آموزش صفر تا صد سئو (بخش دوم)
اهمیت معماری سایت در سئو
1 – سایت شما نیازمند معماری منطقی است .صفحه اصلی باید درهر زمانی در دسترس باشد و همه دسته ها و زیرشاخه ها بایستی بطور منطقی با موضوع اصلی در ارتباط باشند .
2 – قرار دادن یک کادر جستجوی ساده در صفحه باعث رابط کاربری بهتری میشود
3 – همه بخش ها باید از منوی اصلی در دسترس باشند
هویت
4 – وبسایت شما بایستی راه ارتباطی شفافی را با قرار دادن انواع روشهای ارتباطی برای کاربر ، از طریق صفحه تماس با ما ایجاد کند .
5 – وجود صفحه درباره ما که وب سایت شما و هدفش را توضیح می دهد مهم است .
6- درهر صفحه ای شفاف باشد که چه کسی پاسخگو و مسئول سایت است ( فرد ، سایت ، ناشر)
اعتماد
7 – اگر صاحب کسب و کار هستید در سایتتان وبلاگی راه اندازی کنید .
تخصص
8 – اگر مدعی هستید که سایتتان تخصصی است ، بایستی مطمئن شوید که کارشناس واقعی به عنوان نویسنده حضور داشته باشد .
بررسی و آنالیز سئوی سایت
با چک کردن سئو و آنالیز ان می توانید نتایجی را بیابید و به دین منظور با اصلاح مشکلات و ایرادات سایت خود و برطرف سازی این مشکلات ، وب سایت خود را از نظر سئو به درجه بالایی رسانده و در نتیجه منجر به افزایش بازدید شوید .
گام اول . گوگل و انالیتیکز(Google Analytics) و وبمسترکد(Webmaster Code )
این روش مهم ترین گام انالیز سئوی وب سایت است . کد گوگل انالیز و کد وبمستر را برای رد یابی ترافیک ، مخاطب و غیره اضافه یا ایجاد کنید .
گام دوم . Robots.txt
فایل Robots.txt را به روز رسانی یا ایجاد کنید ونقشه سایت خود را به ان ارسال کنید
گام سوم. نقشه سایت HTML وXML
نقشه های سایت فرصتی را ایجاد میکندتا موتورهای جستجو درباره هر تغییر موجود درسایت اطلاع حاصل کنند
گام چهارم. کانو نیکال کردن Canonicalization URL
بررسی کنید که ایا وب سایت در هنگام باز شدن ادرس صفحه ان به صورت WWW یا بدون WWW و یا هردو است.
گام پنجم . اصلاح لینک های شکسته
در صورت وجود لینک شکسته یک صفحه باز نمی شود . بسیار مهم است که انها را برطرف کنید
گام ششم .تست سرعت
صفحه سایت باید در سه یا پنج ثانیه جهت ایجاد تجربه خوب برای کاربر بارگذاری شود. این کار را می توانید با ابزارGT metrix بررسی کنید
گام هفتم .نسخه موبایل دوستانه
ساز گاری وب سایت با موبایل یکی از فاکتورهای رتبه بندی است که گوگل در نظرمی گیرد
گام هشتم .تحقیق کلمه کلیدی
کلمه کلیدی فعالیت اصلی در انالیز سئو وب سایت است و یکی از فاکتورهای تعیین کننده در موتور جستجو است . کلمه کلیدی میتواند باعث موفقیت یا شکست یک فعالیت بازاریابی وب سایت شود . باید بازدید کنندگان هدف مندی برای وب سایت وجود داشته باشد که این کار تنها از طریق انتخاب کلمه کلیدی است . بنابراین انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو یک گام بسیار مهم است
گام نهم .متا تگ ها
این تگ ها شامل بینه سازی موضوعات و بهینه سازی توضیحات( description ) می باشد
گام دهم . آنالیز رقیب
این یک مرحله بسیار مهم بررسی سئو است به این ترتیب که به طور منظم مراقب رقبای خود باشید تا بدانیدانها چه کرده اند و از چه مواردی برای موفقیت خوداستفاده می کنند. برای بررسی رقبای خود باید مواردی را در نظر بگیرید مانند مدت فعالیت سایت ، بک لینک ها ، رتبه کلمه کلیدی در گوگل و غیره .
بنابراین انالیز سایت رقبا می تواند نتایجی را به دنبال داشته باشد از جمله ارتقای سئو سایت و رتبه سایت در گوگل ، افزایش بازدید کننده و ترافیک سایت ، محبوبیت برند اینترنتی و در نتیجه فروش بیشتر ان وغیره
گام یازدهم .بهینه سازی پارامترهای بیرونی سایت / لینک بیلدینگ
بیلدینگ را برای حفظ رتبه بندی کلمه کلیدی با وب سایت های اعتبار بالا و دارای رتبه بندی بالا شروع کنید
مقایسه سئو و تبلیغات درگوگل :
مزایا ومعایب سئو و تبلیغات درگوگل ( Adwords)
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات در گوگل (Adwords) اجرای اصلی بازاریابی موتور جستجو(SEM) هستند و در میان ارزشمندترین ابزارها در زمان اجرای کمپین های بازاریابی دیجیتال هستند . هدف انها ایجاد نتایجی برای وبسایت از نظر ترافیک ونرخ تبدیل( Conversions) است انها دارای تفاوت ها و شباهت هایی هستند و موقعیت هایی وجود دارد که باید از انها باهم یا به طور جداگانه براساس اهداف کسب وکار و بازریابی خود استفاده کنید . با وجود داشتن هدف مشابه این دو ابزار با روشی کاملا متفاوت عمل می کنند ، بنابراین این سوال پیش می اید که کدام یک از انها کارامد است ؟ و کدام یک برای یک بازاریابی و کسب و کار بهتر است ؟ در ادامه به تشریح تفاوت بین سئو و Adwords و نیز مزایای سئو دربرابر Adwords اشاره میکنیم.
سئو چیست ؟
سئو یا بهینه سازی موتور جستجو فرایند قراردادن حضور وب سایت یا متن بر روی صفحات وب است و با انجام این کار موتورهای جستجو مانند گوگل علاقمندی بیشتری به وب سایت شما خواهند داشت .
سئو سایت را از نظر کلمات کلیدی ومقالات موجود در صفحات وب بهینه می کند . با بهینه سازی این اجزا موتورهای جستجوی سایت شما را می شناسند و در جایگاه نخست بر روی نتایج جستجو قرار می دهند.
تبلیغات درگوگل ادوردز Google Adwords چیست ؟
گوگل Adwords یکی دیگر از گزینه بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات است که قادر می سازد شما تبلیغات خود را بر روی صفحه نتایج بالای جستجو بر روی گوگل همچنین دیگر وبسایت های وابسته (affiliate) قرار دهید گوگل Adwords یک پلتفرم تبلیغاتی متعلق به گوگل است که تبلیغ کنندگان می توانند از این پلتفرم برای قرار دادن تبلیغات خود در صفحات نتایج جستجوی گوگل ، محصولات گوگل ( یوتیوب ،جی میل و غیره ) و هزاران وبسایت دیگر که مشارکت در برنامه Adwords دارند به عنوان ناشر (Google Adsense) استفاده کنند به عنوان تبلیغ کننده می توانید پرداخت را در زمانیکه شخص بر روی تبلیغ شما کلیک میکند ) پرداخت به ازای کلیک یا cpm (یا در زمانیکه افراد تبلیغ شما را می بیند cpm) یا پرداخت به ازای هزار مشاهده ( انتخاب کنید. تبلیغات در گوگل (Adwords) مانند یک مزایده بزرگی کارمی کند که تبلیغ کنندگان برای مکان های تبلیغات موجود یا در دسترس رقابت می کنند .
تفاوت بین سئو و گوگل Adwords
- Adwords برای سایت های گوگل است و وبسایت هایی است که از گوگل Adsense استفاده می کنند، در حالیکه سئو اصولا برای همه موتورهای جستجو قابل استفاده است. تبلیغات گوگل (Adwords) در بالا یا اخر نتایج جستجوی گوگل است وتحت شرایط خاصی می توانید یکی از این موقعیت های تبلیغ را بگیرید، اما با سئو باید بسیار سخت تر برای دست یافتن به یکی از موقعیت هیا بالا در نتایج جستجوی ارگانیک کارکنید .
- Adwords فوری تر از سئو است از این رو می توانید کمپین های تبلیغاتی تقریبا بلافاصله ایجاد کنید و شروع به گرفتن ترافیک هدفمند کنید، در حالیکه با سئو نیاز دارید وقت بیشتری ) بخصوص برای وب سایت های جدید ( برای کسب رتبه بندی و ترافیک خوب بگذارید .
- با تبلیغات در گوگل (Adwords) محاسبه کردن نرخ بازگشت سرمایه (ROI)آسانتر است ، در حالیکه با سئو مشکل تر است ، به این دلیل که فاکتورهای زیادی وجود دارد که نقش ایفا می کند و تنها هزینه تبلیغات و درامد نیست .
- با Adwods می توانید کلمات کلیدی متعددی را در یک زمان مورد هدف قرار دهید ، در حالیکه با سئو نیاز دارید تنها بر روی تعدادی از کلمات کلیدی برای بهترین نتیجه تمرکز کنید.
- با Adwords می توانید بر روی دیگر وب سایت های گوگل و وبسایت هایی که از گوگل Adsent استفاده می کنند تبلیغ کنید، اما نتایج از سئو تنها برای صفحات نتایج جستجو هستند.
- نتایج گوگل Adwords سریعتر است که می تواند مانیتور شود و به شیوه روشنی از طریق گوگل انالیتیکز انالیز شود ، در حالیکه سئو مدتی طول می کشد تا ترافیک ایجاد کند و مشتری راغب (Leads) واجد شرایطی برای وبسایت شرکت جذب کند ، عناصر بیشتری در اندازه گیری نتایج در نظر گرفته می شود که چندان تعریف اثر بخشی انها اسان نیست .
- سئو سرمایه گذاری است که برای همیشه است ، درحالیکه لینک های اسپانسر شده ( ضمانت شده ) استراتژی های کوتاه مدت هستند .
9 مزیت استفاده از سئو :
1 – با استفاده از سئو به موقعیت های مطلوب در موتور جستجو دربین موتورهای جستجویی که استفاده می کنید دست خواهید یافت .
2 – شما به کسی در هر زمانی که شخصی بر روی لینک شما کلیک می کند پرداخت نمی کنید ، این شامل رقبایی است که به سادگی می خواهند وبسایت شما را بررسی کنند.
3 – اگر وبسایت شما بهینه شود ، موتورهای جستجویی مانند گوگل و بینگ وبسایت شما را شناسایی خواهند کرد و بنابراین وبسایت شما در رتبه بندی بالاتر نسبت به سایت هایی که از سئو برای بهینه سازی وبسایت شان استفاده نکردند قرار می گیرد
4 – با سئو وبسایت شما در حضور انلاین بهبود خواهد یافت و ترافیک موثرتری جذب خواهد شد و بنابراین باعث دستیابی بیشتر به کسب و کار شما می شود
5 – رتبه بندی بالاتر شرکت شما درموتور جستجو ، مشتری راغب تر ، فروش و سود بیشتری به دست خواهید یافت .
6- با گذشت زمان ، برای شما بازگشت سرمایه را خواهد داشت .
7 – یک سایت بهینه شده بر روی همه مرورگرها قابل مشاهده است و باعث افزایش بازدیدکنندگان می شود .
8 – موتورهای جستجو به اسانی می توانند دسته بندی کنند و صفحات روی سایت شما را ایندکس نمایند .
9 – سئو یک ارزیابی ماهانه و یک گزارش ماهانه از نرخ موفقیت وبسایت شما ارائه می کند.
9 مزیت تبلیغات در گوگل : (Google AdWords)
1 – گوگل ادوردز به شما اجازه می دهد تبلیغات هدفمندی داشته باشید به خصوص برای کاربرانی که ممکن است در حال جستجوی کالا یا خدمات شما باشند
2 – گوگل Adwords دسترسی سریع برای بازیدکنندگان و مشتریان بالقوه فراهم می کند
3 – هیچ حداقل محدودیتی برای هزینه تبلیغات شما وجود ندارد و می توانید ویرایش کردن تنظیمات بودجه خود را انتخاب کنید .
4 – تبلیغات در گوگل ( گوگل ADWORDS) مقرون به صرفه برای همه اندازه کمپین هاست بطوریکه می توانید بر روی مقدار پرداختی در زمان کلیک بازدید کننده بر روی تبلیغ تان تصمیم بگیرید و تنها پرداخت می کنید زمانی که انها بر روی تبلیغ شما کلیک می کنند
5 – گوگل Adwords مقرون به صرفه تر نسبت به رقبای عمده ای از جمله printed business directories تبلیغات بنری ، فعالیت بازاریابی افلاین منظم و ایمیل مستقیم است .
6 – می توانید تبلیغ موجود خود را ویرایش کنید و تغییرات در روی گوگل را در عرض چند دقیقه مشادهده کنید .
7 – تبلیغات درگوگل ( گوگل (Adwords انواعی از فرمت های تبلیغ را از نظر ویدئوها ، تصاویر، متن وموبایل ارائه می دهد.
8 – تبلیغات در (گوگل Adwords ) سایت شما را با در معرض قرارگیری موثر نام برند ، به این عنوان که شما تنها برای کلیک پرداخت می کنید فراهم می کند
9 – گزارش عملکرد جزئیات بر حسب تقاضا در دسترس است.
به طور کلی مزایای سئو و تبلیغات در گوگل اگر چه در بسیاری از جهات تفاوت دارد ، اما هردو به نظر می رسند به عنوان راه حل های بازاریابی اینترنتی هستند که با در معرض قرارگیری وبسایت بهینه شده ، مشتریان بالقوه ای به سایت شما هدایت می کند .
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - سئو سایت برای گوگل رایگان!
- آموزش گرافیک رایگان!
- کارگاه آموزشی دیجیتال مارکتینگ 169 هزار تومان
-
آموزش آنلاین تبدیل قالب PSD به HTML و CSS
129 هزار تومان95 هزار تومان
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.