راه اندازی کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه
با داشتن کسب و کار اینترنتی می توانید بصورت ۲۴ ساعته کسب درآمد کنید
- کسب و کار آنلاین چیست و چه مزایایی دارد؟
- آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی آسان است؟
- آیا بدون سرمایه نیز می توان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد؟
- آیا آموزش رایگان راه اندازی کسب و کار اینترنتی وجود دارد؟
- آیا راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به مجوز دارد؟
- آیا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به سایت داریم؟
کسب و کار اینترنتی چیست؟
به مجموعه کارهایی که در فضای اینترنت انجام میشود کسب و کار اینترنتی می گویند هر فعالیتی در اینترنت که منجر به درآمدزایی شود کسب و کار اینترنتی میگویند، اما ۲شرط مهم دارد، اول اینکه مالک اصلی بستر کسب و کارتان خودتان باشید، دوم اینکه از طریق آن کسب و کار درآمدی پایدار داشته باشید.برای اینکه این دو شرط را بهتر شرح دهیم اجازه دهید چند مثال بزنیم:شاید زیاد دیده باشیم که شخصی در شبکههای اجتماعی فعالیت گستردهای دارد و برای مثال با فروش محصولات خود کسب درآمد میکند. اینکار کسب و کار اینترنتی محسوب نمیشود، زیرا هر ۲شرط را نقض میکند. آیا این شخص صاحب بستر کسب و کارش است؟ خیر. زیرا بستری که در آن کسب و کار خود را راه انداخته است مال او نیست.
آیا درآمدش از این کسب و کار پایدار است؟ باز هم خیر. چه تضمینی وجود دارد که این شبکه اجتماعی و یا پیام رسان محبوبیت خود را از دست ندهد؟ آیا امروز کسی مانند گذشته از فیسبوک به عنوان شبکه اجتماعی و از وایبر به عنوان پیام رسان استفاده میکند؟؟! (البته منظور ما در ایران است) طبیعتاً با کاهش محبوبیت آن شبکه اجتماعی کسب و کار شما هم نابود میشود، پس درآمد شما پایدار نیست.
۱- راهاندازی با سرمایه اولیه بسیار کم و حتی گاهی بدون سرمایه اولیه!
هزینه راهاندازی یک وبسایت برای شروع کسب و کار اینترنتی قابل مقایسه با هزینههای راه اندازی یک کسب و کار در محیط فیزیکی نیست. فقط کافیست به هزینههای رهن و اجاره یک مغازه یا دفتر برای شروع کسب و کارهای فیزیکی فکر کنید.
۲-رهایی از محدودیتهای زمانی و مکانی
در اکثر کسب و کارهای فیزیکی تنها میتوان در منطقه جغرافیایی بسیار محدودی سرویسدهی کرد، برای مثال فقط شهرستان خودتان. اما در کسب و کارهای اینترنتی شما هیچگونه محدودیتی در این زمینه ندارید و میتوانید به کل کشور و یا حتی به خارج از کشور سرویس بدهید. (حتی اگر وب سایت شما تنها زبان فارسی را پشتیبانی میکند شما میتوانید به فارسی زبانان کل دنیا خدمات خود را ارائه دهید!)
۳- کسب درآمد بصورت ۲۴ ساعته
تصور کنید هنگامی که خواب هستید هم درآمد دارید! حتی تصورش هم خیلی شیرین است! چیزی که در کسب و کارهای اینترنتی یک امر عادی است! بیشتر کسب و کارهای اینترنتی بدون توقف و بصورت ۲۴ ساعته در حال درآمدزایی برای صاحبانشان هستند.
۴- هزینه نسبتاً پایین بازاریابی و تبلیغات در اینترنت
معمولا راهکارهای تبلیغاتی برای یک کسب و کار فیزیکی بسیار گران قیمت هستند (مانند بیلبورد و…) اما در کسب و کار اینترنتی میتوان تبلیغاتی با همان بازخورد و حتی گاهی با بازخورد بیشتر را با قیمتی بسیار ارزان تر انجام داد.
۵- بازاریابی و جذب مشتری هوشمندانه و هدفمند
بگذارید این مورد را با مثال توضیح دهیم. فرض کنید شما یک فروشگاه موبایل دارید و بصورت بیلبورد یا آگهی تلویزیونی برای فروشگاه خود تبلیغات میکنید. چند درصد از افرادی که آگهی شما را میبینند در آن زمان به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند؟؟!
حال فرض میکنیم که شما در بستر اینترنت برای فروشگاه خود تبلیغات کردهاید. برای مثال، برای اینکه وبسایتتان در نتایج جستجوی عبارت “خرید موبایل” در جایگاه خوبی قرار بگیرد هزینه کردید یا به اصطلاح وبسایت خود را برای آن عبارت سئو یا بهینه سازی کردید. حال چند درصد از افرادی که این عبارت را جستجو میکنند و وارد وبسایت شما میشوند به محصولات شما نیاز دارند؟؟! این یعنی بازاریابی هوشمندانه و هدفمند!
۶- دسترسی سریع و آسان به آمارها، اطلاعات مالی و…
در کسب و کارهای اینترنتی شما بجای اینکه حسابدار و… داشته باشید تا اطلاعات مالی و… شما را انجام دهد، برای گزارش گیری، صدور فاکتور و خیلی از موارد دیگر تنها به یک کلیک ساده نیاز دارید! به همین سادگی!
۷- مدیریت همزمان چند کسب و کار
به دلیل اینکه کسب و کار اینترنتی نسبت به کسب و کار فیزیکی وقت بسیار کمی از شما میگیرد شما میتوانید چندین کسب و کار را باهم مدیریت کرده و از چند جای مختلف درآمد داشته باشید. حتی میتوانید از آن به عنوان شغل دوم استفاده کنید.
انواع مدلهای کسب درآمد از اینترنت
۱) فروش کالا:
در این مدل کسب درآمد از اینترنت کالای موردنظر بصورت مستقیم یا غیر مستقیم به فروش میرسد، برای مثال میتوان به دیجی کالا اشاره کرد که هم بصورت مستقیم کالاهای خود، و هم بصورت غیرمستقیم کالاهای شرکتهای دیگر را بفروش میرساند. میتوان از سیستم های همکاری در فروش هم به عنوان مثالی دیگر از فروش غیرمستقیم کالا یاد کرد.
در این مدل کسب و کار اینترنتی کالای مورد نظر به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به مشتری ارائه داده می شود. به عنوان مثال دیجی کالا یک فروشگاه اینترنتی است که هم خود محصولاتی را برای فروش ارائه می کند و هم از فروشندگان دیگر محصولاتی را می گیرد و به مشتری می فروشد.
فروش کالا در بستر اینترنت یکی از اولین مدل های کسب و کار اینترنتی بود که روی کار آمد از همان ابتدای به روی کار آمدن اینترنت شرکت های مختلفی شروع به فروش کالا در اینترنت کردند، در روش فروش کالا ، کالاهای مختلفی در سایت برای فروش قرار می گیرند و محصولات از راه مستقیم یا غیر مسقیم به دست مشتریان می رسد.
دیجی کالا یک نمونه فروشگاه اینترنتی موفق است که در آن فروش محصولات هم به صورت مستقیم توسط خود دیجی کالا انجام می شود هم به صورت غیر مستقیم از طریق فروشنده های دیگر و در بستر دیجی کالا صورت می پذیرد.
۲) ارائه خدمات:
ارائه خدمات بصورت مستقیم یا واسطهای مدلی دیگر از درآمد اینترنتی است، به اینصورت که شما خودتان بصورت مستقیم خدماتی به مشتریانتان ارائه میدهید و یا با کسانی که خدماتی را ارائه میدهند همکاری میکنید و شما فقط سفارش گیرنده هستید که به این مدل ارائه خدمات غیرمستقیم یا همان واسطهای گویند.
برای مثال میتوان به شرکتهای هاستیگ و یا شرکتهای طراحی وبسایت مانند خود ما اشاره کرد که بصورت مستقیم به مشتریانشان خدماتی ارائه میدهند. اما نمایندههای همین شرکتهای هاستینگ و دامنه فقط سفارش گیرنده هستند و پورسانت خود را دریافت میکنند پس خدمات آنها در دسته واسطهای یا غیرمستقیم قرار میگیرد.فروش خدمات در بستر اینترنت هم یکی دیگر از مدل های کسب درآمد از اینترنت است که می توان با استفاده از روش های گوناگون و در حوزه های مختلف آن را پیاده کرد. در مدل فروش خدمات در اینترنت هم سایت های مختلفی وجود دارند که به صورت مستقیم خدمات خودشان را عرضه می کنند و هم سایت هایی هستند که با فراهم کردن بستری مناسب برای دیگر افراد زمینه کسب درآمد اینترنتی خود و دیگران را فراهم کرده اند.
در این مدل کسب و کار اینترنتی هم خدماتی به صورت مستقیم و واسطه ای به مشتریان ارائه می شود. مثل سایت های فروش هاست و دامین که هم خودشان سرور برای ارائه خدمات هاست دارند و هم اینکه از شرکت های خارجی به صورت واسطه ای خدمات هاستینگ به مشتریان ارائه می کنند.
۳) فروش محتوا:
به عنوان آخرین مدل، به تولید محتوا و کسب درآمد از طریق آن میپردازیم که این هم مانند مدلهای قبلی دارای دو حالت مستقیم و غیرمستقیم است. در حالت مستقیم شما میتوانید محتوایی که ارزش خریدن داشته باشد (معمولا آموزشی) را تولید کرده و مستقیم بفروش برسانید مانند وبسایت فرادرس که در حوزه تولید فیلمهای آموزشی فعالیت میکند.
تولید محتوا یک کسب و کار اینترنتی پولساز
اگر در زمینه تولید محتوا تخصص دارید از همین الان شما یک سرمایه دار هستید! تولید محتوا یکی از پول ساز ترین کسب و کارهای اینترنتی است که می تونید انجام دهید. شما می تونید یک سایت راه اندازی کنید و در زمینه های مختلفی شروع به ساخت تولید محتواهای آموزشی بکنید و این آموزش ها رو برای فروش قرار بدید.
در حالت غیرمستقیم تولید محتوا بصورت رایگان انجام میشود و کسی بابت محتوایی که تولید میکنید به شما پولی نمیدهد، اما ترافیکی که وبسایت شما جذب میکند برای شما کسب درآمد میکند. مانند مجلههای اینترنتی و…
نکته: یک کسب و کار اینترنتی میتواند از چند مدل بصورت همزمان برای کسب درآمد استفاده کند، برای مثال میتوان از طریق فروش کالا و فروش محتوا در یک وبسایت درآمد داشت.
آموزش آنلاین و فروش محتوا در اینترنت یکی از بهترین و کم دردسر ترین نمونه های یک کسب و کار اینترنتی است که هر شخصی می تواند با کمترین امکانات آن را راه اندازی کند و به راحتی از بستر اینترنت کسب درآمد کند. بزارید خیالتان را راحت کنم اگر می خواهید کم دردسر ترین نوع کسب و کار آنلاین را داشته باشید باید آموزش و فروش محتوا را انتخاب کنید.
و اما کسب درآمد از روش تولید محتوا آن هم به صورت غیر مستقیم بسیار جالب است چون شما در اصل هیچ محصولی ندارید! ولی با استفاده از تولید محتوای گسترده و عالی بازدید سایت تان را بالا می برید و از طریق ترافیکی که در روز کسب می کنید کسب درآمد می کنید. یکی از سایت های موفقی که توانسته از این روش کسب درآمد میلیاردی داشته باشه سایت زومیت هست.
کسب و کار اینترنتی آموزش محور را بدون سرمایه اولیه هم می توان به راحتی راه اندازی کرد. چون نه هزینه سنگینی برای طراحی سایت باید بپردازید و نه اینکه پای محصول یا خدمت خاصی در میان است که نیاز به هزینه بالا برای تامین اش باشد.
4)راه اندازی وبسایتهای خدماتی یا فروش محصولات
یکی از بهترین نقطههای قوت اینترنت، امکان ایجاد یک وبسایت برای فروش محصولات در هر ساعتی از شبانهروز است. این امکان، مخصوصا برای سایتهایی که کالای فیزیکی ندارند به یک هدیه بسیار با ارزش تبدیل شده است. چون آنها میتوانند حتی در زمانی که خواب هستند نیز با فروش محصولاتشان کسب درآمد کنند. این موضوع برای کسانی که کالای فیزیکی یا خدمات را میفروشند – نه تا اندازه کالاهای دیجیتال – نیز برقرار است. اگر صاحب یک مغازه هستید، میتوانید از ورودیهای سایت خود که بیش از چند هزار نفر هستند سودهای کلانی کسب کنید.
مدیریت پیجها یا کانالهای شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام، بسترهای بسیار بزرگی برای معرفی شغلها، انسانها و سازمانها هستند. اما همه مردم آنقدر زمان ندارند که هم به کسب و کار خودشان برسند و هم در شبکههای اجتماعی محصولات، خدمات و حتی خودشان را تبلیغ یا معرفی کنند. در این بین است که شما میتوانید به عنوان یک مدیر، هم سروسامانی به پیج و کانال دیگران بدهید و هم در آمدی از این راه داشته باشید.
همکاری در فروش وبسایتها
بسیاری از سایتهای فروشگاهی، درصدهای قابل توجهی از فروش محصولاتشان را به همکاران فروش اختصاص میدهند. این یک معامله دوسر سود است؛ چون هم آنها بازار فروش محصولاتشان را گسترش میدهند و هم شما به سودی خالص میرسید. مزیتهای همکاری در فروش شامل مواردی مانند زیر میشوند:
رسیدن به سود خالص بدون نیاز به درگیر شدن با فرایندهای تولید و توزیع
عدم نیاز به انبار محصولات تولید شده
عدم نیاز به پشتیبانی محصول
فریلنسرها
اینترنت بستری را برای متخصصین فراهم کرده که میتوانند بعد از ساعتهای کاری معمولیشان، شغل دوم راحتی داشته باشند. شغلی که برای انجام آن نیازی به خروج از منزل ندارند. به این نوع از کسب و کار، فریلنسری گفته میشود. کسب و کار فریلنسری آنقدر در جهان جا افتاده که تقریبا یک سوم بار کاری کشوری مثل آمریکا بر دوش فریلنسرها است. برای معرفی شدن به عنوان یک آزادکار با تجربه (همان فریلنسر) نیاز به صبر و تلاش صادقانه دارید. به یاد داشته باشید که همیشه کار مورد علاقه خودتان را انجام دهید. در این صورت، نه تنها کیفیت کار شما غیرقابل مقایسه خواهد شد بلکه از تلاشی که دارید، خسته نمیشوید.
آموزش مجازی
درصد قابل توجهی از مردم، مهارتهایی قابل آموزش به دیگران دارند. اینترنت این امکان را برای آنها فراهم میکند که به سادگی بتوانند مهارت خاص خود را به تعداد افراد زیادی آموزش دهند. در این نوع از آموزش، کافی است که تنها یک بار، مهارت خود را در قالب فیلم، صدا و حتی به صورت متنی تهیه کنید و بارها آن را به فروش برسانید. حتی میتوانید بروزسانیهای جدیدی برای آموزش خودتان در نظر بگیرید و از این راه، خودتان را در صدر جدول آموزش آن مهارت نگه دارید.
برای فروش آموزشتان هم میتوانید به سایتهای آموزشی فعال در اینترنت مثل «فرادرس» یا «فرانش» و سایتهایی از این دست، مراجعه کنید. در این گونه سایتها، بدون آنکه خودتان را درگیر فرایندهایی مثل تاسیس سایت، سئو، بازاریابی و فروش کنید آموزشتان را به دیگران میفروشید و درصدی از فروشتان را به این سایتها میپردازید. در غیر این صورت میتوانید خودتان یک وبسایت تخصصی بزنید و در آن شروع به آموزش مهارتهایتان کنید. البته بسترهایی مثل تلگرام و اینستاگرام را نیز نباید فراموش کرد. افراد بسیار زیادی در این شبکههای اجتماعی حضور دارند. با یک برنامه ریزی هدفمند میتوانید بخش قابل توجهی از آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید.
علاوه بر این میتوانید در کنار آموزش مجازی، کلاسهای خصوصی رفع اشکال یا کلاسهای خصوصی اضافی نیز برپا کرده و از این راه نیز در آمدی جداگانه برای خودتان ایجاد کنید.
راهاندازی پیجها و کانالهای جذاب
اگر مطلبی برای آموزش دارید یا فکر میکنید که میتوانید از خلاقیتتان برای تولید محتواهای جذاب استفاده کنید هر چه زودتر دست به کار شوید و در یک یا چند شبکه اجتماعی پیشنهاد ما حداکثر دو شبکه است – کار خودتان را آغاز کنید. کمکم وقتی که در این شبکهها افراد زیادی عضو شما بشوند میتوانید از طریق گرفتن تبلیغات، درآمد بسیار خوبی داشته باشید. علاوه بر این میتوانید کارهای هنری، انواع خدمات مثل آرایشگری، خیاطی و انواع غذاها، شیرینیها و دسرها را در منزل تهیه کنید و از طریق پیج یا کانال خود به فروش برسانید.
چگونه یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنیم؟
حال که کسب و کار اینترنتی و انواع آن را شناختیم و با مزیتهای آن آشنا شدیم، به سراغ مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق میرویم و مسیر این راه را برای شما روشن میکنیم.
گام اول: توانایی های خودت را بشناس!
ابتدایی ترین مرحله برای کسب درآمد در بستر اینترنت شناسایی توانایی های خودتان است، یک برگ کاغذ بردارید و هرچه که در چنته دارید بنویسید! اینکار به شما در تصمیم گیری درمورد اینکه در چه حوزهای کسب و کار اینترنتی خود را راهاندازی کنید کمک میکند. برای مثال کار با نرمافزارهای گرافیکی را در حد مبتدی بلد هستید و یا نویسنده خوبی هستید. مطمعناً همین موارد ساده، شما را برای ادامه راه بسیار کمک خواهند کرد. خلاصه هرچه که فکر میکنید حتی کمی از آن را بلدید بنویسید.
گام دوم: انتخاب حوزه کاری
با توجه به تواناییهایتان یک حوزه کاری را انتخاب کنید. مشکلی که اکثر افراد در انتخاب حوزه کاری دارند این است که میخواهند حتما یک ایده جدیدی را راهاندازی کنند، اگر ایده و توانایی جدیدی دارید واقعا عالی است. اما اگر ندارید واقعا مهم نیست!! فقط باید شروع کنید. به یاد داشته باشید که یک طرح کم کیفیت راه اندازی شده به مراتب خیلی بهتر از یک طرح باکیفیت است که هیچوقت به دلیل حساسیت های شما راه اندازی نمیشود.
اگر بین انتخاب چند حوزه کاری شک دارید نگران نباشید، ما ابزاری را به شما معرفی میکنیم که تصمیم گیری شما را سادهتر میکند:
گوگل ترندز (Google Trends)! با استفاده از این ابزار میتوانید مشاهده کنید که عبارات مختلف چقدر در موتور جستجوی گوگل محبوبیت دارند و جستجو میشوند. برای مثال فرض کنید که شخصی پیانو و گیتار را بلد است و میخواهد وبسایتی تخصصی برای آموزش پیانو یا گیتار راهاندازی کند، این شخص میتواند با استفاده از ابزار گوگل ترندز میزان جستجوی دو عبارت “آموزش پیانو” و “آموزش گیتار” را مقایسه کند.
گام سوم: تحلیل رقبای خود و بررسی عملکرد آنها
یکی از نکتههای مهم در قبل و بعد از راه اندازی کسب و کار اینترنتی تحلیل عملکرد رقبا است. در حوزه کاری که انتخاب کردید رقبای خود را بشناسید و عملکرد آنها را بررسی کنید. از نحوه عملکرد آنها در تولید محتوا برای وبسایتشان گرفته تا صفحه شبکههای اجتماعی آنها و همینطور استراتژی های بازاریابی و… را تحلیل کنید و سعی کنید در همه موارد یک سروگردن از آنها بالاتر باشید. بخاطر داشته باشید که هرچه رقبای خود را بیشتر بشناسید راحت تر میتوانید از آنها پیشی بگیرید.
گام چهارم: راهاندازی وب سایت
بعد از انجام مراحل بالا بالاخره وقت آن رسیده که در بستر اختصاصی خود کسب و کارتان را راه اندازی کنید، برای راه اندازی وب سایت چندین راه پیش روی شماست.
۱- میتوانید با یک شرکت طراحی وب سایت تماس بگیرید، طرح و ایده خود را با آنها در میان بگذارید تا هم از آنها مشورتی گرفته باشید و هم اینکه آنها دقیقا متناسب با نیاز و سلیقه شما وبسایتی اختصاصی برای شما طراحی کنند. اگر بودجه کافی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود در نظر گرفتهاید، این بهترین گزینه است. (بودجه لازم: معمولا بالای یک میلیون تومان)
۲- میتوانید خودتان دست بکار شوید! کار با یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) محبوب مانند وردپرس را یاد بگیرید و با تهیه و نصب قالبها و افزونهها بدون داشتن دانش کدنویسی وبسایتتان را راهاندازی کنید. این روش چون از نظر زمان و هزینه به صرفه است برای افرادی که برای برنامهنویسی تحتوب آشنایی ندارند بسیار مناسب است. (بودجه لازم: معمولا زیر ۴۰۰ هزار تومان)
به همین منظور یه دورهی آموزش وردپرس برای علاقهمندان به کسب وکار اینترنتی ایجاد کرده ایم که می تواند در این زمینه کمککننده باشد:
۳- میتوانید خودتان کدنویسی یاد بگیرید و وب سایت اختصاصی خود را طراحی کنید. که این گزینه به هیچ عنوان به علت صرف وقت بسیار زیاد برای یادگیری برنامهنویسی و تا حدی سخت و پیچیده بودن این مسیر، پیشنهاد نمیشود.
پیشنهاد میکنیم اگر بودجه کافی برای اینکار دارید، وقت خود را صرف یادگیری سیستم مدیریت محتوا نکنید و راهاندازی وبسایت خود را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید تا اینکار را برایتان حرفهایتر، اصولیتر و سریعتر انجام دهند. یکی از خدماتی که تیمادمین سایتبرای مشتریانش در نظر گرفته، طراحی سایت ارزان و حرفه ای با توجه به نیازهای افراد برای کسب و کار اختصاصی خودشان است، برای اطلاعات بیشتر میتوانید اینجا کلیک کنید.
گام پنجم: تولید محتوای مرتبط و جذب مشتری هدفمند
خب! بعد از اینکه وب سایتمان راهاندازی شد نیاز داریم تا نظر مشتریان را به آن جذب کنیم تا بتوانیم درآمد اینترنتی را از نزدیک لمس کنیم. برای اینکار راههای مختلفی وجود دارد از جمله تبلیغات بنری، ریپورتاژ آگهی و… که همگی هزینههای سنگینی دارند، پس چطور میتوان بدون هزینه بازدیدکننده جذب کرد؟ خیلی ساده! با تولید محتوای متناسب با کسب و کارمان. بگذارید کمی بیشتر درمورد این موضوع صحبت کنیم.
فرض کنید که ما یک وبسایت فروش پوشاک داریم، حال میتوانیم با تولید محتوایی که مربوط به حوزه پوشاک است وب سایتمان را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل به افراد مختلف معرفی کنیم. برای مثال مطلبی درباره “نحوه بستن کراوات” مینویسیم و میتوانیم در انتهای همان صفحه پرفروشترین کراوات هایی که در وبسایتمان موجود است را نمایش دهیم. این کار چه فایده ای دارد؟ همراه ما باشید تا از فواید شگفت انگیز آن برایتان بگوییم!
شخصی در گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو این عبارت یا عبارتهای مرتبط با آن را جستجو کرده و اگر وبسایت شما در جایگاه خوبی باشد، وارد وبسایت شما شده و نیازش رفع میشود اما فارغ از آن وبسایت شما و محصولات شما را هم دیده است و ممکن است که در همان لحظه یا در آینده از شما خرید کند. چون طبیعتا شخصی که به دنبال آموزش بستن کراوات میگردد شخصی است که قرار است از کراوات استفاده کند و شما آن محصول را دارید! تمام شد، شما به همین راحتی مشتری هدفمند جذب کردید! پس یاد گرفتیم که رفع نیازهای مشتری میتواند برای ما مشتری ساز باشد.
متوجه شدیم که با تولید محتوای مرتبط با کسب و کارمان و جذب مشتریهای هدفمند از طریق موتورهای جستجو میتوانیم به کسب و کار اینترنتی خود رونق دهیم. اما یک سوال مهم، چگونه در نتایج موتورهای جستجو در جایگاه خوبی قرار بگیریم؟ برای اینکه بتوانید در نتایج جستجوی عبارت موردنظرتان در موتورهای جستجو مانند گوگل در جایگاه بهتری قرار بگیرید باید مفهومبهینه سازی و سئو را بدانید. البته نه در حد خیلی حرفهای که زمانبر و تخصصی است، بلکه در حد یک وبمستر (مدیر سایت). اگر با مفهوم سئو یا همان بهینه سازی سایت آشنایی ندارید پیشنهاد میکنم که مقاله زیر را حتما بخوانید.
مراحل شروع کسب و کار اینترنتی :
1 – یک نیاز را بیابید و هدفتان برطرف کردن آن نیاز باشد (یک بازار پیدا کنید و یک محصول برای فروش به آن بازار داشته باشید)
2 – یک سایت با رابط کاربری مناسب بسازید
3 – محتوایی تولید کنید که مخاطب را به مشتری تبدیل کند
4 – از موتورهای جستجو و سایر راهها ترافیک جذب کنید
5 – به عنوان یک شخص متخصص در زمینه کاریتان اعتبار کسب کنید
6 – مشتریان و مخاطبینتان را با ایمیل پیگیری کنید
7 – درآمدتان را با پیشنهادات بهتر افزایش دهید
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - آموزش ووکامرس، فروشگاهساز وردپرس رایگان!
-
آموزش کسب و کار اینترنتی Online Business
585 هزار تومان440 هزار تومان - آموزش سرچ کنسول گوگل Search Console 149 هزار تومان
- دوره آموزش آنلاین سئو و بهینه سازی سایت 249 هزار تومان