بهترین هاست ایران و مقایسه شرکت‌های هاستینگ ایرانی

برای انتخاب شرکت هاستینگ برتر و خرید بهترین هاست باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید، هاست سایت شما باید از شرکت های هاستینگ معتبر تهیه شود و هاست سایت باید از پایداری بالا، سرعت لودینگ خوب، کیفیت عالی و امنیت بالا برخوردار باشد تا به عنوان مهمترین قسمت از کسب و کار اینترنتی شما بتواند بدرستی کارش را انجام دهد.در این مقاله  ۱۰ شرکت هاستینگ برتر ایران در سال 99 را برای خرید بهترین هاست مورد بررسی قرار دهیم که شما بتونید به راحتی و با مقایسه بین این شرکت ها ، شرکت هاستینگ برتر را انتخاب کرده و یک هاست خوب و مطمءن برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود تهیه کنید.

سوالاتی که در بهترین انتخاب هاست باید از خود بپرسید!

  • بهترین شرکت‌های هاستینگ برای خرید هاست کدم‌اند؟
  • بهترین نوع هاست برای میزبانی از سایت من چیست؟
  • اطلاعات وب‌سایت من بسیار مهم و حیاتی است به کدام شرکت هاستینگ می‌توانم اعتماد کنم و از آن هاست تهیه کنم؟
  • مناسب‌ترین خدمات و پشتیبانی را کدام شرکت هاستینگ ارائه می‌کند و چگونه هاست بخریم؟
بهترین هاست خرید هاست
بهترین هاست خرید هاست

بهترین هاست ایران و مقایسه شرکت های هاستینگ

برای را اندازی سایت یا فروشگاه اینترنتی  انتخاب هاست مناسب بسیار مهم است و  اشتباه در انتخاب یک هاست مناسب، می‌تواند ضربه جبران ناپذیری به سایت اینترنتی و فروشگاه آنلاین شما بزند. اگر پیش‌نیازهای انتخاب یک هاست و فضای میزبانی درست را ندانید و در انتخاب شرکت هاستینگ دچار اشتباه شوید، هر لحظه خطر از بالا نیامدن سایت، پا شدن اطلاعات و حتی از دسترس خارج شدن سایت برای همیشه وجود دارد.
در طرف مقابل انتخاب هاست خوب نه‌تنها می‌تواند باعث راه‌اندازی یک سایت خوب و عملکرد سریع آن شود، بلکه شما را از دیگر رقبای‌تان پیش خواهد انداخت و کمک می‌کند تا کاربران یک بار دیگر به سایت شما سر بزنند. برای انتخاب هاست خوب و بهترین شرکت هاستینگ مناسب باید نکات مهمی را در نظر بگیرید.

10 شرکت برتر هاستینگ ایرانی در سال 1400 خرید بهترین هاست 

در این مقاله قصد دارم یکی از کامل‌ترین و دقیق‌ترین راهنمایی‌هایی که ممکن است برای خرید هاست و یا حتی شناخت برترین هاستینگ های ایرانی ارائه شود را به رایگان در اختیار شما بگذارم.

تمامی مطالب ارائه شده در این مقاله بر اساس مدارک دقیق و تجارب به دست آمده در صنعت هاستینگ در داخل ایران می‌باشد.

در همین ابتدای کار لازم است متذکر شوم ما هیچ‌کدام از وب‌سایت‌های معرفی شده در ادامه مقاله را به طور ۱۰۰ درصد تائید نمی‌کنیم چون بدیهی است هر شرکت علاوه بر خصوصیات مثبت دارای نقاط ضعفی است که ممکن است آن ضعف‌ها برای شخصی مهم و برای دیگری نباشد.

اطلاعات آماری وب سایت webhostinginfo

مقایسه ۱۰ شرکت برتر هاستینگ ایرانی
مقایسه ۱۰ شرکت برتر هاستینگ ایرانی

این وب‌سایت هر ساله برترین هاستینگ‌های هر کشور را فقط بر اساس تعداد دامین های بین‌المللی ثبت شده معرفی می‌کند.

این سایت فقط آماری را ارائه می‌دهد که در آن تعداد دامین های بین‌المللی ثبت شده ملاک است و به هیچ عنوان ملاک برتری در فروش بیشتر هاست و یا سرور نخواهد بود.

ممکن است یک شرکت میزبانی وب با دارا بودن ثبت بالایی از دامنه‌های ایرانی و نرخ بالای خرید بهترین هاست توسط کاربران حتی به نسبت رقبای خود نیز مکان بهتری کسب کند ولی در این آمار در رده‌های پایین‌تر و حتی شاید در این لیست اصلاً حضور نداشته باشد.

پس نتیجه‌گیری می‌شود که فاکتورهای بسیار اساسی‌تر و مهم‌تری برای رتبه‌بندی وجود دارد که ما به آن‌ها خواهیم پرداخت.

آمار ارائه شده توسط این سایت می‌تواند راهنمایی باشد برای ما که بتوانیم گزینش وب‌سایت‌ها برای بررسی را محدودتر کنیم و به این لیست اکتفا کنیم ولی به طور دقیق‌تری زوایای آن‌ها را بررسی کنیم.

 

فاکتورهای مهم در خرید هاست

 برای انتخاب شرکت هاستینگ برتر و خرید بهترین هاست ، شما ابتدا باید با ویژگی ها و امکانات یک هاست خوب آشنا باشید و بدونید که از یک شرکت هاستینگ برتر باید چه انتظاراتی داشته باشید موارد مهم از ویژگی هایی که یک هاست برتر و خوب باید داشته باشد را لیست کرده ایم:

  • فضای هاست مناسب
  • پهنای باند خوب
  • پنل ادمین کارآمد
  • آپتایم بالا یا در دسترس بودن هاست
  • امکان اضافه کردن دامنه
  • امکان پارک دامین
  • سابدامین (Subdomain)
  • استفاده از منابع سیستم
  • پشتیبانی از گواهینامه امنیتی SSL
  • پشتیبانی از چند پایگاه داده (Database)
  • پشتیبان‌گیری درست
  • امنیت بالای سرور
  • پشتیبانی در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز
  • زبان برنامه‌نویسی و سیستم مدیریت محتوا

-فضای هاست مناسب

فضای هاست دقیقا برابر با فضای هارد کامپیوتر شماست ، هر چقدر این فضا بیشتر باشد شما راحتر و با دست باز می تونید فایل های مورد نیاز سایت تان را آپلود کنید و استفاده کنید.توجه کنید که قبل از انتخاب بین پلن های مختلف فضای هاست باید بررسی کنید که برای راه اندازی سایتتان به چقدر فضای میزبانی یا همان فضای هاست نیاز دارید تا بعد از خرید پلن دچار مشکا نشوید و بعد از مدتی کوتاه مجبور به تغییر پلن فضای میزبانی سایت نشوید.

-پهنای باند

پهنای باند یک هاست از جمله مهمترین نکات برای تهیه یک هاست است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. داشتن پهنای باند مناسب از همان ابتدا تجربه کاربری سایت شما را بهبود می بخشد چون کاربران سایت شما براحتی به سایت و مطالب اون دسترسی داشته و باسرعت مناسب از محتوای آن بهره مند می شوند.

پهنای باند در حقیقت مقدار ترافیکی است که سایت شما استفاده می کند که این مقدار بر حسب گیگا بایت محاسبه می شودانتخاب نادرست پهنای باند به قیمت از دست رفتن کاربران سایت تمام می شود و اگر سایتی با بازدید کننده بالایی قراره داشته باشید حتما در مورد پهنای باند کمی ولخرج باشید!

شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خرید بهترین هاست ایران و با کفیت ترین آنها، میزان پهنای باند ارائه شده توسط میزبان سایت باشد.

به تجربه موارد زیادی رو دیدیم که وب سایتی با داشتن ورودی زیاد به دلیل استفاده زیاد از پهنای باند توسط میزبان مجبور به پرداخت هزینه‌های مازاد و یا حتی جا به جایی هاستینگ خود شده است.

-کنترل پنل

حدود ۸۰ درصد وب سایت‌هایی که در ایران توسط شرکت‌های هاستینگ میزبانی می‌شوند عموماً از دو کنترل پنل سی پنل و دایرکت ادمین بهره می‌گیرند که سهم استفاده از سی پنل به مراتب بیشتر نیز می‌باشد.

به همین دلیل، گستره‌ی زیادی از کاربران و وب مسترها در هنگام انتخاب بهترین هاست ترجیح می‌دهند که از سی پنل به عنوان کنترل پنل مدیریتی وب‌سایت خود استفاده کنند.

هر چند اگر بخواهیم کمی تخصصی‌تر به این بحث نگاه کنیم کنترل پنل دایرکت ادمین به دلیل عدم اعمال تحریم کاربران ایرانی، لایسنس ارزان‌تر و سبک‌تر بودن آن، دست کمی از رقیب خود نداشته و بعضاً در مواردی سرتر هم می‌باشد.

طبق تجربه، کاربران داخلی هنوز هم به سی پنل به دید مثبت‌تری نگاه کرده و تمایل بیشتری به استفاده از آن دارند.

پس باید بر اساس نیاز و راحتی کار با هر کدام از پنل ها، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید. این مورد نیز در پلن فروش هر شرکت هاستینگی درج می‌شود.

البته کسانی که وب‌سایت آن‌ها با زبان‌های برنامه‌نویسی asp و aspx کدنویسی شده باید از سیستم‌عامل ویندوز و کنترل پنل پلسک برای میزبانی استفاده کنند که در این مقوله توضیح بیشتری لازم نبوده و این پنل یکی از بهترین‌ها در نوع خود برای سیستم‌عامل ویندوز محسوب می‌شود.

-آپتایم سرور

خوب یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای بررسی هر سرویس هاست خوب و با کیفیتی آپتایم آن و مدت زمانی است که سرور در دسترس بوده و سایت‌های میزبانی شده بر روی آن دچار قطعی نشوند.

این مورد یک فاکتور فنی است که نه توی پلن های هیچ شرکتی به آن خواهید رسید و نه حتی با سؤال از پشتیبانان شرکت جوابی صادقانه ای معمولا دریافت خواهید کرد.

این مورد رو فقط مدیران سرور از آن باخبر هستند و شما انحصاراً به صورت تجربی می‌توانید به آن برسید.

باید حداقل به مدت ۱ تا ۲ ماه از سرویس آن شرکت استفاده کرده و هم‌زمان از سیستم های مانیتورینگ جهت آنالیز میزان پایداری سرور میزبانی استفاده نمایید تا بتوانید نهایتاً بهترین گزینه را برای خرید هاست انتخاب نمایید.

گواهینامه ssl

گواهینامه امنیتی SSL همچنین در سئو سایت تاثیر مثبتی خواهد داشت. پشتیبانی از گواهینامه امنیتی SSL باید بصورت رایگان در هاست شما موجود باشد و شرکت هاستینگ شما باید بدون هیچ هزینه ای و تنها با ارسال یک تیکت SSL را در سایت شما فعال کند.

اگر میزبان شما به صورت رایگان این ویژگی را روی هاست و کنترل پنل میزبانی فعال کرده باشد تمامی وب‌سایت‌ها می‌توانند به طور رایگان از پروتکل https جهت امن سازی وب‌سایت و همچنین دریافت سیگنال‌های مثبت سئو گوگل بهره‌مند شوند.

پس اگر موارد ذکر شده در بالا برای شما مهم هستند حتما خرید بهترین هاست ایران با ssl را مدنظر داشته باشید و آن را ملاک انتخاب خود قرار دهید.

-حساسیت هاستینگ به استفاده از منابع

این یکی از مواردی است که ترجیح دادم در این مقاله برای شما مطرح کنم که اگر می‌خواهید جهت انتخاب بهترین هاست ایرانی اقدام کنید حتماً این فاکتور مجهول مانده و ۱۰۰ البته مهم را در نظر داشته باشید.

بسیاری از هاستینگ‌ها به استفاده‌ی بیش از حد وب‌سایت‌ها از منابع سرور حساس هستند به طوری که اول کار هنگامی که مشتری به فکر خرید هاست مطمئن هستش سرویس دهنده‌ها تمامی تلاش خود را صرفا جهت قانع سازی آن‌ها برای خرید می‌کنند.

بعد از خرید به اصطلاح بهترین هاست در نهایت اگر وب‌سایت به هر دلیلی از منابع سرور بیش از یک مقدار مشخص استفاده کند وب‌سایت یا مجبور به پرداخت هزینه مازاد و یا ترک آن شرکت و استفاده از خدمات شرکت دیگری می‌شود.

قطعاً این موضوع برای خریدار یک ضرر مضاعف محسوب شده و سبب ناراحتی آن‌ها می‌شود پس حتماً قبل از اقدام به تهیه هاست ویندوز و یا هاست لینوکس میزان استفاده از منابع و تعداد بازدیدکنندگان از وب‌سایت خودتان را با آن‌ها در میان بگذارید.

-پایگاه داده (دیتابیس)

این مورد در پلن فروش، هنگام خرید بهترین هاست ایران و یا هاست ویندوزی توسط شرکت‌های هاستینگ مشخص می‌شود البته می‌تواند برای وب مسترانی که به دنبال میزبانی هم‌زمان و یا استفاده ار چند دیتابیس بر روی یک هاست هستند مهم باشد.

پس اگر به دنبال هاستی هستید که چندین پایگاه داده را بر روی یک هاست اشتراکی ساپورت کند این مورد رو مدنظر داشته باشید.

-امنیت سرور

یکی از مهم‌ترین الزامات برای هر شرکت میزبانی وب، تأمین امنیت سرور برای خدمات بهتر به مشتریان می‌باشد.

این مورد جز موارد مجهولی است که طی چندین سال تجربه روی بیش از ۷۰ درصد هاستینگ‌ها نواقص امنیتی مشهودی رو مشاهده کردیم که عاملی برای هک شدن وب‌سایت‌هایی بود که توسط این شرکت‌ها میزبانی می‌شد.

در اینجا نمی‌توانیم اسمی از آن‌ها ببریم ولی با کمی جستجو در اینترنت به نام بعضی از این هاستینگ‌های بزرگ خواهید رسید.

بحث امنیت یک مقوله فوق‌العاده تخصصی است که تعداد بسیاری از شرکت‌های بزرگ میزبانی وب در ایران هنوز هم از عدم وجود متخصصین در این حوزه و عدم تأمین این نیاز مهم برای مشتریان خود رنج می‌برند.

اخیراً یکی از هاستینگ‌های بسیار بزرگ که به دلیل ضعف امنیتی به سرورهای آن نفوذ شده بود چندین هزار سایت میزبانی شده بر روی سرورهای این شرکت را در معرض هک شدن قرار داد و اطلاعات بسیاری از این سایت‌ها توسط هکرها به سرقت رفت.

پس اگر می‌خواهید از هاست اشتراکی استفاده کنید باید این موضوع رو بسیار جدی گرفته و از ضریب بالای امنیت هاست خود اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد ما به مدیران سرور: خدمات کانفیگ سرور

-پشتیبانی

اغلب شرکت‌های بزرگ میزبانی وب اخیراً تمامی تمرکز خود را برای پیشی گرفتن از رقبای خود به این موضوع معطوف کرده‌اند.

پشتیبانی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته توسط این شرکت‌ها ارائه شده و یا در دستور کار آینده آنان قرار دارد ولی در همین خدمات ابتدایی نیز بسیاری از همین شرکت‌های بزرگ نیز دارای ضعف‌های بزرگی هستند که در هنگام بروز مشکلات و نیاز به همکاری آنان می‌توان به این مهم رسید.

در اغلب موارد پشتیبانان دارای دانش فنی بالایی نبوده و مشتری را در حل موارد ساده در زمان مناسب نیز نمی‌توانند یاری کنند.

یا فقط برای خودنمایی و عقب نماندن از رقبای خود شعارهای پشتیبانی تمام وقت را در وب‌سایت‌های خود جهت جذب هر چه بیشتر مشتری درج کرده ولی در موقع عمل این حقیقت برای خریدار مشخص شده و موجبات نارضایتی مشتری را فراهم می‌کند.

-بکاپ گیری منظم

هیچ چیزی برای یک مدیر سایت مهم‌تر از این نیست که در موقع بروز مشکل برای وب‌سایت خودش از آخرین اطلاعات سایت یک بکاپ سالم در اختیار داشته باشد و بتواند آن را در سریع‌ترین زمان ممکن ریستور کند و سایت خود را دوباره احیا نماید.

این مورد نیز از موارد بسیار مهمی است که اغلب شرکت‌هایی میزبانی وب ادعا می‌کنند به صورت دوره‌ای و منظم از اطلاعات مشتریان خود بکاپ تهیه کرده و می‌توانند در سریع‌ترین زمان آن را در اختیار مشتریان قرار دهند.

اما به تجربه بارها مشاهده کردم اطلاعات سایت‌ها از بین رفته و به دلیل سیاست‌های نادرست وضع‌شده توسط مدیران این شرکت‌ها ضررهای بی‌شماری به مشتریان وارد شده و حتی کسی پاسخگو نبوده است.

مهم است که به صورت روزانه و هفتگی از اطلاعات وب‌سایت شما بر روی چندین سرور متفاوت بکاپ تهیه شده و شرکت هاستینگ بتواند در صورت نیاز مشتری، آن را در کوتاه‌ترین زمان در اختیارش قرار دهد.

این مورد رو معمولاً شرکت‌ها در پلن خود به آن اشاره می‌کنند ولی برای بررسی و تست صحت ادعای آنان می‌توانید بکاپ وب‌سایت خود را بعد از یک هفته میزبانی بر روی سرور آنان از آن‌ها درخواست کنید. سپس ببینید که آخرین بکاپ ارائه شده به شما در چه مدت زمانی و از کدامین اطلاعات شما داده می‌شود تا بتوانید صحت ادعای آنان را بررسی نمایید.

-وب سرور میزبانی

خوب این مورد جز موارد فنی هستش که معمولاً مشتریان زیاد روی آن توجه نمی‌کنند ولی جز موارد تأثیرگذاری است که می‌تواند سرعت لود وب‌سایت شما را برای کاربرانتان بسیار بیشتر کند.

البته این تعریفی دقیقی از مفهوم اصلی وب سرور نیست بلکه هدف ما نوع وب سرور استفاده شده توسط میزبان برای سایت‌های میزبانی شده می‌باشد.

تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی

هاست وردپرس با داشتن منابع سخت‌افزاری قدرتمندتر نسبت به هاست معمولی قدرت بیشتری برای ارائه خدمات به سایت‌هایی دارد که از cms وردپرس استفاده می‌کنند.

 

 

 

هاست وردپرس چیست؟

آیا باید برای وردپرس از هاست وردپرس استفاده کنیم؟

اگر بخواهید یک سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه اندازی کنید به احتمال زیاد تا به حال تبلیغات های هاست های وردپرسی را دیده اید و از خود پرسیده اید که تفاوت هاست معمولی با یک هاست وردپرسی در چیست؟ آیا واقعا لازم است که برای سایت های وردپرسی از هاست مخصوص وردپرس استفاده شود؟

منابع بیشتر برای اجرای وردپرس

هاست های وردپرس از سیستم عامل لینوکس ساخته شده اند و از منابع سخت افزاری قوی تری برخوردارند چون که وردپرس نسبت به سایت هایی که با سیستم اختصاصی طراحی شده اند تعداد ریکوئست های خیلی بیشتری دارد و این درخواست های بالا نیاز به منابع بیشتر سرور دارد تا سایت بتواند روال عادی خودش را طی کند، همچنین محدودیت هایی که در هاست های معمولی وجود دارد در هاست های وردپرسی حذف شده است .

محدودیت های آپلود

اگر سایت وردپرسی دارید و سایت تان در هاستی به جز هاست وردپرس قرار دارد به احتمال زیاد تا به حال با ارور های Max_Post_Size و Max_Upload_Size روبرو شده اید، محدودیت های آپلود در هاست های وردپرسی وجود ندارند.

منابع سخت افزاری قوی تر برای وردپرس

همانطور که گفتیم وردپرس برای اینکه بدون مشکل کار کند نیاز به منابع بیشتر سخت افزاری نسبت به دیگر سایت ها دارد و هاست های مخصوص وردپرس محدودیت های منابع سیستم را حذف کرده اند که در هاست های معمولی اینطور نیست.

توابع PHP وردپرس

در هاست وردپرس برخی از تابع های PHP باید بدون محدودیت باشند و همینطور نسخه PHP هاست باید با آخرین نسخه وردپرس سازگار باشد.

فعال بودن پیشفرض Gzip در هاست وردپرس

به طور معمول تمامی سایت ها باید از تکنولوژی Gzip برای فشرده سازی فایل های سایت استفاده کنند که در هاست های وردپرس به صورت پیشفرض این قابلیت فعال است تا حجم بالایی که قرار است لود شود را فشرده سازی کند تا سرعت سایت افزایش پیدا کند.

پس متوجه تفاوت هاست معمولی و هاست وردپرس شدید و حالا می دونید که اگه قراره سایتی وردپرسی را راه اندازی کنید بهتره که از هاست مخصوص وردپرس استفاده کنید تا خدای نکرده سایت شما دچار مشکل نشده و بتونید بهترین خدمات را به کاربران سایت خود هدیه دهید.

بهترین هاست برای وردپرس هاستی است که اولاً ورژن php کنترل پنل کاملاً با ورژن وردپرس شما سازگاری داشته باشد.

مورد بعدی فعال بودن gzip compression بر روی سرور هستش، به دلیل این که وردپرس برای پاسخ‌دهی به درخواست‌های ارسالی کاربران حجم صفحات سنگینی را مجبور است لود کند وجود فشرده‌ساز یکی از الزامات برای هاست وردپرسی است.

مقادیر دو پارامتر max_connection_timeout و upload_max_file_size برای عملکرد صحیح وردپرس حتماً باید بر روی هاست به درستی تنظیم شده باشد.

اگر وب‌سایت شما با وردپرس ساخته شده و قصد تهیه هاست را دارید، حتماً با در نظر گرفتن موارد بالا اقدام به خرید هاست وردپرس نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

خرید هاست ایران

هاست های ایرانی به دلیل اینکه در داخل دیتاسنترهای ایرانی میزبانی می‌شوند دارای سرعت به مراتب بالاتری نسبت به هاست های خارجی هستند. دلیل آن هم فقط نزدیکی مکان سرورها به کاربران داخلی است و فاکتور اثرگذار دیگری دخیل نیست.

البته هاست های ایرانی دارای ضعف‌هایی هم هستند که بسیاری از مدیران سرور ترجیح می‌دهند از این نوع سرویس‌ها استفاده نکند از جمله مشکلات رایج می‌توان به پایین بودن کیفیت، تحریم IP و به مشکل خوردن بعضی از سرویس‌ها نظیر گوگل آنالتیکس و یا عدم استفاده از سرویس ادوردز و…، سرعت پورت به مراتب کمتر نسبت به دیتاسنترهای خارجی، قطعی‌های بیشتر و همچنین پهنای باند محدود و گران اشاره کرد.

ولی خوب در زمان‌هایی شاید نیاز باشد که از این سرویس‌های میزبانی استفاده شود. اگر نیاز به خرید بهترین هاست ایران دارید می‌توانید از هر یک از سرویس‌دهنده‌هایی که در همین صفحه معرفی کردیم هاست ایرانی تهیه کنید.

خرید هاست ssd

اگر به دنبال خرید هاست پرسرعت هستید هاست ssd بهترین گزینه برای شما می‌تواند باشد. ssd یک نوع هارد پرسرعت و گران‌تر نسبت به هاردهای قدیمی SATA محسوب می‌شود ولی فوق‌العاده سرعت بالاتری دارد و ورژن جدیدتر ssd به نام Nvme بر روی هاستینگ‌های معروف به مشتریان عرضه می‌گردد.

البته فاکتورهای دیگری بر سرعت هاست از جمله نوع وب سرور، تعداد سایت‌های میزبانی شده، سخت‌افزار تأثیرگذار هستند. هاست ssd قیمت بالاتری نسبت به هاست های معمولی داشته ولی سرعت لود سایت شما را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

در ادامه 10 هاست برتر ایران و شرکت ارائه‌دهنده فضای میزبانی را به شما معرفی می‌کنیم که برایند فعالیت آنها از نظر قیمت، کیفیت، پشتیبانی، پایداری، تنوع خدمات و پلن‌ها، امنیت، داشتن سرورهای قدرتمند و سابقه‌ی درخشان فعالیت در سطح بسیار خوبی قرار دارد و نمره‌ قابل قبولی می‌گیرند.

مقایسه شرکت‌های هاستینگ ایرانی 1400

1-هاست ایران سرور

ایران‌سرور (iranserver)  یکی از قدیمی ترین شرکت های ارائه دهنده هاست و سرور اختصاصی در مشهد است که سرویس‌های متنوع و با کیفیت بالایی را برای رضایت هر چه بیشتر وبمسترها در نظر گرفته است.

سایت‌های وردپرسی با افزایش بازدید به دلیل مصرف منابع بسیار بالا ممکن است با مشکل مواجه شوند.ایران سرور برای رفع این مشکل هاست مخصوص وردپرس به همراه پشتیبانی اختصاصی وردپرس ارائه می‌دهد.یکی دیگر از مزیت های منحصر به فرد این شرکت ارائه هاست ابری است. توسط هاست ابری می توانید سایتی قدرتمند و همیشه پایدار داشته باشید. معمولا سایت‌هایی که روی هاست های ابری میزبانی می شوند هیچ‌گاه از دسترس خارج نمیشوند.

ایران سرور یکی دیگر از شرکت‌های هاستینگ فعال در ایران است که دفتر اصلی آن‌ها در شهر مشهد قرار دارد. یکی از ویژگی‌های برتر این شرکت بازخورد مثبت بسیاری از کاربرانی است که از خدمات و سرویس‌های آنها استفاده کرده‌اند. تنوع هاست ایرانی و خارجی و متناسب با هر خواسته‌ای در کنار بهره‌گیری از سخت‌افزار و سرورهای قدرتمند باعث شده تا به راحتی از عهده‌ی میزبانی انواع سایت‌های کوچک و بزرگ برآیند.
ایران سرور 16 سال قدمت دارد و از اردیبهشت سال 1381 فعالیت خود را شروع کرده است. این شرکت بیش از 50 دیتاسنتر در سراسر جهان دارد و به بیش از 35 هزار مشتری در ایران خدمات ارائه می‌کند. رتبه‌ی الکسای ایران سرور نیز 340 است.
این شرکت هاستینگ قدیمی به صورت اختصاصی هاست بهینه‌شده برای سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و پرستاشاپ نیز ارائه می‌کند. هاست ابری یکی از بهترین هاست‌هایی است که همیشه آنلاین هستند و پایداری بسیار خوبی دارند. با خرید این هاست از ایران سرور خیال‌تان راحت می‌شود که سایت شما هیچ وقت از دسترس خارج نخواهد شد. این شرکت هاست ویندوزی و لینوکسی را بر بستر سرورهای داخلی و خارجی ارائه می‌دهد.
امکان ثبت سفارش آنی برای خرید دامنه یا هاست یکی دیگر از نقاط قوت ایران سرور است. از سوی دیگر تیم پشتیبانی قدرتمند این شرکت به صورت 24 ساعته از راه تیکت آماده‌ی برطرف کردن مشکلات شما هستند. ضمن اینکه امکان استفاده از پشتیبانی تلفنی یا گفتگوی آنلاین نیز وجود دارد.
در بین سرویس‌های ایران سرور هم می‌توان پیشنهادات خوش‌قیمت پیدا کرد و هم می‌توان از سرویس‌های حرفه‌ای با قیمت بالاتر بهره گرفت. این شرکت پشتیبانی بسیار خوبی دارد که باعث رضایت کاربران شده است. اگر می‌خواهید سایت پربازدید داشته باشید و با مشکل مواجه نشوید، ایران سرور می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. آپ‌تایم سرورهای این شرکت 99.9 درصد است.

مزایای ایران سرور :

  • ارائه انواع هاست های لینوکس،ویندوز و سازمانی با کیفیت بسیار بالا
  • ارائه هاست وردپرسی و ابری با آپ‌تایم %۹۹٫۹۹ جهت عملکرد دائمی سایت شما
  • استفاده از هارد پر سرعت NVMe+Raid10 برای هاست وردپرسی (تا ۲۴ برابر سریعتر نسبت به هارد SSD)
  • تنظیمات امنیتی پیشرفته و Anti DDoS سخت افزاری برای هاست شما
  • ارائه SSL رایگان
  •  پشتیبانی فوق العاده(۲۴/۷/۳۶۵)
  • پنل کاربری روان
  • بکاپ هفتگی
  • ۱۰۰ روز گارانتی بازگشت وجه
  • کد تخفیف اختصاصی
نقاط ضعف
• قیمت نسبتا بالای سرویس‌ها
• نداشتن گواهی SSL رایگان

2- هاست ایران

بی‌شک هاست ایران یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های هاستینگ ایران است که نام این شرکت را خیلی‌ها شنیده‌اند و به آن اطمینان کرده‌اند.
این شرکت که چیزی در حدود 15 سال است در این زمینه و البته حوزه‌های دیگر مانند ارائه‌ی سرورهای اختصاصی و طراحی سایت فعالیت می‌کند، بیش از 10 هزار دامنه (10992 دامنه) را میزبانی می‌کند و در لیست‌های بین‌المللی webhostinginfo در رتبه‌ دوم قرار دارد. رتبه‌ی هاست ایران در الکسا 563 است.
تیم 50 نفری هاست ایران خدمات خود را در موارد زیر ارائه می‌دهند که کیفیت خوبی دارند:
• هاست لینوکس
• هاست ویندوز
• هاست دانلود
• هاست پشتیبان‌گیری
• خدمات ثبت دامنه
• سرور اختصاصی و سرور مجازی
• گواهینامه ssl
• نمایندگی هاست
• مانیتورینگ
• آموزش
• طراحی سایت
این شرکت در فعالیت‌های خود نظم و پشتیبانی بسیار خوبی دارد و تنوع خدمات آنها باعث شده است تا مشتریان کوچک و بزرگ زیادی داشته باشند. هاست ایران تا کنون سایت‌های زیادی را میزبانی کرده است و نظرات کاربرانی که از این شرکت خدمت دریافت کرده‌اند نشان از رضایت آنها دارد.
شما به راحتی می‌توانید سفارش خود را به صورت آنی ثبت کنید و هر جا نیاز به مشورت داشتید یا دچار مشکل شدید می‌توانید از پشتیبانی خوب این شرکت استفاده کنید. پشتیبانی هاست ایران همه روزه از ساعت 9 تا 24 از راه تیکت یا تماس تلفنی برقرار است.
یکی از ویژگی‌های مثبت هاست ایران این است که از دیتاسنترهای داخلی با آپ‌تایم 99.9 درصدی بسیار قدرتمند بهره می‌برد و به راحتی می‌تواند سایت‌های پربازدید ایرانی را میزبانی کند. همین موضوع باعث شده است تا سایت‌های بزرگی به این مجموعه اعتماد کنند.
نقاط قوت
• تنوع خدمات و پلن‌های مختلف
• داشتن تیمی از متخصصان
• بهره‌گیری از دیتاسنترهای ایرانی
• پشتیبانی و نظم خوب
• هاست ویندوز و لینوکس
نقاط ضعف
• قیمت بالای سرویس‌ها
• نداشتن هاست خارجی
• پشتیبان‌گیری هفتگی
• نداشتن گواهی SSL رایگان

3- ایران هاست

اشتباه نکنید، ایران هاست با هاست ایران تفاوت دارد! البته ایران هاست هم یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های هاستینگ ایران است که خدمات بسیار خوبی را ارائه می‌کند. رتبه‌ی الکسای این شرکت با بیش از 19 سال سابقه فعالیت 669 است و خدمات زیر را ارائه می‌کند:
• هاست لینوکس ابری ایران
• هاست ویندوز ایران و خارج
• میزبانی ایمیل
• خدمات ثبت دامنه
• سرور اختصاصی و سرور مجازی
• نمایندگی هاست
این شرکت جزو هاستینگ‌هایی است که بسیاری از کاربران از خدمات و پشتیبانی آن رضایت کامل دارند و سابقه‌ فعالیت و 5667 هزار دامنه میزبانی شده از سایت‌های بزرگ و کوچک ایران، گواه این ادعا است. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که ایران هاست جزو شرکت‌هایی است که مشتریان خاص خودش را دارد و مانند چند گزینه‌ی قبلی برای آنهایی که می‌خواهند سایت ارزان یا کم‌بازدید ایجاد کنند خیلی توصیه نمی‌شود.
این شرکت از دیتاسنترها و سرورهای اختصاصی در داخل ایران بهره می‌برد که باعث شده تا کیفیت خدمات ارائه شده بالاتر رود. تنوع پلن‌های ایران هاست خوب است و با خیال راحت می‌توانید به این شرکت اطمینان کنید. آپ‌تایم سرورهای این شرکت 99.9 درصد است و تنوع سرویس بسیار خوبی دارند.
این شرکت پشیتبانی بسیار خوبی دارد و یکی از ویژگی‌های بسیاری خوب ایران هاست به گفته‌ی خود شرکت، پشتیبانی 24 ساعته (گفتگوی آنلاین، تلفنی و تیکت) است. ضمن اینکه امکان ثبت آنی سفارش نیز به صورت آنلاین وجود دارد و بلافاصله دامنه یا هاست شما ثبت خواهد شد.
نقاط قوت
• ارائه هاست ابری
• دیتاسنتر و سروهای داخلی
• پشتیبان‌گیری روزانه
• پشتیبانی خوب
• تنوع سرویس خوب
نقاط ضعف
• نداشتن دیتاسنتر و سرورهای خارجی
• قیمت نسبتا بالای سرویس‌ها
• محدودیت منابع سرویس مانند پهنای باند
• نداشتن گواهی SSL رایگان

4- هاست نت افراز

اگر از افراد سرشناس و متخصصان حوزه‌ی طراحی سایت بپرسید که برای راه‌اندازی یک سایت با بازدید متوسط یا کم که هزینه‌ی معقولی داشته باشد چه فضای میزبانی کدام شرکت را پیشنهاد می‌دهند، بی‌شک یکی از گزینه‌ها نت افراز خواهد بود. این شرکت بیش از 50 هزار وب‌سایت ایرانی را میزبانی می‌کند. تاکنون 11997 دامنه نیز توسط این شرکت ثبت شده است.
شرکت 10 ساله‌ی هاستینگ نت افراز که در اصفهان مستقر است به ارائه هاست با فضای زیاد و قیمت مناسب مشهور است و حتی افرادی که از این شرکت هاست می‌خرند دیگر نیازی به تهیه‌ هاست دانلود جدا نخواهند داشت. رتبه‌ی الکسای نت‌افراز 298 است.
قیمت بسیار خوب، کیفیت مناسب، پشتیبانی حرفه‌ای، ارائه هاست‌هایی با فاضی زیاد و پشتیبانی از دیتاسنترهای داخلی و خارجی در ایران و فرانسه باعث شده تا کاربران با ارائه انحصاری پنل دایرکت ادمین در این شرکت کنار بیایند. آپ‌تایم سرورهای این شرکت بالای 99 درصد واقعی است.
پشتیبانی 24 ساعته‌ی نت‌افراز در تمامی روزهای هفته باعث شده تا جای هیچ‌گونه نگرانی برای کاربران باقی نماند. ضمن اینکه خیلی سریع می‌توانید به صورت آنی و آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.
شرکت نت افراز به ارائه کیفیت خوب بسیار معروف است و از آنجایی که هاست‌های این شرکت به صورت اشتراکی است همیشه تلاش می‌کند تا کیفیت را فدای هیچ چیز دیگری نکند. به همین دلیل گفته شده که از میزبانی سایت‌های بسیار شلوغ و پربازدید خودداری می‌کند تا حق کاربران دیگر ضایع نشود.
این شرکت اصفهانی راهکارهای امنیتی بسیار قدرتمندی را روی سروهای خود پیاده‌سازی می‌کند و در نصب سیستم‌های مدیریت محتوا همراه شما خواهد بود.
نقاط قوت
• قیمت مناسب
• ارائه پهنای باند بالا
• دامنه رایگان .ir
• امنیت بالای سرور
• گواهی SSL سه ماهه رایگان (برای گواهی یکساله باید هزینه پرداخت شود)
• پشتیبان‌گیری روزانه و هفتگی
نقاط ضعف
• پشتیبان‌گیری هفتگی
• نداشتن سی پنل

5- هاست سرور پارس

سرور پارس یکی دیگر از شرکت‌های هاستینگ با 14 سال سابقه‌ی فعالیت است که می‌تواند جزو 10 هاست برتر ایران قرار گیرد. این شرکت نیز سابقه طولانی و خوبی دارد و تنوع سرویس‌های ارائه شده در کنار پشتیبانی بسیار خوب و قیمت مناسب باعث شده تا پذیرای کاربران زیادی باشد. سرور پارس با میزبانی 12939 هزار دامنه در صدر فهرست قرار دارد.
سرور پارس با توجه به تغییراتی که طی سال‌های اخیر داشته پیشرفت محسوسی کرده است و توانسته نظر کاربران زیادی را جلب کند. ارائه هاست‌های نامحدود لینوکسی یکی از پیشنهادات این شرکت برای جذب کاربران بیشتر است که البته تجربه نشان داده این سرویس‌ها کیفیت مطلوبی ندارند و شاید فقط برای یک سایت شرکتی یا شخصی کم‌بازدید مناسب باشند. رتبه‌ی الکسای سرور پارس 551 است.
سرور پارس هم از دیتاسنترهای داخلی و هم از دیتاسنترهای خارجی پشتیبانی می‌کند و فضای میزبانی را به صورت اشتراکی یا اختصاصی به شما ارائه می‌کند. آپ‌تایم سرورهای این شرکت بالای 99 درصد است. پشتیبانی 24 ساعته در تمام روزهای هفته از طریق تیکت یا به صورت تلفنی و ثبت سفارش آنی از دیگر مزایای سرور پارس است.
نقاط قوت
• قیمت مناسب سرویس‌ها
• تنوع سرویس بسیار زیاد
• پشتیبانی خوب
• میزبانی از سایت‌های پربازدید و کم‌بازدید
• پشتیبان‌گیری روزانه
نقاط ضعف
• پشتیبانی نکردن از حملات DDoS
• هاست نامحدود باکیفیت پایین
• نداشتن دیتاسنتر اختصاصی
• نداشتن گواهی SSL رایگان

6- میهن وب هاست

خیلی‌ها هستند که با توجه به هزینه‌های زیادی راه‌اندازی و نگهداری سایت در همان ابتدای کار در گوگل عبارت «هاست ارزان» را جستجو می‌کنند و معمولا با توجه به قیمت‌های پایین وسوسه شده و به سمت شرکت‌های هاستینگ بی کیفیت سوق داده می‌شوند.
اما این موضوع در مورد میهن وب هاست کاملا متفاوت است. این شرکت یکی از ارزان‌ترین هاست‌های باکیفیت را در ایران اداره می‌کند و اگر سایت پربازدید ندارید پیشنهاد می‌کنیم حتما سراغ سرویس‌های این شرکت بروید. البته میهن وب هاست توانایی میزبانی از سایت‌های پربازدید را نیز به خوبی دارد. به گفته میهن وب هاست، این شرکت تاکنون پذیرای بیش از 75 هزار کاربر بوده است. تا امروز 6177 دامنه توسط این شرکت میزبانی شده است.
این شرکت مستقر در رشت هاست‌های خود را از دیتاسنتر و سرورهای داخلی و خارجی در آلمان به مشتریان خود ارائه می‌کند که نسبت به قیمت پرداختی کیفیت بسیار خوبی دارند. این شرکت پشتیبانی بسیار خوبی دارد که در کنار تنوع سرویس و قیمت مناسب باعث شده تا نسبت به شرکت‌های دیگر مشتریان بیشتری را جذب کند. آپ‌تایم سروهای میهن وب هاست بالای 99 درصد واقعی است.
اگر می‌خواهید سایتی راه‌اندازی کنید که ترافیک و بازدید زیادی ندارد و از طرفی هزینه‌ زیادی هم نمی‌خواهید بپردازید، در انتخاب هاست‌های ویندوزی یا لینوکسی میهن وب هاست شک نکنید. امکان ثبت سفارش آنی برای دامنه و هاست نیز وجود دارد.
نقاط قوت
• قیمت مناسب سرویس‌ها
• کیفیت خوب متناسب با قیمت
• تنوع بسیار خوب سرویس‌ها
• پشتیبانی بسیار خوب 24 ساعته در تمام روزهای هفته (تلفنی و تیکت)
• ارائه هاست مدیریت شده
• گواهی SSL رایگان
نقاط ضعف
• ارائه فضای میزبانی کم
• ارائه پهنای باند محدود

7- هاست پارس پک

پارس پک هم جزو شرکت‌های شناخته‌ شده در زمینه هاستینگ است که به ادعای خودشان اولین هاست ابری را در ایران ارائه کرده است. این شرکت قدیمی و سرشناس هاست ابری خود را با امکانات موردنظر و دلخواه مشتری در اختیار او قرار می‌دهد که مزیت بسیار خوبی است.
این شرکت پشتیبانی بسیار خوبی دارد؛ به صورتی که سرعت و کیفیت پاسخگویی متخصصان پارس پک مثال‌زدنی است و همین امر سبب شده تا کاربران زیادی از کیفیت خدمات و تنوع سرویس‌های این شرکت ابراز رضایت کنند. آپ‌تایم سرورهای این شرکت بالای 99 درصد واقعی و رتبه‌ی الکسای پارس پک 586 است. این شرکت میزبان 3206 دامنه است.
پارس پک به راحتی توانایی انواع سایت‌های پربازدید و سنگین و کم‌بازدید و سبک را دارد و حتی هر زمانی کاربر احساس کرد منابع سرور پاسخگو نیست می‌تواند منابع هاست خود را ارتقا دهد. این شرکت از دیتاسنتر و سرورهای داخلی و خارجی پشتیبانی می‌کند و سرویس‌ها خود را هم روی سی پنل و روی دایرکت ادمین در اختیار خریداران قرار می‌دهد.
نقاط قوت
• پشتیبان‌گیری کامل روزانه
• تنوع سرویس‌ها
• هاست ابری پرسرعت
• پشتیبانی عالی
• ارائه منابع دلخواه کاربر
• گواهی SSL سه ماهه رایگان (برای گواهی یکساله باید هزینه پرداخت شود)
نقاط ضعف
• قیمت نسبتا بالای هاست

8- هاست نگار

هاست نگار با ارائه انواع هاست‌ (لینوکس، وردپرس، جوملا، ابری، دانلود) و گواهینامه امنیتی SSL می‌تواند یک انتخاب خوب برای افرادی باشد که به دنبال خرید انواع مختلفی از این سرویس‌ها هستند تا مجبور نباشند هر سرویس را از یک شرکت مستقل خریداری کنند. برای جلوگیری از حملات DDoS نرم افزار امنیتی و سخت افزار آنتی دیداس(Anti DDoS) در نظر گرفته شده است که این کار سایت شما را در برابر این گونه حملات محافظت خواهد کرد.ارائه پهنای باند نامحدود روی تمام سرویس های میزبانی خود و همچنین ارائه هاست مخصوص سیستم های سایت ساز از دیگر مزایای هاست نگار است. هاست نگار هر ۱۲ ساعت با تهیه بکاپ از سایت نگرانی شما را از بابت نسخه پشتیبان رفع می‌کند و از این نظر یکی از بهترین هاست‌‌های ایرانی است. طبیعتاً با این ویژگی خوب شما مجبور به پرداخت هزینه‌ی زیاد برای خرید VPS یا ترافیک اینترنت نخواهید بود.

هاست نگار نسبت به دیگر شرکت‌هایی که در بالا نام بردیم اندکی سابقه کمتری دارد، ولی این به معنای ضعیف بودن این شرکت هاستینگ نیست. هاست نگار با قدمت 14 ساله، در مدت زمان فعالیت خود توانسته نامش را در بین یکی از برترین شرکت‌های هاستنیگ جا بیندازد. کیفیت بالای سرویس‌ها در کنار ویژگی‌های منحصربه‌فردی که هاست نگار در اختیار خریداران قرار می‌دهد باعث محبوبیت این شرکت شده است. رتبه‌ی الکسای هاست نگار 970 است.
هاست نگار دو ویژگی خوب دارد که در بین رقبا کمتر دیده می‌شود. اول اینکه این شرکت هر 12 ساعت یک بار یک نسخه پشتیبان کامل می‌گیرد و دومی که امتیاز بسیار خوبی به شمار می‌رود، ارائه‌ پهنای باند نامحدود روی تمام سرویس‌ها است. آپ‌تایم سرورهای هاست نگار بالای 99 درصد است.
هاست نگار مانند دیگر رقبای خود پشتیبانی خوبی دارد و هاست‌هایی نیز ارائه می‌کند که برای سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا بهینه شده‌اند. پشتیبانی این شرکت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته به صورت تلفنی و تیکت آنلاین است و می‌توانید سفارش‌های خود را به صورت آنی ثبت و دریافت کنید.
براساس اطلاعات مندرج در سایت هاست نگار، این شرکت به بیش از 58 هزار دامنه و 47 هزار اکانت هاست خدمت‌رسانی می‌کند و توانسته رضایت 93 درصد مشتریان را جلب کند.
مزایا
  • ارائه هاست ابری ویژه
  • ارائه هاست ویژه وردپرس
  • پهنای باند نامحدود
  • هارد پر سرعت NVMe
  • ارائه SSL رایگان
  • بیمه سرویس ها توسط بیمه پارسیان
  • ضمانت بازگشت وجه تا ۱۰۰ ساعت پس از خرید سرویس
  •  Anti DDoS سخت افزاری
  • تهیه بک آپ هر ۱۲ ساعت
  • پشتیبانی خوب

9- هاست برتینا

برتینا از جمله شرکت‌های قدیمی هاستینگ است که حتی اگر عبارات مختلفی چون هاست، دامنه و… را در گوگل سرچ کنید، همیشه جزو نتایج صفحه اول است. این شرکت با 14 سال سابقه‌ی فعالیت، به ارائه‌ی سرویس‌های متنوع، باکیفیت و خوش‌قیمت مشهور است و از قدیم مشتریان خودش را داشته است. البته در سال‌های اخیر نیز به جمع مشتریان این شرکت نیز اضافه شده است. رتبه‌ی الکسای این شرکت 266 است.
برتینا هم برای جذب مشتری بیشتر قابلیت ارائه پهنای باند نامحدود را در اختیار خریداران قرار می‌دهد و هم هاست‌های لینوکس خود را براساس سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و جوملا بهینه‌سازی کرده است. این شرکت سرویس‌های خود را روی دیتاسنترهای داخلی و خارجی ارائه می‌کند. آپ‌تایم سرورهای این شرکت 99.9 درصد است.
در سایت برتینا اشاره شده است که این شرکت تا امروز میزبان 50301 مشتری و 1700 دامنه بوده است و پشتیبانی خوب برتینا را می‌توان یکی از دلایل این موضوع دانست. این شرکت به صورت آنلاین و تلفنی پشیتبانی 24 ساعته دارد. در برتینا امکان ثبت و دریافت آنی سفارش نیز وجود دارد.
نقاط قوت
• تنوع سرویس
• پهنای باند نامحدود
• سیستم امنیتی آنتی DDoS
• هاست ویژه وردپرس و جوملا
• ثبت دامنه
• میزبانی سایت‌های پربازدید
نقاط ضعف
• قیمت بالا
• نداشتن گواهی SSL رایگان

10- هاست پارس دیتا

آخرین گزینه‌ای که در بین 10 هاست برتر ایران به آن می‌پردازیم شرکت هاستینگ پارس دیتا است که با 17 سال سابقه یکی از قدیمی‌ها به شمار می‌رود و 5266 دامنه روی آن میزبانی می‌شود. رتبه‌ی الکسای این شرکت 1091 است.
پارس دیتا سرویس‌های خاصی را ارائه می‌کند و بعد از بررسی‌ها به عمل آمده مشخص شده است که بیشتر تلاش کرده تا بازار خاصی را هدف قرار دهد. این شرکت انواع هاست لینوکس و ویندوزی را فقط روی سرورهای داخلی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.
سرویس‌های این شرکت به دلیل کیفیتی که دارند از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند و از سوی دیگر پارس دیتا پشتیبانی بسیار خوبی دارد. سرور‌های پارس دیتا آپ‌تایم بالای 99 درصد دارند و به صورت 24 ساعته در تمام روزهای هفته از طریق تیکت یا تلفن می‌تواند از پشتیبانی خوب این شرکت بهره‌مند شوید.
نقاط قوت
• تنوع سرویس
• سرورهای قدرتمند
• پشتیبانی خوب
نقاط ضعف
• قیمت بالا
• محدودیت پهنای باند
• فقط دیتاسنترهای ایرانی
• نداشتن گواهی SSL رایگان

11-هاست میزبان فا

در ۳ نوع هاست‌های خود را ارائه می‌دهد:

هاست ایران(هاست ایرانی):

هاست ایران مناسب کسانی است که می‌خواهند اطلاعات وبسایت خود را بر روی سرورهای ایرانی یا ملی نگهداری کنند.

هاست وردپرس (بهینه شده برای وردپرس):

به سایت وردپرسی شما کمک می‌کند پرسرعت‌تر و با بهره‌وری بالاتر باشد.

هاست ووکامرس:

بهترین هاست ارائه شده توسط میزبان فا همین سرویس است.

اگر یک سایت وردپرس فروشگاهی دارید، می‌توانید روی هاست ووکامرس میزبان فا حساب کنید چرا که سایت‌های wordpress فروشگاهی مصرف منابع بالایی دارند و ذاتاً سنگین هستند اما میزبان فا با استفاده از سرور های ۴۸ هسته ای HP حاضر در برج میلاد و همچنین تکنولوژی نرم افزاری فوق سریع و بهینه شده برای ووکامرس به سایت وردپرسی فروشگاهی شما سرعت و قدرت ویژه‌ای می‌بخشد.

مزایای میزبان فا :

  • ارائه سرویس های هاستینگ اختصاصی وردپرس و ووکامرس
  • ارائه سرویس های با حجم بالا و قیمت مقرون بصرفه
  • ۷ روز گارانتی بی قید و شرط بازگشت وجه
  • بهره گیری از فایروال های قدرتمند جهت افزایش امنیت وب سایت ها
  • امکان پارک ۲ الی ۱۱ دامین بر روی هاست‌های اشتراکی
  • نصب سایت ساز وردپرسی و قالب های حرفه ای رایگان بر روی وب سایت مشتریان
  • دوره های خرید و پرداخت متنوع (۱ ماهه،۳ ماهه،۶ماهه،۱۲ ماهه، ۳۶ ماهه)
  • ارائه هاست رایگان ۳۰ روزه برای احترام و حس اطمینان به مشتریان خود
  • پشتیبانی بسیار خوب

بنابر گفته کاربران تاپ تن گارانتی بازگشت وجه میزبان فا شامل کسر هزینه انتقال سایت می‌شود.

معایب میزبان فا:

  • عدم وجود گزینه‌ای برای انتخاب محل هاست (ایرانی یا خارجی)
  • عدم ارائه هاست خارجی
  • عدم وجود پشتیبان اختصاصی وردپرس
  • عدم ارائه هاست کم حجم

هاست دانلود (Download host) چیست؟

اگر به سایت‌های دانلود فیلم، دانلود موسیقی، دانلود نرم‌افزار و… دقت کرده باشید، متوجه شده‌اید که این سایت‌ها اکثر فایل‌های خودشان را به جای آنکه روی دامنه اصلی داشته باشند، بر روی یک زیر دامنه مانند dl.http://seolution.ir قرار داده‌اند.
البته اینگونه تصور نکنید که اگر شما یک وب‌سایت معمولی دارید، نیازی به داشتن هاست دانلود ندارید. در ادامه به این موضوع نیز میپردازیم.

معیارهای انتخاب بهترین هاست دانلود

در ابتدا باید بدانید معیارهای انتخاب بهترین هاست دانلود کاملا با معیارهای انتخاب بهترین هاست متفاوت است.

در انتخاب بهترین هاست دانلود شما بر خلاف هاست اصلی سایتتان نیاز نیست به چندان به منابع سخت افزاری‌ مثل تعداد هسته‌های cpu و مقدار رم اختصاص داده شده حساس باشید.
بر خلاف آن شما می‌بایست به حجم هارد دیسک، سرعت پورت تخصیص داده شده، پهنای باند ماهانه، محدودیت‌های اعمال شده بر روی هاست، قوانین کپی رایت و ملی و در نهایت مقدار هزینه موارد اصلی توجه شما در انتخاب هاست را نیاز دارند.

چرا باید هاست دانلود داشته باشیم؟

دلیل اینکه این افراد به جای آنکه فایل‌های خود را بر روی هاست اصلی قرار دهند، بر روی هاست دانلود قرار می‌دهند، تنها یک چیز است: سرعت و هزینه!

بهترین روش برای مدیریت یک سایت، قراردادن وب سایت اصلی بر روی بهترین هاست با حجم پایین و سرعت و امکانات بالا و قرار دادن تمامی تصاویر، فیلم‌ها، برنامه‌ها و فایل‌های صوتی را بر روی بهترین هاست دانلود است.

دلیل توصیه این استراتژی اینست که

  1. استفاده از هاست اصلی سایت برای سرویس دانلود و آپلود منجر به نیاز شما به هاستی حجیم بوده و در نتیجه باعث افزایش هزینه‌ها می‌گردد.
  2. در صورتی که سایتی با بازدید بالا باشید، ممکن است تعداد زیادی از افراد در لحظه در حال دانلود فایل‌ها یا مشاهده ویدئوها باشند، این امر منجر به اشغال شدن بخش زیادی از پهنای دامنه سایت شما شده و در نهایت سرعت کل سایت کاهش پیدا می‌کند.
  3. پردازش فایل‌های ویدئویی نیاز به منابعی دیگر همچون cpu و ram هاست است و در صورت وجود آن‌ها بر روی هاست اصلی ممکن است مجددا شما را با کندی سایت و یا بدتر از آن مسدود سازی هاست به علت استفاده بیش از حد از منابع دچار کند، که ضربه‌ی اساسی به اعتبار شما نزد بازدیدکنندگان و گوگل خواهد بود.

به همین علت سرویسی به عنوان هاست دانلود به وجود آمد تا صرفا برای آپلود فایل استفاده شود. سرویس‌های میزبانی دانلود به این دلیل که صرفا جهت آپلود و دانلود به کار می‌روند و فاقد پایگاه داده بوده و امکان نصب سیستم مدیریت محتوا وجود ندارد.
از طرفی برای افزایش امنیتشان بهتر است با اکانت FTP مدیریت شده و کنترل‌پنلی جز دایرکت‌ادمین در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند.

نکات طلایی در هنگام خرید هاست دانلود

  1. هاست‌های دانلود قابلیت ساخت دیتابیس و ساخت سایت را ندارند و فقط برای میزبانی فایل‌های شما می باشند.
  2. امکان پشتیبان گیری (بکاپ) خودکار در سرویس میزبانی دانلود وجود ندارد، از همین رو باید خودتان مراقب فایل‌هایتان بوده تا بر اثر اتفاقی آن‌ها را از دست ندهید. بکاپ گیری را خودتان بعد از هربار آپلود و یا حداقل هفتگی انجام دهید و فایل‌ها را در سرویس‌هایی همچون گوگل درایو یا دراپ باکس قرار دهید.
  3. این هاست‌ها دارای محدودیت انتقال داده از طریق PHP بوده و برای مدیریت بهتر باید از نرم‌افزارهای مدیریت سرور همچون فایل‌زیلا استفاده نمایید.
  4. قوانین کپی رایت در این هاست‌ها مخصوصا هاستینگ‌های غیر ایرانی سخت گیرانه است. در نتیجه در صورتی که محصولات شما قوانین کپی رایت را نقض می‌کنند بهتر از هاست دانلود داخل ایران استفاده نمایید تا ضمن قرارگیری در شبکه اینترانت داخلی از قوانین کپی رایت جهانی در امان باشید.
  5. جدیدا برای سایت‎‌های دانلود فیلم رایگان مشکلاتی به وجود آمده است، در نتیجه در صورتی که کسب و کار شما به گونه‌ای است که ممکن است در آینده اتفاقی مشابه بیافتد، حتما یک نسخه پشتیبان از داده‌های خود داشته باشید.

بهترین هاست دانلود را از کجا بخریم؟

تقریبا تمامی شرکت‌های هاستینگ ایران هاست دانلود ارائه می‌کنند. همچنین هر کدام خدماتی متفاوت را برای این نوع هاست‌های خود در نظر می‌گیرند تا بتوانند با سایرین رقابت کنند.

خرید هاست

خرید هاست دانلود نامحدود ایران

بزرگ ترین ارائه دهنده سرویس های میزبانی فایل هاست دانلود و آپلود

هاست دانلود خرید هاست دانلود نامحدود 

فروش ویژه هاست وردپرس پرسرعت

بهترین هاست وردپرس

برای ساختن یک وبسایت وردپرسی حتما نیاز به هاست وردپرس می‌باشد؟

خرید هاست وردپرسی سریع 

هاست وردپرس فارسی | هاست مخصوص وردپرس ایران | خرید هاست

هاست نامحدود و پرسرعت وردپرس

بهترین هاست وردپرس

خرید سرور مجازی
خرید سرور مجازی یک روزه

خرید سرور مجازی پرسرعت

خرید سرور مجازی رایگان

خرید سرور مجازی بورس

خرید سرور مجازی ایران نامحدود

خرید سرور مجازی اندروید

خرید سرور مجازی ارزان

خرید هاست وردپرس با فضای SSD و سرعت بسیار بالا مناسب برای سایت‌های وردپرسی

خرید سرور مجازی لینوکس و سرور مجازی ویندوز vps 

میزبانی وب
هاست وردپرس
هاست لینوکس ایران
هاست لینوکس حرفه ای
هاست لینوکس معمولی
هاست لینوکس پربازدید
هاست نامحدود
هاست پایتون
هاست ایمیل
خرید سرور
خرید سرور مجازی
سرور مجازی لینوکس
سرور مجازی ویندوز
سرور مجازی تلگرام
سرور مجازی VDS
سرور اختصاصی
ثبت دامنه
ثبت دامین
ثبت دامنه IR
جستجوی دامنه
قیمت دامنه
تمدید دامنه
انتقال دامنه
گواهینامه SSL
خرید SSL
خرید گواهی SSL
خرید گواهی SSL دامنه IR