چرا باید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد؟
مخاطب شما کسب و کار شما است
شما بدون مخاطب کسب و کاری ندارید و تنها یک وب سایت و چندین حساب در شبکه های اجتماعی دارید که هیچ کس ازانها بازدید نمی کند . به همین دلیل باید گروهی از مخاطبان که به بازار خاص و محتوای شما علاقمند هستند را جذب کنید تا در کسب و کار خود موفق شوید .
براین اساس لازم است محتوایی تولید کنید که کاربرانتان واقعا به ان احتیاج داشته باشند . علاوه بر این باید زمان زیادی را به بازاریابی محتوایی که تولید می کنید وب سایت و حساب های خود در شبکه های اجتماعی اختصاص دهید .
تعداد مخاطبان شما تنها عاملی خواهد بود که رشد کسب و کار شما را محدود می کند . اگر می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید و درامد بیشتری داشته باشید باید تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید تا افراد بیشتری محصولات دیجیتالی شما را خریداری کرده و بر تبلیغات کلیکی در وب سایت شما کلیک کنند .
بازاریابی 50% قضیه است
امروزه گوگل بیش از 30 تریلیون صفحه وب ایندکس شده در موتور جستجوی خود دارد . بنابراین ایجاد وب سایت تضمین نمی کند که کاربران از ان بازدید خواهند کرد .
وب سایت شما در حقیقت بروشوری برای کسب و کار شماست . اگر بروشورها را در دفتر کار خود بگذارید و به کسی ندهید هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت .
بنابراین برای اینکه کسب و کار شما نتیجه بخش باشد باید به طور فعال وب سایت خود را همانند هر کسب و کار دیگر بازاریابی کنید. درواقع بازاریابی کسب و کار انلاین نیازمند زمان وتلاش برای ایجاد وب سایت و تولید محتواست .
به ازای هر یک ساعتی که روی وب سایت خود کار می کنید باید یک ساعت هم به بازاریابی ان از طریق انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی گذاشتن پست مهمان در وب سایت های دیگر شرکت کردن در پادکست های دیگران اجرای استراتژی های تبلغاتی پولی وبررسی سایر تکنیک های بازاریابی اختصاص دهید
قدرت ایمیل در کسب و کار آنلاین
لیست ایمیلی تنها دارایی بسیار مهم در کسب و کار انلاین تان است . این لیست کانالی در اختیار شما قرار می هد تا بتوانید روزانه به طور مستقیم با مخاطبان خوددر ارتباط باشید بدون اینکه محبور باشید ان ها را به وب سایت خود بازگردانید .
لیست ایمیل شما اصلی ترین کانال فروش محصولات دیجیتالی تان می شود و حتی ممکن است به منبعی بزرگ از تولید درآمد برای کسب وکارتان تبدیل شود . شما می توانید با استفاده از لیست ایمیلی مخاطبان خود را از جدیدترین مطالب سایت اگاه کنید از انها بازخورد بگیرید با انها ارتباط برقرار کنید محصولات دیجیتالی خود را تبلیغ کرده و با فروش محصولات دیگران به صورت همکاری در فروش فعالیت کنید .
انتخاب بازار خاص برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی
چنانچه قصد دارید کسب و کار خود را شروع کنید ابتدا باید مشخص کنید که می خواهید روی چه موضوعی متمرکز شوید . بخشی از بازار که انتخاب می کنید یا همان بازار خاص شما به تعریف برند پیام رسانی ، محتوایی که خلق می کنید و محصولاتی که می فروشید کمک می کند . هر فعالیتی که در کسب و کار خود انجام می دهید باید زیر چتر بازار خاصی باشد که انتخاب کی کنید .
شاید انتخاب بازار خاص را فرایندی چالش برانگیز بدانید . درست است انتخاب حوزه خاص که قرار است برای چند سال اینده مبنای کسب و کار شما باشد کار دشواری است . ممکن است ایده های مختلفی در سر داشته باشید یا تنها یک ایده داشته باشید و نمی دانید که ایا دنبال کردن ان کار درستی است یا نه .
- چرا تنها باید کسب و کاری را شروع کنید که به ان علاقمند هستید3
- چرا تمرکز بیش از اندازه روی بخش کوچکی از بازار خاص ، پتانسیل کسب و کار شما را محدود می کند
- چرا باید بازاری را انتخاب کنید که درحال حاضر در ان رقیب وجود دارد
- چگونه می توان بازاری با مشتریانی اماده و مشتاق به خرید محصولات و خدمات خود پیدا کرد .
- چگونه می توان بازاری با تقاضای تبلیغاتی بالا پیدا کرد .
- چگونه می توان از بین دو ایده برای بازار بهترین ایده را انتخاب کرد .
بازار مورد علاقه خود را انتخاب کنید
اگر در حوزه ای فعالیت می کنید که به ان علاقه دارید مشکلی را می کنید که برایتان اهمیت دارد و شما فرد مناسب برای ساخت ان محصول هستید پس مزیت باور نکردنی نسبت به افرادی خواهید داشت که اشتیاق و علاقه شما را ندارند
اگر موفق عمل کنید می توانید کسب و کار خود را برای پنج تا ده سال اینده اداره کنید . شما بازی بلندمدت هستید . بازاری را انتخاب کنید که شمارا به شور و اشتیاق می اورد تا بتوانید زمان طولانی روی ان کار کنید . حوزه موضوعی را انتخاب نکنید تنها به این دلیل که فکر می کنید پول زیادی در این حوزه است یا رسیدن به بازار ان اسان است . تنها باید بازاری را انتخاب کنید که از فضای ان واقعا به وجد می ایید و می خواهید متخصص پیشرو در ان شوید اگر چه علاقه شخصی نباید تنها معیار انتخاب بازار خاص شما باشد ، اما باید درصدر لیست و اولین معیار شما باشد .
رقابت در کسب و کار اینترنتی
هنگام ارزیابی بازارهای مختلف بلافاصله متوجه می شوید که تقریبا در هر بازار انتخابی شما افرادی هستند که به تولید محتوا و فروش محصولات و خدمات مشغولند .
شاید فکر می کردید که اولین نفری خواهید بود که در بازار انتخابی خود مشغول به فعالیت خواهد شد و با دیدن این افراد احساس کنید که دیگر خیلی دیر شده است . اما واقعیت است که در تمام بازارهای خاص رقبایی هستند که محتوا تولیدمی کنند و محصولات و خدمات خود را می فروشند . به عبارت دیگر ، تقریبا در مورد هر بازاری که فکر کنید رقابت وجود دارد – و این چیز خوبی است .
در کسب و کار اینترنتی تقلید کننده نباشید
به احتمال زیاد هنگام شروع کسب و کار خود نمیدانید که برای موفقیت چه کاری باید انجام دهید به همین دلیل وسوسه می شوید به اقدامات رقبای خود نگاه کنید و سعی کنید با تکرار ان ها به موفقیت برسید . اما این کار همیشه جواب نمی دهد . زیرا ممکن است دلیل حقیقی موفقیت رقبای خود را ندانید .
مخاطبان من با خرید محصولاتم چه مزایایی خواهند داشت ؟
اگر دانش به کار رفته در محصولات و خدمات شما باعث می شود در هزینه و زمان مخاطبانتان صرفه جویی شود پس جذب مشتری برای ان ها اسان تر خواهد بود . اکثر افراد با رضایت 100 هزارتومان برای دوره اموزشی هزینه می کنند اگر بدانند که با اجرای انچه در طول زمان می اموزند پنج برابر پول بیشتر به دست خواهند اورد.
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - دوره آموزش آنلاین ایمیل مارکتینگ 149 هزار تومان
- آموزش ساخت هاست دانلود رایگان با گوگل درایو 129 هزار تومان
- دوره آموزش آنلاین گوگل سرچ کنسول 149 هزار تومان
- آموزش طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی 985 هزار تومان
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.