آموزشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی جوانه سبز در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ با مجوز سازمان فنی و حرفه ای و با مدیریت سرکار خانم جمیله قاسمی تاسیس گردید.
در حال حاضر رشته هایی از جمله کاربر و فروشندگی گیاهان دارویی (ویژه عطاران) ، مشاوره مهارت های سبک زندگی سالم (طب سنتی) ، استفاده صحیح از محصولات بهداشتی و کرمها (مشاوره پوست) ، انواع ماساژ ( کاربر ماساژ، تای، رفلکسولوژی، سوئدی و …) ، پداگوژی ( آموزش مربیگری) و … طبق استاندارد سازمان فنی و حرفه ای با حضور اساتید مجرب و دارای مدارج عالیه تدریس می گردد و در پایان هر دوره به قبول شدگان در آزمون مربوطه مدرک معتبر و بین المللی سازمان فنی و حرفه ای اعطا می گردد.
شایان ذکر است جوانه سبز در مجموع مجوز آموزش بیش از ۵۰۰ رشته از شاخه های کشاورزی، بهداشت و ایمنی، خدمات آموزشی، فناوری محیط زیست، صنعت و ورزش را دارا می باشد.
همچنین این آموزشگاه دوره های ویژه ای از قبیل صابونسازی، عسل درمانی، روغن گیری، کرمسازی و … را در راستای کارآفرینی و درآمدزایی برگزار می کند. که پس از گذراندن این دوره ها کارآموزان عزیز قادر به راه اندازی کسب و کار شخصی خود خواهند بود.و به تازگی آموزشگاه جوانه سبز در طرح ملی آموزشی ایران مهارت و همکاری با مدارس برای آموزش حرفه های خاص طرح ایران مهارت مشارکت به عمل رسانده.