افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش بهترین سیستم کسب در آمد
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟
- همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing) یک نوع همکاری در فروش اینترنتی محصولات است که در سراسر جهان انجام می شود. و روز به روز هم در حال گسترش است. در واقع در این روش شما محصولات سایت های فروشگاهی را در سایت یا شبکههای اجتماعی خودتان معرفی میکنید و در ازای خرید هر محصول توسط کاربران کانال یا سایتتان، درصدی به عنوان پورسانت به شما تعلق خواهد گرفت.
- همکاری در فروش (Affiliate Marketing) که به آن فروش واسطه ای و فروش وابسته هم می گویند به شریک شدن در سود فروش محصول یا خدمتی گفته می شود.
- مفهوم اصلی همکاری در فروش عبارت است از هرگونه فعالیتی که موجب تسهیل در فروش یک کالا یا خدمات شود. این کار اغلب توسط کسانی صورت میگیرد که خودشان تولیدکننده و یا صاحب محصول نیستند. وظیفه کسی که قصد همکاری در فروش را دارد؛ معرفی محصول، ویژگیها و کاربردهای آن است تا مشتریان را ترغیب به خرید محصول یا خدمات کند.
- همکاری در فروش روشهای گوناگون و متنوعی دارد، اما بهترین و پربازدهترین آن استفاده از اینترنت است. اینکه شما به عنوان یک معرف، محصول مورد نظر را به شیوههای درست تبلیغ کنید و بابت هر فروش که از سمت شما انجام بگیرد پورسانت و یا درصدی از فروش را دریافت کنید.
- روش بازاریابی افیلیت مارکتینگ که با نامهایی چون همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی نیز شناخته میشود یکی از روشهای مرسوم برای بازاریابی است که پیشتر به صورت سنتی در فضای آفلاین انجام میشد و حالا در دنیای آنلاین به شکل گستردهای پیاده میشود.
در این نوع تبلیغات، یک واسطه به عنوان بستر نشر لینک موردنظر فعالیت میکند و در ازای تحقق اهداف مشخص شده درصدی را میگیرد. با توجه به شاخصهایی که تعریف میشود اگر فروش موردنظر رخ دهد، ناشر تبلیغات هزینه خود را دریافت میکند.
- همکاری در فروش روشی مرسوم و پرطرفدار برای درآمدزایی و کسب در آمد از طریق اینترنت است. شما با یاد گرفتن و آموزش درآمدزایی از طریق سیستم همکاری در فروش میتوانید بدون داشتن محصول و یا خدماتی، پورسانت از فروش محصولات دیگران دریافت کنید. همکاری در فروش که برخی تلفظ انگلیسی آن یعنی افیلیت مارکتینگ – Affiliate Marketing را بهکار میبرند، علاوه بر درآمدزایی برای افراد عادی، میتواند راه بسیار موثری برای افزایش فروش و درآمد یک مجموعه باشد.
- افیلیت مارکتینگ به فرآیندی گفته می شود که بر اساس آن یک افیلیت (معرف) اجازه بازاریابی برای کالاهای یک شخص یا شرکت دیگر را به دست می آورد. افیلیت کالایی را تبلیغ میکنند و درصدی از سود هر فروش به دست می آورد. این فروش ها از طریق لینک های افیلیت (URL مشخصی که شناسه یا نام کاربری فروشنده را دارد) از یک وبسایت به وبسایت دیگر، رهگیری می شوند.
- افیلیت مارکتینگ مدلی از تبلیغات است که در آن شرکتها (برند یا فروشنده) به ناشران برای فروش و یا ایجاد فرصتهای فروش (لید) پول پرداخت میکنند. ناشرانی که در این نوع تبلیغات شرکت میکنند، همکاران فروش نام دارند و کمیسیون مشخصی برای به سرانجام رساندن یک اقدام از جانب مشتری دریافت میکنند.
- بازاریابی پورسانتی یا بازاریابی مشارکتی فرآیندی است که در آن یک همکار در فروش با صفحه رسمی خود به عنوان واسطه برای بازاریابی محصولات یک شرکت یا شخص دیگر کمیسیون دریافت میکند. این واسطه بهسادگی بهدنبال محصولی میگردد که از آن لذت ببرند و سپس محصولش را تبلیغ میکند و بخشی از سود آن از هر فروش را دریافت میکند. این فروشها با لینکهای هدایت کننده از یک وبسایت به وبسایت دیگر پیگیری میشوند.
افیلیت مارکتینگ یا سرویس همکاری در فروش یکی از بهترین راههای کسب درآمد اینترنتی است
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در تبلیغات، آسانترین مدل کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه است. شما خدمات یا کالای شرکت یا تولیدکننده مشخصی را به مخاطبانتان پیشنهاد میکنید و مطابق تعرفه، کمیسیون خود را از آن شرکت دریافت میکنید.
مراحل کار به این صورت است که مخاطب شما (همان خریدار) قصد دارد کالای مشخصی را بخرد. او وارد وبسایت یا صفحه شما در شبکههای اجتماعی میشود و ازطریق لینک موجود در صفحهتان به سایت فروشنده کالای موردنظر هدایت میشود و خرید خود را انجام میدهد. درنهایت، شما کمیسیون خود را بابت این مراجعه جدید یا خرید موفق، از فروشنده کالا دریافت میکنید. بهترین قسمت ماجرا این است که سرمایه خاصی نیاز ندارید و با جیب خالی هم میتوانید کار را شروع کنید.
افیلیت مارکتینگ شباهت بسیاری به دراپشیپینگ دارد. سرمایه لازم برای هر دوی این کسبوکارها بسیار ناچیز است و شما به انبار کالا نیاز ندارید. تفاوت اصلی افیلیت مارکتینگ با دراپشیپینگ در این است که در افیلیت مارکتینگ شما فقط لینکی به سایت فروشنده ارائه میکنید و تمام مراحل بعدی، ازجمله خرید و پرداخت صورتحساب، در سایت فروشنده انجام میگیرد.
چگونه از طریق همکاری در فروش کسب درآمد کنیم؟
در این روش یک طرف قرار داد شرکت ها یا سایت های فروشگاهی هستند که محصولی برای فروش دارند و در طرف دیگر شما به عنوان بازاریاب قرار دارید. شما از طریق معرفی و تبلیغ محصولات فروشنده، کاربرهای سایت یا کانالتان را به سمت سایت فروشنده هدایت می کنید. کاربران هدایت شده از سایت شما، اگر در سایت فروشنده خریدی انجام دهند، درصدی از مبلغ خریداری شده آنها، تحت عنوان پورسانت به شما تعلق خواهد گرفت. این مقادیر جمع شده و طی دوره های مشخص هفتگی یا ماهانه به حساب شما یا هر بازاریاب دیگر واریز میشود.
همکاری در فروش یکی از بهترین استراتژی ها برای افزایش درآمد اینترنتی و رشد کسب و کارهای اینترنتی
برای همکاری در فروش با هر سایتی می توانید با مراجعه به آن سایت ثبت نام کنید. پس از ثبت نام، لینکی توسط آن سایت به شما اختصاص داده خواهد شد. کافی است این لینک را در جایی از سایت تان(مثلا مقالات خود) یا در شبکه های اجتماعی قرار دهید. در واقع وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب افیلیت این است که لینک اختصاص داده شده را در سایت یا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام یا شبکه های داخلی منتشر کنید و از این طریق بازدیدکنندگان خود را به سایت فروشندگان هدایت کنید. به محض اینکه کاربری وارد سایت شما یا شبکههای اجتماعیتان بشود و روی آن لینک کلیک کند به سایت فروشنده هدایت میشود و اینجاست که درآمد شما شروع میشود.
هرکدام از سایتها در این روش همکاری، درصدی را بعنوان سود، برای بازاریابها در نظر میگیرند، که این درصد برای هر سایت متفاوت است حتی با توجه به نوع محصول ممکن است فرق بکند. .هرکدام از سایتها شرایط خاص خودشان را دارند که با مراجعه به آنها و مطالعه نحوه همکاری در فروششان ، میتوان اطلاع دقیقتری را در این باره بدست آورد.
هنگامی که شما عضو یک سایت فروشگاهی می شوید، آن سایت پنلی را در اختیار شما قرار میدهد که در داخل آن بتوانید لینک های مخصوصی را که با شماره اکانت شما کدگذاری شدهاند، ایجاد کرده و در سایتتون منتشر کنید. لذا به محض اینکه کاربری با کلیک روی این کدها یا لینک ها وارد سایت فروشندهای شود، آن سایت متوجه خواهد شد که بازدید کننده از کدام لینک وارد شده است. و درصورت خرید، آن را در پنل کاربری بازاریاب به نمایش درخواهد آورد.
بازاریابی معرف « افیلیت مارکتینگ» یا سرویس همکاری در فروش یک روند بازاریابی است که افیلیت یک مبلغی به ازای تبلیغ برند یا محصولات یک شرکت دریافت میکند «افیلیت به فردی میگویند که تبلیغات یک برند یا شرکت را بر عهده میگیرد.»افیلیت یک روشی را انتخاب میکند تا خریداران را متقاعد به خرید کند و فروش محصولات را افزایش دهد. در این روش افیلیت باید ارزش و فواید خدمات یا محصولات شرکت را به دیگران معرفی کند.
انواع روش های همکاری در فروش افیلیت مارکتینگ
پرداخت سود در ازای فروش هر واحد محصول
در این روش تولید کننده درصدی از قیمت کالای فروخته شده را به بازاریاب پرداخت میکند. در این روش شرط خرید وجود دارد به این معنی که اگر خریدی توسط کاربر صورت نگیرد، حقالزحمهای هم به بازاریاب پرداخت نمیشود.
پرداخت در ازای هدایت مشتری به وب سایت
در این روش کار بازاریاب ترغیب مشتری به انجام یکسری اقدامات مشخص در سایت است. از جمله ثبت نام، ایجاد اکانت کاربری، ثبت نظر یا پیشنهاد، عضویت در خبرنامه و یا نصب اپلیکیشن. و در مقابل بازاریاب مبلغ ثابتی بعنوان حقالزحمه دریافت میکند.
پرداخت در ازای بازدید از سایت
در این روش ملاک محاسبه حق الزحمه مقدار ثابتی است به ازای هر کلیک. یعنی هر چقدر تعداد کلیک ها بیشتر شود حق الزحمه بازاریاب هم به همان نسبت افزایش پیدا میکند. در این حالت شرط خرید توسط بازدید کننده وجود ندارد.
چگونه برای کسب درآمد از همکاری در فروش محتوا تولید کنیم؟
اگر قصد دارید با تولید محتوا کسب درآمد کنید پیشنهاد می کنم محتوایی تولید کنید که آموزشی باشد و نیاز مخاطب را به خوبی بر طرف کند. باید بتوانیم محتوایی تولید کنیم که واقعا نیاز مخاطبان را بر طرف کند. علاوه بر تولید محتوا لازم است سئوی محتوا را یاد بگیرید تا بتوانید محتوا را به پول تبدیل کنید زمانی که با تولید محتوا ترافیک سایت تان را بالا بردید، کاربران سایت خود را افزایش دادید و اعتماد سازی کردید وقت آن رسیده است که محتوای خود را تبدیل به پول کنید و کسب درآمد خود را از طریق تولید محتوا شروع کنید.محتوا در وب میتواند جریانهای درآمدی مختلفی خلق کند که هر تولید کننده یا بستر فروش برحسب نوع محصول، مخاطب و رسانه میتواند یک مدل از آن را در اولویت درآمدزایی خود قرار داده و از جریانهای دیگر به عنوان مکمل کمک بگیرد. معرفی، شرح و بسط و بررسی نقاط قوت و ضعف مهمترین جریانهای درآمدزایی محتوایی موضوع این بخش از مبحث تولید و فروش محتوا در اینترنت است.
همکاری در فروش «بازاریابی پورسانتی» یک منبع درآمد
با سیستم همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» حتی در خواب هم میتوانید درآمد کسب کنید. بنابراین همکاری در فروش «افیلیت مارکتینگ» یک منبع درآمد مناسب است.
مقاله :کسب درآمد در خواب چطور امکان پذیر است؟
چه کسب و کارهایی می توانند از همکاری در فروش استفاده کنند؟
در کسب و کارهای آنلاین هم هر کسب و کاری که محصول و خدماتی ارائه می کند می تواند از این سیستم بهره مند شود. از بهترین مزیت های آن بیشتر دیده شدن کسب و کار است. افراد زیادی به واسطه همکاری در فروش با کسب و کار مورد نظر آشنا می شوند و ممکن است به مرور زمان با خرید دیگر محصولات و خدمات به مشتریان دائمی آن کسب و کار تبدیل شوند.
همکاری در فروش نقش عمده ای در برند سازی کسب و کار ها دارد. کسب و کار های زیادی به واسطه سیستم های همکاری در فروش توانسته اند مخاطبان زیادی را بدست آورند.افزایش بازدید سایت از دیگر مزیت های سیستم همکاری در فروش است. هر وب سایتی که از این سیستم استفاده می کند می تواند ترافیک بالایی را به صورت رایگان به دست بیاورد. از طرفی ترافیک بالا هم باعث بهبود رتبه الکسا خواهد شد.
همچنین استفاده از سیستم همکاری در فروش باعث بهبود سئو سایت هم می شود. مسلما افرادی که قصد دارند با همکاری در فروش کسب درآمد داشته باشند باید لینکی به وب سایت کسب و کار مورد نظر بدهند تا از طریق لینک ارجاع بتوانند فروش هایی را به نام خود ثبت کنند.در این صورت به طور ناخودآگاه فردی که به عنوان بازاریاب فعالیت می کند باعث ساخت بک لینک هایی برای وب سایت مورد نظر می شود. و به این صورت ممکن است هزاران بک لینک متفاوت به صورت طبیعی برای وب سایتی که سیستم همکاری در فروش دارد ساخته شود. این کار در بلند مدت باعث افزایش اعتبار سایت نیز می شود.
نکات مهم برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ
- طراحی و ساخت سایت با وردپرس سئولوشن یا پیج در شبکه های اجتماعی
- شناخت مخاطبین برای معرفی مناسبترین محصول
- تولید محتوای مستمر و با کیفیت باعث افزایش ترافیک وبسایت وموفقیت در افیلیت مارکتینگ
- درج لینک های افیلیت در پست های محبوب وب سایت
- همکاری با افیلیت های مختلف
- استفاده از محتوای ویدئویی جهت معرفی محصولات
سیستم همکاری در فروش یا افيليت مارکتینگ فرآیندی است که در اون یک بازاریاب فروش، با روش های خودش مشتری رو پیدا میکند و اون رو به سمت فروشنده اصلی هدایت میکند. حالا اگر هر کدوم از این مشتریان، تبدیل به خریدار شوند، بازاریاب درصدی از قیمت محصول رو به عنوان پورسانت دریافت می کند.
روند کار در سیستم همکاری در فروش چگونه است؟
در این سیستم برای محصول یک آدرس اختصاصی (URL) مختص هر بازاریاب ساخته میشود که قابل ردگیری می باشد. بازاریاب میتو اند این آدرس را در هر کانالی منتشرکند، از وب سایتشخ صی یا فروشگاهی گرفته تا شبکه های اجتماعی وقتی مشتری از طریق این لینک ها وارد سایت فروشنده شود و محصول را خریداری کند، درصدی به عنوان پورسانت به بازاریاب داده میشود .
شرایط پرداخت پورسانت به بازاریابان همکاری در فروش چگونه است؟
بازاریاب و فروشنده ممکن است در شرایط مختلفی با هم توافق کنند مثل:
پرداخت سود در ازای فروش هر واحد محصول
پرداخت در ازای هدایت مشتریان به وب سایت فروشنده
پرداخت در ازای بازدید بیشتر از وب سایت فروشنده
مزیت های سیستم همکاریدر فروش برای بازاریاب
کسب درآمد بدون صرف زمان زیاد
بدون نیاز نداشتن به سرمایه اولیه
بدون نیاز نداشتن به تولید محصول یا خدمات
بدون نیاز نداشتن به پاسخگویی به مشتری
امکان انجام کار از خانه و راه دور
انعطاف پذیری
سیستم همکاری در فروش و کسب درآمد دیجی کالا
از سال 1396 سیستم کسب درآمد ( Affiliate Marketing ) دیجی کالا راه اندازی شد و تا امروز چالش های بسیار زیادی رو پشت سر گذاشته تا نهایت امروز به جایگاهی رسیده که ماهیانه حداقل 1 میلیارد تومان به کاربران خودش پرداختی داره!در سیستم کسب درآمد دیجی کالا هر کس می تواند با یک عضویت ساده و کمک به فروش کالاها، به ازای خرید هر کاربر، پورسانت دریافت کند. این روش که افیلیت مارکتینگ نام دارد، از مهم ترین شیوه های کسب درآمد اینترنتی است که همه می توانند به راحتی از طریق شبکه های اجتماعی مانند کانال تلگرام و اینستاگرام و یا سایت، کانالی برای کسب درآمد آنلاین خود ایجاد کنند.کسب درآمد اینترنتی برای چه کسانی مناسب است؟سیستم کسب درآمد دیجی کالا می تواند منبع درآمد خوبی برای نوجوانان، جوانان، خانم های خانه دار، وبمسترها و یا هر فردی باشد که می خواهد لذت کسب درآمد در خانه را تجربه کند و یا به فکر ایجاد یک منبع درآمدی جدید است.شرایط عضویت در سیستم کسب درآمد دیجی کالا.برای عضویت در سیستم کسب درآمد دیجی کالا و کسب درآمد میلیونی از آن، نیاز به سرمایه نیست، حتی نیاز به داشتن یک شبکه اجتماعی پر مخاطب هم نیست و تنها کافیست که یک وب سایت، کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام داشته باشید و با ترغیب هر تعداد کاربر به خرید از دیجی کالا، کمیسیون دریافت کنید.
هدف استفاده از افیلیت مارکتینگ، افزایش حجم فروش است، راهحلی برد-برد که فروشنده و همکار فروش را منتفع میسازد. به علاوه بازاریابی هزینههای زیادی را به همراه دارد و استفاده از مهارتها و امکانات دیگران در این فضای برد-برد، میتواند ضمن افزایش فروش، هزینههای بازاریابی زیادی را صرفهجویی کند.
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - دوره آموزش آنلاین ایمیل مارکتینگ 149 هزار تومان
- آموزش ساخت هاست دانلود رایگان با گوگل درایو 129 هزار تومان
- دوره آموزش آنلاین گوگل سرچ کنسول 149 هزار تومان
- آموزش طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی 985 هزار تومان