تکنیک های سئو برای کسب و کار اینترنتی ( بخش دوم )
مهم ترین فاکتورها در سئوی سایت
فاکتورهای دامنه
سن دامنه
گوگل از سن دامنه استفاده می کند. دامنه ای که با کلمه کلیدی هدف خود شروع می شود ، نسبت به دامنه ای که در خود کلمه کلیدی ندارد یا کلمه کلیدی در وسط یا انتهای دامنه قرار دارد ، سرتر است.
ثبت طول دامنه
زمان انقضای دامنه می تواند به عنوان یک فاکتور تاثیر گذاری در .SEOباشد .
فاکتورهای صفحه
تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای صفحه است ، در نتیجه سیگنال قوی در سئوی داخلی ارسال می کند.
شروع تگ عنوان با کلمه کلیدی
بر مبنای اطلاعات Moz ، تگ عنوانی که با کلمه کلیدی شروع می شود در مقایسه با تگ عنوانی که کلمه کلیدی در انتهای ان قرار دارد ، ازکارایی بهتری برخوردار است .
کلمه کلیدی در تگ توضیحات
این هم نشانه دیگر بودن است و شما را متمایز می سازد .
وجود کلمات کلیدی در تگ H1
تگ H1 دومین تگ عنوان است که سیگنال بودن را به گوگل ارسال می کند .
کلمه کلیدی عبارتی است که بیشترین استفاده از ان در متن شده
انتخاب کلمه کلیدی که بیشتر از سایر کلمات مورد استفاده قرار گرفته ، نشانه مرتبط بودن است .
طول محتوا
محتوای که کلمات بیشتری دارد می تواند سطح گسترده تری را پوشش دهد و به مقالات سطحی و کوتاه ارجحیت دارد .
تراکم کلمه کلیدی
تراکم کلمه کلیدی مبنایی است که گوگل از ان برای انتخاب عنوان صفحه استفاده می کند. اما استفاده بیش از حد می تواند به شما اسیب برساند .
کلمات کلیدی هم معنی و مرتبط
LSI کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می کند معنی کلماتی که بیش از یک معنی دارند را استخراج کند. وجودLSI نشانه کیفیت محتوا است
کلمات کلیدی LSI در عنوان و تگ توضیحات
به عنوان محتوای صفحه ، کلمات کلیدی LSI در صفحه تگ متا به گوگل در تشخیص بین مترادف ها کمک می کند. همچنین به عنوان یک نشانه مرتبط بودن هم هست .
سرعت بارگذاری صفحه
از سرعت بارگذاری صفحه به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند .
محتوای تکراری
محتوای یکسان در همان سایت می تواند روی دید موتورهای جستجو نسبت به ان سایت تاثیر منفی داشته باشد.
بهینه سازی تصاویر
تصاویر On page سیگنال مرتبط بودن مهمی از طریق نام فایلش ، متن ALT، عنوان، توضیحات وتیتر به موتورهای جستجو ارسال می کند .
به روز رسانی محتوا
این فاکتور بسیار حائز اهمیت است و گوگل تاریخ اخرین به روزرسانی را برای صفحات خاص نشان می دهد .
مشهود بودن کلید واژه
داشتن کلید واژه که در 100 کلمه اول محتوا ظاهر شود ، یک نشانه مرتبط بودن است.
کلمه کلیدی در تگ H2 و H3
وجود کلمه کلیدی در زیر عنوان H2 و H3 می تواند نشانه ای از مرتبط بودن باشد .سایت MOZ هم با این موضوع موافق است.
کیفیت لینک های خروجی
بسیاری از متخصصین سئو فکر می کنند که لینک فرستادن به سایت های خوشنام می تواند سیگنال اطمینان به گوگل بفرستد.
گرامر و املا
گرامر و املا مناسب و صحیح نشانه کیفیت است
محتوای همزمان
ایا محتوای که در صفحه تان است اصل می باشد ؟ اگر یک بخش یا کپی از کل محتوای یک صفحه ایندکس شده باشد ، نمی توانید مانند صفحه اصلی رتبه کسب کنید.
تعداد لینک های خروجی
تعداد زیاد لینک های خروجی می تواند به رتبه بندی صفحه تان اسیب بزند .
عناصر چند رسانه ای
عکس ها و یدئو ها و سایر عناصر چند رسانه ای می تواند نشانه کیفیت محتوا باشد .
تعداد لینک های داخلی صفحه
تعداد لینک های داخلی صفحه نشان دهنده اهمیت مرتبط بودن سایر صفحات سایت است.
لینک های خراب (شکسته)
داشتن تعداد زیادی لینک های شکسته در صفحه تاثیر منفی در سئو سایت دارد .
خوانایی محتوا
هیچ شکی نیست که گوگل سطح خواندن صفحات وب را تضمین می زند و یک سطح اولیه خوانده می تواند به رتبه صفحه تان کمک کند . سطح خواندن یک فاکتور است که کیفیت سایت را از تولید محتوای ان جدا می کند.
خطاهای HTML / اعتبارW3C
تعداد زیاد خطاهایHTML یا برنانه نویسی نامرتب می تواند نشانه پایین بودن کیفیت سایت باشد .
طول URL
طولانی بودن بیش از حد URL ممکن است به سئو شما در جستجو صدمه وارد کند.
تگ های وردپرس
تگ های وردپرس خاص وردپرس نشانه مرتبط بودن است . تنها روشی که سئوتان را بهبود می بخشد مرتبط بودن بخش های مختلف محتوا و همچنین مجموعه ای از پست ها است .
کلمه کلیدی در URLادرس صفحه
این نشانه دیگر و مهم مرتبط بودن است.
مراجع و منابع
با استناد به مراجع ومنابع ، مانند انچه مقالات پژوهشی انجام می دهد ، میتواند نشانه ای از کیفیت باشد.
فهرست های شماره و نشانه دار
فهرست های شماره و نشانه دار کمک می کند تا محتوایتان برای خواننده تفکیک شده باشد
اولویت صفحه در نقشه سایت
اولویتی که به یک صفحه از طریق فایل sitemap.xmlداده می شود می تواند روی رتبه بندی تاثیر بگذارد .
صفحه ارتباط با ما
گوگل سایت هایی که اطلاعات تماس با ما مناسبی دارند را ترجیح می هد و اگر اطلاعات تماس تان منطبق با اطلاعات دامنه تان باشد ، پاداش در نظر میگیرد.
به روز رسانی سایت
اینکه هر چند وقت سایت به روز رسانی و محتوای جدید به ان افزوده می شود ، فاکتور تازگی سایت است.
وجود نقشه سایت
نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را راحت تر ، کامل تر و با قابلیت دیده شدگی بهتر ایندکس کنند.
گواهی SSL
گوگل گواهی SSL را ایندکس می کند و از HTTPS به عنوان نشانه رتبه بندی استفاده می نماید .
بهینه سازی برای موبایل
سایت های واکنش گرا ( Responsive)در جستجوهای با گوشی در رتبه بالاتر قرار گیرند.
بهینه سازی قدم به قدم سایت
تگ های متا در HTML
Meta Description
متن ان را جذاب ، مختصر و مفید انتخاب کنید . بهترین حالت ان یک جمله است که شرح مفیدی از صفحه ارایه می کند البته سعی کنید در ان واژه هایی کلیدی بیاورید
در حالت کلی محتوای این تگ باید دو خاصیت زیر را داشته باشد:
- باید به رتبه سایت شما در موتورهای جست و جو کمک کند
- خواننده را به امدن به سایت ترغیب نماید.
ALT
ALT متنی است که محتوای یک عکس را شرح میدهد . اگر نمایش تصاویر در مرورگرغیر فعال شود ، متن ان جایگزین تصویر میشود.
بهینه سازی متن
باری سئو سازی متن باید نکات زیر رو به یاد داشته باید :
- سعی کنید نوشته ها را با نظم و ترتیب قرار دهید
- کلمات کلیدی اصلی مطلب مورد نظر را چندین بار بین متن تکرار کنید
- سعی کنید طول مطلبتان بیشتر از8 خط شود و یادتان باشد برای مطالب طولانی از عکس استفاده کنید
- حتما بین متن خود لینک سایت خود رو به صورت مخفی قرار بدید
- بین متن یادی از مطالب قبلی خودتون بکنید و به ادرس اون مطلب لینک بدید
- حتما یه تنوع به متن بدید و یه قسمت از متن رو رنگی کنید
- قسمت های مهم مطالب خود را (پر رنگ Bold )کنید
روش بهینه سازی عکس
برای بهینه سازی تصاویر خود میبایست چند نکته را رعایت کنید. برای مثال حجم عکس های خود را جوری کاهش دهید که کیفیت ان کاهش پیدا نکند ، و همینطور در صورت امکان عکس های خود را خودتان بسازید یا از سایت های غیر فارسی بردارید که اعتبار مطالبتان نزد بینندگان وبسایتتان کاهش پیدا نکند .
افزایش سرعت لود صفحات وب
چند نکته میتوانید سایتی پرسرعت و بهینه داشته باشید :
- حجم عکس های خود را کاهش دهید
- ازکدهای جاوا اسکریپ غیر ضروری استفاده نکنید
- جداول دیتابیس خود را بهینه کنید
- به جای استفاده از فلش و جی کوئری از css و java script استفاده کنید
- از GZIP و CASHE استفاده کنید
- از سرورهای قدرتمند استفاده کنید.
بهینه کردن HTML
برای بهینه کردن یک صفحه HTML شما باید نکاتی را مد نظر داشته باشید :
- به جای جداول ازلایه های ( div) استفاده کنید
- کامنت های اضافی را حذف کنید
- از XHTML یا HTML5 استفاده کنید
بهینه کردن CSS
برای اینکار باید کدهای خود را کوچک و استاندارد کنید تا حجمش کاهش یابد. به عنوان مثال:
بهینه سازی
جاوا اسکریپت یک زبان مناسب برای انجام عملیاتی چون چک کردن مقادیر درون فرم ها یا درست کردن منو برای حرکت درون سایت یا حرکت دادن یک شی درون صفحه و… است، اما بعضی از طراحان در استفاده از این گونه کدها تا جایی پیش می روند که صفحه انباشته از کدهای جاوا اسکریپت می شود .
استراتژی ساخت لینک چیست؟
به روندی که طی ان سعی در افزایش لینک دادن سایت های دیگر به سایت شما می شود را استراتژی ساخت لینک می گویند .
به چه نوع لینک هایی احتیاج داریم؟
- لینک به صفحه اصلی شما
- لینک به صفحات داخلی( مثل صفحه ، صفحه دسته بندی مطالب )
- لینک حاوی نام تجاری و یا نام شرکت
- لینک حاوی کلمه کلیدی هدف گذاری شده
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - آموزش طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی 985 هزار تومان
- دوره آموزش برگزاری وبینار حرفهای Webinar Marketing 149 هزار تومان
- دوره آموزش حضوری تلگرام مارکتینگ 169 هزار تومان
- دوره آموزش آنلاین گوگل آنالیتیکس 149 هزار تومان
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.