد اما در طول کار ممکن است هزینههای متغیری وجود داشته باشد که به این بستگی دارد که چگونه محصولات را تبلیغ میکنید. اگر انتخاب شما محول کردن محتوا به خارج از مجموعه و اجرای تبلیغات باشد، ممکن است هزینهها از بودجه شما بیشتر شود.
۴- محصولاتی برای تبلیغ انتخاب کنید
انتخاب کالای مناسب برای تبلیغ، همکاری با شرکت مناسب، تقویت روابط و بهروزرسانی محتوا همگی از موارد اساسی یک افیلیت مارکتینگ خوب و موفق هستند.
مقاله پیشنهادی : ساخت سایت پولساز بر پایه سیستم همکاری در فروش
در افیلیت مارکتینگ دو قانون مهم وجود دارد:
فقط محصولاتی را درسیستم همکاری درفروش توصیه کنید که کاملا با آنها آشنا هستید. اگر در استفاده از محصول راحت نیستید و یا فکر میکنید استفاده از آن کمکی به افراد نمیکند، آن را تبلیغ نکنید.
هرگز بهطور مستقیم به کسی نگویید که کالایی را بخرد. همیشه محصولات را بر پایه تجربیات خود و نتایج استفاده از آن معرفی و توصیه کنید.
در پروسه انتخاب کالای درست برای تبلیغ، بنیانگذار یک آژانس مدیریت افیلیت پیشنهاد میکند که این سه مولفه را در نظر داشته باشید:
۱. مخاطبانتان و ارزش محصول: آیا بهترین دوستتان را تشویق به خرید میکنید؟
۳. سودآوری: آیا این پیشنهاد در پرداختها و نرخ تبدیل رقابتی است؟
و پس از خواندن موارد بالا، آیا محصول خاصی را به ذهن اوردید ؟
۵- محتوای جذابی برای تبلیغ محصولات افیلیت ایجاد کنید
برای بهدست آوردن بهترین نتیجه از افیلیت مارکتینگ یا همکاری درفروش به محتوایی نیاز دارید که جذاب باشد و محصول مورد نظرتان را به بهترین روش تبلیغ کند. مشخصات محصول مورد نظر خود را گردآوری کنید و در قالب یک پست بلاگ درباره آن بنویسید. نمودارهای مقایسه محصولات درست کنید که درباره ویژگیهای محصولات مشابه توضیح میدهد. با کاربران و علاقمندان محصول مورد نظر گفتگو کنید تا بتوانید نظرات مختلف را در محتوای خود درج کنید و به نمایش بگذارید.
از آنکه چه محتوایی تولید میکنید، نسبت به معتبر و قابل اعتماد بودن محتوایی که درباره آن کالا منتشر میکنید مطمئن شوید و از تبلیغ محصولاتی که خودتان از آنها استفاده نکردهاید، صرف نظرکنید .
۶- بهینهسازی و پیگیری انجام دهید
زمانی که بازدیدکننده مطلب شما بر روی لینک افیلیت کلیک میکند، یک کوکی در مرورگر او عملیات بعدی را ردیابی میکند. وقتی معامله مقتضی انجام میشود (که بسته به شرایط برنامه میتواند فروش و یا ارسال لید باشد) صاحب کسبوکار میتواند این اقدامات را ضبط کند و با مطابقت دادن آن به افیلیت شما، پورسانت پرداخت کند
شما نیز باید محتوای افیلیت خود را ردیابی کنید تا ببینید کجاها خوب عمل کرده و کدام بخشها باید تقویت شود. درک این نکته که کدام محتوا بیش از همه توجه مخاطبان شما را جلب کرده است کمک میکند که در فرصتهای آینده افیلیت مارکتینگ بدانید که باید تمرکز و توجه خود را بر روی چه نکاتی بیشتر کنید.
۷- پورسانت از تبلیغات انجام شده را دریافت کنید
برای پرداخت مبلغی که در ازای افیلیت انجام میشود ساختارهای متفاوتی وجود داشته که به شرایط برنامه افیلیت وابسته است. پرداخت کمیسیون به وسیله شرکتها معمولا بهطور ماهانه انجام میشود اما این موضوع هم به شرایط برنامه افیلیت بستگی دارد. پرداختها میتواند در ازای تولید لیدها یا کل فروش بهصورت هفتگی یا ماهیانه صورت گیرد.
هنگام انتخاب یک سیستم همکاری در فروش به ساختار پرداختی آن توجه کنید. در نهایت این موضوع به اهداف شما بستگی دارد. شاید بخواهید ساختار پرداخت پورسانت شرکت یا سازنده محصول را بدانید. مثلا آیا پرداختی به ازای تولید هر لید انجام میشود یا در ازای هر فروش؟ آیا به دنبال پرداخت دورهای هستید یا پرداخت یکباره؟
با توجه به اهداف شما، موارد گفته شده میتواند بر روی انتخاب محصول، چگونگی برنامهریزی شما برای تبلیغ آن و همچنین زمان و منابعی که میخواهید به آن اختصاص دهید تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال اگر شما انتخاب کردهاید که محتوایتان را از طریق آگهیهای پرداخت شده تبلیغ کنید، باید هزینهای برای آن در نظر بگیرید. باید مقایسه کنید که در مقابل کمیسیونی که بابت هر فروش دریافت کردید، چقدر برای تبلیغ هر بخش از محتوا یا ایجاد هر خرید هزینه کردید.اگر بلاگ یا وبسایت دارید، باید برای میزبانی آن هزینه کنید. در چنین موقعیتی باید یک هزینه ثابت در کل فروش انجام شده از سمت شما تقسیم شود. برنامههایی وجود دارد که میتواند در انجام این محاسبات و میزان سرمایه مورد نیاز برای این کار به شما کمک کند.
مقاله پیشنهادی : کسب درآمد با بازاریابی مشارکتی یا همکاری در فروش
کسب درامد از همکاری در فروش
بنظر شما درامد شرکتهایی که در حوزه افیلیت مارکتینگ یا همکاری درفروش تاسیس شده و بهطور تمام وقت در این زمینه کار میکنند، چقدر است؟ این مورد میتواند برای هر شرکتی متفاوت باشد. میزان درآمدزایی بهوسیله افیلیت مارکتینگ یا همکاری درفروش بیشتر از آن که از درآمد کسب شده باشد، از سود آن است.
یک شرکت افیلیت با درآمد بیشتر ممکن است از دیگری که درآمدی کمتری دارد ناموفقتر باشد زیرا هزینههایش بیشتر بوده است. پیش از آنکه کار افیلیت مارکتینگ یا همکاری درفروش را شروع کنید، باید انتظارات خود را با پتانسیل درآمد خود هماهنگ کنید. اینکه در چه نوع صنعتی فعالیت میکنید به اهداف و خواستههای شما بستگی دارد.
اگر برای تبلیغ محصولات افیلیت خود، بر روی تبلیغات ادووردز یا فیسبوک تمرکز کردهاید، میزان پولی که سرمایهگذاری کردهاید به اندازه (حتی بیشتر از) میزان درآمدی که از آن کسب میکنید اهمیت دارد.
همکاری در فروش با بهترین پورسانت
افیلیت مارکتینگ یا همکاری درفروش از یک پیشنهاد که قرار بود افراد را سریع به ثروت برساند، به راهی برای ایجاد اعتماد در مخاطب تبدیل شده. راهی که هم تبلیغکننده و هم خریدار را به مزایا و سود مورد نظر میرساند.
برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ یا همکاری درفروش شناخت اصول بازاریابی مهم است. بهخصوص اگر میخواهید برند شخصی خود را بسازید. برندی که بدون توجه به ارزش واقعی که برای مخاطبان خود ایجاد میکند، بیوقفه تبلیغ نماید، افیلیت مارکتینگ یا همکاری درفروش را یک منبع درآمد کوتاهمدت میداند. انتخاب محصولات درست برای تبلیغ اساس تمامی فعالیتهای تبلیغاتی است
روشهای زیادی برای تبلیغ وجود دارند اما قانون مهم افیلیت مارکتینگ یا همکاری درفروش این است: فقط محصولاتی را تبلیغ کنید که خودتان به ان علاقه دارید و با این کار برای مخاطبانتان ارزش قائل شوید. برند شخصی خود را بسازید، محصولاتی که دوست دارید را انتخاب کنید، محتوای ارزشمند و قابل اعتماد تولید کنید؛ حالا در راه تولید واقعی منبع درامد غیر فعال قرار گرفتهاید.
نمونه محصول همکاری در فروش دیجی کالا :
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5129 هزار تومان95 هزار تومان -
آموزش ووکامرس، فروشگاهساز وردپرس رایگان!
-
آموزش کسب و کار اینترنتی Online Business
585 هزار تومان440 هزار تومان -
آموزش سرچ کنسول گوگل Search Console 149 هزار تومان
-
دوره آموزش آنلاین سئو و بهینه سازی سایت 249 هزار تومان
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.