۱۰ اشتباه رایج سئو در کسب و کار اینترنتی
۱۰ اشتباه رایج سئو که اغلب فروشندگان در کسب و کار اینترنتی مرتکب میشوند
کسب و کار اینترنتی به روند رشد خود در سراسر جهان، با محبوبیت بالایی ادامه می دهد، به طوریکه ۴۴٪ از خریداران آنلاین فرایند خرید خود را با یک موتور جستجو آغاز می کنند. سئو ابزار تاثیرگذار بازاریابی اینترنتی در کسب و کار اینترنتیاست، اما اغلب به آن توجه نمیشود.
سئو یعنی نجات یک کسب و کار
سئو پنجمین عامل موثر در بازاریابی اینترنتی است. رسانههای اجتماعی، بازاریابی ایمیل و روشهای این چنینی موثرتر از سئو هستند.
پس مشکل کجاست؟
ده اشتباه متداول در سئو آمده است، که نشان میدهد
چرا همیشه سئو در کسب و کار اینترنتی شما، عمل نمیکند.
۱) فراموش کردن کلمات کلیدیای که مخاطبان به دنبالش هستند
یکی از اشتباهات رایج بازاریابهای اینترنتی مرتکب می شوند این است کلمات کلیدی درستی انتخاب نمیکنند.
هنگام تحقیق و بررسی کلمات کلیدی، بسیاری از
کسب و کار اینترنتی صرف پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با محصولاتشان میکنند که ممکن است مخاطبانی که در نظر دارند این کلمات را جستجو کنند.
کلمات کلیدی بهتر است طی یک طوفان فکری که برای مخاطبان به وجود می آورید تولید شوند. این کلمات ممکن است کلمات بلندی باشند که در واقع برای رتبهبندی راحت ترند، چرا که نسبت به کلمات کلیتر رقابت کمتری در آنها وجود دارد. پس استفاده از چنین کلماتی در پستتان موثرتر خواهد بود.
۲) هرزنامه نگاری در محتوای خود
طی سالهای اخیر الگوریتمهای گوگل دست خوش تغییرات بسیاری شده است، برخی تکنیکهای سئو همچون کلمات کلیدی منسوخ شدهاند.
اگر شما در حال انجام سئو با روشهایی غیرطبیعی هستید و به صورت غیرطبیعی از تگها، توصیف محصول، URLها و محتواهای دیگر با کلمهی کلیدی استفاده میکنید، باید گفت که این کار نه تنها به شما کمک نخواهد کرد، بلکه موجب کاهش رتبهبندی شما نیز خواهد شد.
شما باید قادر باشید تا تجربهی خوبی برای کاربرانتان ایجاد کنید، حتی اگر کلمات کلیدی زیادی در محتوای خود استفاده میکنید، مخاطبان شما روی لینک شما کلیک خواهند کرد،
همزمان این کار برای تجربهی کاربران شما نیز مناسب نیست. حتی اگر از کلمات کلیدی کافی در محتوای خود استفاده کرده باشید نیاز خواهید داشت که کاربران روی لینک شما کلیک کنند، این کار راحتتر از مواجه شدن مخاطب با محتوایی است که هرزنامهای بیش به نظر نمی رسد و این اتفاق روی رتبهبندی شما تاثیر خواهد گذاشت.
۳) مطالب بیش از حد تکراری
گوگل اذعان می کند که نمایه سازی و نمایش صفحات با اطلاعات مجزا از اولویت های آنهاست. آنها نمیخواهند که در صفحهی اول چندین لینک نمایش دهند که همه ی لینکها به یک محتوا ختم شود.
به همین دلیل آنها در تلاشند که محتوای هرز را که در لینک های مختلف تکرار شده است، حذف کنند.
در حال حاضر، برخی دلایل کاملا قانونی وجود دارد که چرا وبسایت شما میتواند شامل مطالب تکراری شود، اما همچنان ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در سئو شود.
همچنین باید از کلمات تکراری در سراسر صفحات وب پرهیز کنید. اگر سرور سایت خود را تغییر دادهاید و مطالب را به سرور دیگری انتقال داده اید، از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید تا اینکه گوگل تشخیص دهد که کجا برود.
فاقد شرح مختصری از محصول
همانطور که قبلا گفته شد، سئو فقط به معنای لینک گرفتن در جستجوها نیست، هنگامی که مردم کلیک می کنند، شما باید توانایی کافی برای متقاعد کردن آنها در خرید داشته باشید.
یکی از توانمندترین راه ها برای انجام این کار شرح کوتاهی در رابطه با محصول است. ۶۱٪ مشتریان ترجیح می دهند قبل از خرید اطلاعاتی در رابطه با محصول داشته باشند و یک شرح مختصر به آن٬ها در این رابطه کمک خواهد کرد و وجود این شرح در وبلاگ شما مطمئنا حس اطمینان بیشتری در مخاطب ایجاد خواهد کرد.
حتی صفحات شرح محصول می توانند محتوای جدیدی نیز به کار برند. به شرح محصول خود به عنوان فرصتی برای ایجاد یک کلیدواژه ی طولانی نگاه کنید، همچون اضافه کردن کلیدواژه ی “بررسی محصول” به سایر کلمات کلیدی ای که در محتوای شما استفاده شده است.
۵) بهینه نکردن URLها
یکی از اشتباهات بزرگی که در جستجو رخ می دهد همین مسئله است. کلیدواژه های یافت شده در URL به موتورهای جستجو کمک می کنند که متوجه شوند محتوا در چه موردی می باشد، نه اینکه به جستجوگران کمک کند که نتایج شما را قبل از نتایج دیگر انتخاب کنند.
وب سایت های کسب و کار اینترنتی با صفحات بسیار اغلب URL های غیرتوصیفی برمی گزینند که شامل شماره محصول یا چیز نامفهوم دیگری برای می باشد:
http://seolution.ir/product/258745
اما در واقع باید به شکل زیر باشد:
http://seolution.ir/product/seo-training
اگر شما یک سایت ووردپرس را اجرا می کنید، می توانید ساختار URL خود را به سادگی تغییر دهید. فقط کافیست روی تنظیمات کلیک کنید، به Permalinks بروید، که در آنجا می توانید یک ساختار سفارشی ایجاد کنید.
۶) صحبت نکردن به زبان جستجو (HTML )
زمانی که رباتهای گوگل وارد وبسایت شما میشوند، همه ی آنچه آنها میخوانند، HTML است. به همین دلیل است که تصاویر شما باید با HTML (در این مورد تگ ALT ) ترکیب شود تا گوگل قادر به تشخیص آن باشد. باید کلمات کلیدی به آنچه در تصویر وجود دارد مرتبط باشد، در غیر این صورت کلیدواژه های شما بهینه سازی نشده اند.
همچنین ویژگی های وجود دارد که می توانید وبسایت خود جالب و خاص جلوه دهید(مانند فلش) اما گوگل نمیتواند آنها را بخواند. اگر شما زیاد از این ویژگیها استفاده کنید، ممکن است در سئوی سایت شما منجر به مشکل شود.
۷) سرعت بارگذاری بسیار کم
از دیگر مشکلات سئو سرعت کم سایت است که اغلب به دلیل وجود ویژگیهای فانتزی و تجملی اتفاق میافتد. اگر شما به مقدار زیادی از المانها و گرافیکهای جالب استفاده کرده باشید، ممکن است سرعت سایتتان پایین بیاید که به نوبهی خود روی رتبهبندی موتور جستجوی شما تاثیر خواهد گذاشت.
در برخی موارد این موضوع برای سایتهای
کسب و کار اینترنتی یک مشکل بزرگ به نظر میآید. مطابق بررسیهای Strangeloop سایتهایی با رنک بالای ۲۰۰۰ به صورت میانگین حدود ۱۰ ثانیه طول می کشد تا بارگذاری شوند.
این تاحدودی مشکلساز است، مخصوصا که حدود ۴۰٪ از بازدیدکنندگان اگر بارگذاری بیش از ۳ ثانیه طول بکشد سایت را ترک خواهند کرد و این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی رتبهی شما خواهد داشت.
به Google Pagespeed Insights نگاهی بیندازید تا از سرعت سایت خود مطلع شوید. این ابزار روشهای اصلاح آن را نیز به شما پیشنهاد خواهد داد.
۸) فراموش کردن لینکهای داخلی
گوگل دوست دارد محتواهای شما به هم ربط داشته باشند و بدین ترتیب نتیجهگیری میکند که شما به صورت تخصصی روی یک موضوع در حال فعالیت هستید. اگر شما یک وبلاگ دارید، مطمئن شوید که تک تک محتواهای شما شامل لینکهای داخلی به دیگر محتواهای کیفیت بالا در بخش صفحات مرتبط است.
لینک دادن به سایر مطالب مرتبط نه تنها به سئوی سایت شما کمک می کند، بلکه به بازدیدکنندگان نیز این فرصت را میدهد که از دیگر مطالب مرتبط به موضوع شما نیز بهره برند. این کار باعث کامل و دقیق شدن محتوای شما نیز خواهد شد.
۹) نگرانی از رتبهبندی سایت
سئو برایکسب و کار اینترنتی به معنی قرارگرفتن در صفحه اول جستجوها نیست، بلکه به این معنی است که چه میزان از ورودی شما منجر به فروش شود. حتی اگر شما به بهترین شکل روی کلیدواژه ها تمرکز کرده باشید، به این معنی نیست که بهترین مسیر اقتصادی را در پیش خواهید گرفت.
لازم است که فروشندگان
کسب و کار اینترنتی در رابطه با سئو در بازاریابی خود همراه دیگر روش های بازاریابی شان فکر کنند و از آن به بهترین نحو استفاده کنند. یک نقص بزرگ در تلاش شما برای بازاریابی ممکن است سئوی شما را بی ارزش کند. گوگل از صدها عامل رتبه بندی مختلف برای تعیین ارزش کسب و کار شما در نتایج جستجوها استفاده خواهد کرد. برای مثال سیگنال های اجتماعی، می تواند یکی از عوامل باشد.
۱۰. نداشتن رمزگذاری امنیتی
آخرین مورد فقدان رمزگذاری امنیتی است که یکی از اشتباهات اصلی است که فروشندگان
کسب و کار اینترنتی مرتکب آن می شوند و تعداد کمی از آنها از اثرات آن بر سئو مطلع اند.
رمزگذاری امنیتی (HTTPS که داده ها را با استفاده از گواهی SSL رمزگذاری می کند) از اطلاعات مشتریان شما، هنگامی که در سایت شما معامله می کنند، محافظت می کند.
این کار یکی از اصول مهم مشتری مداری است، و از سایت شما در مقابل حملات هکرها محافظت خواهد کرد. بسیاری از مشتریان ممکن است دیگر علاقمند به خرید از سایت شما نباشند اگر اطلاعاتشان را از دست بدهید.
گوگل ترجیح می دهید برای جستجوگران نتایجی فراهم کند که دقیق و بی خطر هستند . به همین دلیل است که با استفاده از HTTPS داشتن گواهینامه ی SSL 2048-bit در سایتتان رتبه ی شما را افزایش خواهد داد.
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - دوره آموزش آنلاین سئو و بهینه سازی سایت 249 هزار تومان
- کسب و کارهای اینستاگرامی رایگان!
- دوره آموزش آنلاین کسب و کار اینترنتی 489 هزار تومان
- کارگاه آموزشی کسب درآمد با اینستاگرام 240 هزار تومان
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.