نکات مهم در طراحی سایت تجاری کسب و کار
۱. نام دامنه
در طراحی سایت تجاری به نام دامنه توجه کنید! نام دامنه سایت شما به جستجوگران وب کمک میکنند که بدانند سایت شما در رابطه با چیست.
۲. لوگو
برندسازی یک راهکاری است که افراد میتوانند از این طریق کسبوکار شما را شناسایی کنند. پس به یک لوگو نیاز دارید که کسبوکار شما را به خوبی نشان میدهد. مطمئن شوید که در ۴ برای کسب و کار شما لوگو در هدر سایت در جای مناسبی نمایش داده شود . همچنین لوگو شما باید به عنوان fav icon در نوار عنوان مرورگر نمایش داده شود.
۳.شماره تماس باید اولین چیزی باشد که مشتری می بیند
داشتن شماره تماس شما برای بازدیدکنندگان سایت شما یه فراخوان عمل است که آنها را تشویق میکند تا با شما تماس بگیرند و اطلاعات بیشتری کسب کنند. در واقع آنها به دنبال دلیلی هستند که به مشتری شما تبدیل شوند. پس لازم است که شماره تماس شما دو بار در صفحه (یک بار بالای صفحه و یک بار پایین صفحه) قرار بگیرد. همچنین برای سهولت بازدیدکنندگانی که با تلفن هوشمند سایت را بازدید می کنند، در حالت موبایل شماره تلفن باید قابلیت call یا تماس را داشته باشد.
برای گذاشتن شماره تلفن قابل کلیک در سایت باید از کد زیر استفاده شود:
<a href=”tel:*****”>
4. Tagline
Tagline شما نشان میدهد که شرکت شما چه کاری برای مشتری انجام میدهد. یک tagline تجاری ساده میتواند به این صورت باشد :«در کنار شما هستیم تا بتوانید کسب و کار خود را اینترنتی کنید» این tagline در واقع همان فعالیتی است که شرکت شما برای ارائه به مشتریان بر روی آن تمرکز دارد.
۵. کلیدهای فراخوان عمل یا دکمه CTA
کلیدهای فراخوان عمل یا دکمه Call to action ، بازدیدکنندگان را قادر میسازد که انجام عمل خاصی را انجام بدهند، مانند برقراری تماس تلفنی، پرسوجو از طریق ایمیل، ثبت نام برای عضویت به عنوان مشترک ایمیل، و یا دانلود برخی از محتوای رایگان. در بخش مربوط به تماس، شما میتوانید از اطلاعات تماس کاربر برای برقراری ارتباط با وی استفاده کنید.
۶. مسیرهای اصلی
نوار مسیریابی سایت شما بازدیدکنندگان را قادر میسازد که بتوانند اطلاعات خاصی که به دنبال آن هستند به راحتی در سایت پیدا کنند. پس از قابلیت در سایت خود استفاده کنید تا روند جستجوی اطلاعات مورد نیاز بازدیدنندگان را تسهیل کنید.
۷. نوار مسیر فعلی در سایت
این ویژگی در طراحی سایت تجاری به بازدیدکنندگان سایت شما این امکان را میدهد که بدانند در چه مکانی از سایت شما قرار دارند. به کمک این ویژگی بازدیدکنندگان سایت موقعیت خود را در سایت گم نمیکنند و میتوانند صفحهی مورد نظر از سایت شما را نشانهگذاری کنند.این نوار مسیر یابی به ویژه در فرآیند های خرید و سفارش می تواند مفید واقع شود .
۸.تصاویر و اسلایدر ها
در این بخش باید بر روی تبلیغات فروش خود تمرکز کنید. محتوای تصویری مهمتر از کلمات هستند، زیرا از چیزی که با این محصولات و خدمات دریافت میکنند تاثیر مثبتی بر ذهن افراد خواهند داشت. پس شما باید از تصاویر عالی برای انعکاس کیفیت محصول خود استفاده کنید.ز تصاویر با کیفیت ودر زوایای مختلف از یک محصول استفاده کنیم .برای بیان و نمایش ویژگیهای محصول سعی کنید که جزئیات هم قابل مشاهده باشند یا حداقل جزئیاتی که در تصمیم گیری برای خرید به بازدید کننده کمک میکنند .تصاویر باید بیانگر شخصیت و موقعیت برند شما نیز باشند پس نیاز به یک سناریو برای معرفی کالاها دارید به همین دلیل قبل از اینکه تعداد زیادی از عکسها را در فروشگاه اینترنتی خودتان آپلود کنید با افراد متخصص در زمینه بازاریابی و تبلیغات مشورت نمایید .
۹. اطلاعات حیاتی کسب و کار
در طراحی سایت تجاری شما باید شامل یک بخش «ارتباط با ما» باشد که در این بخش حتما باید موقعیت شما، ساعات کاری کسب و کار شما، اطلاعات تماس و هر گونه اطلاعات مورد نیاز دیگر، وجود داشته باشد.
۱۰. توصیفات و نظرات
بر اساس تحقیقات ۶۱ درصد از خریداران اینترنتی بخش ” نظرات مشتریان ” را قبل از خرید یک کالا از فروشگاه اینترنتی یا استفاده از خدمات یک سایت مطالعه میکنند .لازم است که مردم پیش از این که به مشتری شما تبدیل شوند، اعتبارسنجی مشتریان موجود شما را مشاهده کنند. شما نیاز دارید که مشتریان فعلیتان در رابطه با مشکلاتی که داشتهاند و راهکاری که کسبوکار شما برای رفع آن ارائه کرده است، به اشتراک بگذارند. این فرایند چشمانداز کلی نتایج محصولات شما را به خوبی به اشتراک میگذارد.
۱۱.ویژگیهای اصلی
در این بخش، شما باید به محصولات و خدماتی که شرکت شما ارائه میدهد، بپردازید. لزومی ندارد که به اطلاعات جزئی بپردازید. شما باید اطلاعات اصلی و مهمی را پوشش بدهید که به کمک آنها افراد بتوانند ارزش خدمات و محصولات شما را درک کنند. شما میتواند مستقیما توضیح بدهید که محصولات و خدمات شما چگونه میتوانند برای وضعیتهای خاص مشتریان موثر باشد و به آنها کمک کند.
۱۲.کیفیت محتوای سایت
بسیاری از کسبوکارها از بلاگها به عنوان راهی استفاده میکنند که بازدیدکنندگان سایت خود را به مشتریانشان تبدیل کنند. این کار از طریق آموزش افراد در رابطه با مشکلات ویژهای که در صنعت وجود دارد و سپس برقراری ارتباط میان راهکار مورد نظر و آن مشکل، انجام میشود. این روند نشاندهندهی این است که شما دانش عمیقی در رابطه صنعت خود دارید و به این مفهوم است که شما میتوانید هر مشکلی که مشتری شما با آن سروکار دارد رفع کنید. داشتن یک سایت با محتوای با کیفیت، موجب میشود که افراد از سایت شما به عنوان یک مرجعی از اطلاعات استفاده کنند. در این شرایط شما خوانندانی خواهید داشت که به سادگی میتوانند به مشتری شما تبدیل شوند.
۱۳.لینکهای داخلی سایت
لینکهای داخلی به شما کمک میکنند که بتوانید بازدیدکنندگان سایت خود را برای مدت بیشتری در صفحهی خود نگه دارید که از این طریق میتوانند در رابطه با کسبوکار شما بیشتر اطلاعات کسب کنند. هرچه بازدیدکنندگان بیشتر در صفحهی سایت شما بمانند، شانس این که به مشتری شما تبدیل شوند بیشتر خواهد بود.
۱۴.کلیدهای رسانههای اجتماعی در سایت شما
رسانهی اجتماعی در واقع ابزاری است که نشان میدهد شما چگونه با مشتریانی که در سایت شما نیستند، در ارتباط میمانید. شما به کمک پلتفرم رسانهی اجتماعی میتوانید با آنها مکالمه داشته باشید که این به شما کمک میکند که ارتباط قویتری با انها داشته باشید. همچنین به کمک رسانهی اجتماعی میتوانید تبلیغات و آخرین اخبار خود را با آنها به اشتراک بگذارید. پس مطمئن شوید که در هنگام طراحی سایت تجاری کلیدهای رسانههای اجتماعیتان در قسمتی مناسب قرار داشته باشند تا در صورت لزوم کاربران به آن ها مراجعه کنند.
۱۵.فرم تماس کاربران
شما نیاز دارید که اطلاعات تماس افرادی که به سایت شما مراجعه میکنند، ضبط کنید و سپس میتوانید آنها را برای کسب اطلاعات بیشتر دربارهی مشکلی که آنها نیاز به رفع آن دارند، پیگیری کنید. فرم تماس شما باید شامل یک فضا برای نام آنها، آدرس ایمیل و/یا شماره تلفن، و پیغامی که گذاشتهاند، باشد. این کار شما را قادر میسازد که پیام آنها را با راهکار پیشنهادیتان به سوال یا مشکل آنها، پیگیری کنید.
16.فروشگاه اینترنتی خود را ساده و طبقه بندی شده طراحی کنید
محصولات را به دقت برچسب گذاری کنید به طوری که توضیحات در مورد محصول و قیمت آن به آسانی در دید و دسترس باشد. منوهای صفحه اصلی مهمتر از آن چیزی هستند که فکر میکنید.برای محصولات سرفصل تعیین کنید و هریک را در منوی مرتبط با خودش قرار دهید .حفظ سادگی یکی از مهمترین مواردی است که در طراحی فروشگاه اینترنتی باید مد نظر قرار دهید.منوی اصلی هم شاه بیت سایت شماست از اضافه کردن لینکهای بیش از حد در منوی اصلی اجتناب کنید . drop down“دراپ دان منو” و mega menu “مگا منو” میتوانند جلوی شلوغی و بی نظمی صفحه اصلی را بگیرند.
17.ساده کردن فرایند پرداخت اینترنتی
یکی از مهمترین عوامل کاهش در نرخ تبدیل بازدید کنندگان به خریداران، پیچیده بودن فرایند خرید است .شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از اضافه کردن کالاهای مورد نیازتان به سبد خرید و ورود به مرحله پرداخت از ادامه کار و تکمیل کردن فرایند خرید منصرف شده باشید.
18-بدون جلب اعتماد فروشی اتفاق نمی افتد
با گذشت این همه سال از عرضه محصولات در فروشگاه های اینترنتی هنوز هم افراد زیادی به وبسایت به عنوان محلی برای داد و ستد کالا اعتماد ندارند.خوشبختانه با ارائه نمادهای مختلفی توسط مراجع معتبر به جهت تشویق خریداران و جلب اعتماد آنها هر روز به تعداد کسانی که از فروشگاه های اینترنتی خرید میکنند افزوده می گردد . نماد هایی مانند “نماد اعتماد الکترونیک” به کاربر این اطمینان را میدهد که از طریق درگاه های بانکی موجود در سایت اطلاعات شخصی و رمز عبور حساب بانکی خود را بدون ترس و احساس عدم امنیت وارد نماید.خرید و فروش در محیطی مشکوک و نا امن هرگز اتفاق نمی افتد هر گونه شک و تردید را از مشتریان خود دور کنید تا تمام تمرکز آنها بر روی خرید و لذت بردن از گشت و گذار در فروشگاه اینترنتی شما باشد .
تاثیر طراحی سایت در تجارت و کسب و کار
طراحی سایت در حقیقت از جمله اولین و مهمترین اقدامات محسوب می شود.
هر شرکت ، سازمان و کسب و کار برای جلب اعتماد مشتریان و امکان ارائه خدمات و پاسخگویی به آنان لازم است که دفتر ، مغازه و به صورت کلی یه مکان فیزیکی برای مراجعه مشتریان داشته باشد. وب سایت در واقع دفتر مرکزی شما در دنیای مجازی و فضای اینترنت محسوب می شود و طراحی سایت به شما این امکان را می دهد که یک پایگاه اصلی در اینترنت داشته باشید که دفتر مرکزی شما محسوب می شود و دفاتر دیگر شما در بخش های مختلف اینترنت به آن متصل می گردد.
چه صاحب یک کسب و کار کوچک باشید و چه در حال اداره یک سازمان بزرگ ، امروزه داشتن وب سایت برای شما یک ضرورت محسوب می شود چراکه نادیده گرفتن و پشت کردن به چنین پتانسیل عظیمی برای کسب و حفظ اعتبار با هیچ یک از اصول مدیریتی و بازاریابی همخوانی ندارد و در بسیاری موارد صدمات زیادی به کسب و کار شما خواهد زد.
طبق نظر سنجی ها اکثر مردم به شرکت هایی که دارای وب سایت هستند بیش از سایر شرکت های مشابه اعتماد می کنند.
برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم ؟
قدم های اولیه برای طراحی سایت و ورود به دنیای مجازی به صورت حرفه ای دارای اهمیت بسیار زیادی است.در مرحله اول باید انتظارات و هدف های خود را از طراحی وب سایت مشخص کنید و تا جاییکه می توانید در مورد انواع مختلف روش های طراحی سایت و برنامه نویسی اطلاعات کسب نمایید.
برخی از اهداف مهم طراحی سایت به این ترتیب است:
- اعتبار بخشی به شرکت و سازمان
- اطلاع رسانی سریع در مورد اخبار و وقایع جدید سازمان
- معرفی سریع محصول یا خدمات جدید
- سهولت در انجام امور مختلف مانند خرید آنلاین ، پشتیبانی آنلاین ، مشاوره آنلاین ، آموزش آنلاین و..
- توسعه دامنه های بازاریابی به فضای نامحدود وب
- برندسازی و کسب شهرت بیشتر
- ایجاد یک پایگاه مرکزی در اینترنت جهت سهولت در استفاده از انواع روش های بازاریابی در دنیای مجازی
- افزایش فروش
- حفظ مشتریان قدیمی و جلب اعتماد مشتریان بالقوه
- انتقال احساس حرفه ای و مدرن بودن به مخاطبان
یکی از کارکردهای طراحی سایت این است که به مشتریان و مخاطبان این حس را منتقل کند که شما حرفه ای هستید ، به تکنولوژی و دانش روز اهمیت می دهید و می توانند از این نظر به شما اعتماد کنند.
برای اینکه بتوانیم در ساخت وبسایت تجاری وردپرس موفق باشیم و به درآمد خوبی دست یابیم باید عواملی ذکر شده در بالا را رعایت کنیم و در نظر بگیریم که با رعایت این موارد مطمئنا به نتایج خوبی خواهید رسید.
مقاله: بهترین درگاه پرداخت واسط اینترنتی در سال 99 و مزایای آنها
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - آموزش طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی 985 هزار تومان
- دوره آموزش برگزاری وبینار حرفهای Webinar Marketing 149 هزار تومان
- دوره آموزش حضوری تلگرام مارکتینگ 169 هزار تومان
- دوره آموزش آنلاین گوگل آنالیتیکس 149 هزار تومان