ابزارهای جایگزین گوگل آنالیتیکس و مزایای آنها
ابزارهای جایگزین گوگل آنالیتیکس و مزایای آنها
برخی پلتفرم هایی جایگزین گوگل آنالیتیکس را به شما معرفی کنیم که میتوانید از آنها استفاده کنید.
گوگل آنالیتیکس بدون شک یکی از محبوبترین ابزارهای تحلیلی در حوزه وب است. مدیران سایتهایی که بهدنبال تحلیل ترافیک بازدیدکنندگان، تحلیل ترافیک ورودی به سایت و ارزیابی پربازدیدترین مطالب و صفحات سایت خود هستند، از این ابزار استفاده میکنند. در یک کلام باید بگوییم این ابزار تمام آنچه برای تحلیل یک سایت به آن نیاز دارید، در اختیارتان قرار میدهد. با این حال، اگر کسب و کار شما به گونهای است که به اطلاعات کاملاً تخصصی نیاز ندارید و تمایل دارید تحلیلها را بهشکل سادهای دریافت کنید، این شانس را دارید تا از ابزارهای جایگزین در این زمینه استفاده کنید. آمارها نشان میدهند ابزار گوگل آنالیتیکس ممکن است برای رشد همه کسب و کارها مناسب نباشد. در چنین شرایطی، کسب و کارها باید به فکر جایگزینی برای این ابزار باشید
Piwik
این ارائه دهنده خدمات تحلیل دادههای وب که در آلمان مستقر است، عملکردی شبیه به عملکرد گوگل آنالتیکس دارد. مهمترین تفاوت Piwik با گوگل آنالتیکس، در این است که به کاربرانش اجازه میدهد در صورت تمایل دادههایشان را در سرورهای خودشان نگه داری کنند.
Clicky
مهمترین شاخصه Clicky، راحتی کار با آن است. وجود امکاناتی نظیر گزارش زنده با جزییات از حاضرین در وبسایت و همین طور عدم استفاده از Flash که امکان استفاده راحت از آن را در موبایلها فراهم میکند باعث علاقه مندی برخی کاربران به این پلتفرم شده است. علاوه بر این شما میتوانید از اپلیکیشن های موبایل clicky که برای سیستم عاملهای مختلف در دسترس هستند، برای سهولت دسترسی به گزارشهای تحلیلی مورد نظرتان استفاده کنید.
یک پلتفرم رایگان آنالیز وب است که حرفهای آن از 9.99$ بصورت ماهانه آغاز میگردد.
طبق گفتهی سازندگان، ابزار تشخیص ربات آنها یکی از بهترینها در این تجارت است و به از بین بردن تمام ارجاعات اسپم که ممکن است دادهها را مسدود کنند کمک میکند.
آنها همچنین ابزار نظارت بر بالا بودن (Uptime) وب سایت شما را دارند. اگر علاقه مند به ابزارهای سبک قدیمی هستید ممکن است از “کلیکی” خوشتان بیاید.
بعضی ویژگیها (Heatmapها و مانیتورینگ آپتایم) برای پلنهای سطح پایین تر در دسترس نیستند. این ابزار همچنین آمارهای White-label (سیستمهایی که امکان شخصی سازی کامل و ادغام با اپلکیشنهای 3rd party را میدهند) را ارائه میدهد.
KissMetrics
وجود امکانات پیشرفتهای همچون قیف بازاریابی و گزارشهای مربوط به مسیری که کاربران در وبسایت طی میکنند، باعث شده که Kissmetrics بتواند به شما برای بهینه سازی نقاط تبدیل (صفحات فرود) کمک کند تا بتوانید فروشتان را افزایش دهید و مشتریان بیشتری را به صورت آنلاین جذب کنید. برخلاف اغلب پلتفرمهای تحلیل دادههای وب، برای استفاده از Kissmetrics باید ماهانه حداقل ۲۰۰$ پرداخت کنید. KissMetrics به شما اجازه میدهد رویدادهای مختلفی را تعریف و آنها را دنبال کنید تا بتوانید فعالیتهایی را که مشتریانتان بیشتر به آنها علاقه نشان میدهد را پیدا کنید.
Mixpanel
Mixpanel از شما میخواهد سؤالات متنوعی را که میخواهید با استفاده از دادههایتان به آنها پاسخ دهید طرح کنید و سپسان دادههای به خصوص را با استفاده قیفهای مختلف، دنبال کنید. بعضی از امکانات این پلتفرم به صورت رایگان قابل استفاده است و برای استفاده از کل امکانات آن باید از نسخه پولی آن استفاده کنید.
Woopra
با استفاده از Woopra میتوانید دادهها را در وبسایت، ایمیل، اپلیکشن و سایر رسانههایتان دنبال کنید. این پلتفرم مانند سایرین به شما تحلیلهای همزمان، ارائه میکند. نقطه تمایز این پلتفرم، ایجاد نمایه برای هر یک از مشتریان شماست. شما میتوانید بهجای بررسی دادههای ناشناس، فعالیتهای هر مشتری بهخصوص را دنبال کنید. بر اساس تعداد آیتمهایی که بنا دارید استفاده کنید، میتوانید از نسخه رایگان یا پولی این پلتفرم استفاده کنید.
ین ابزار دارای قابلیتهای ردیابی سفارشی و ادغام با بیش از 50 ابزار مانند Salesfore، Google Ads، Google Drive، Hubspot و Campaign Monitor است.
همچنین میتواند بصورت در-لحظه (Real-time) اتفاقاتی را که رخ میدهند، مانند ثبت نام یک کاربر جدید به کانال فروش در Slack ارسال کند.
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - کارگاه آموزشی تولید محتوا دیجیتال 169 هزار تومان
-
آموزش تبدیل قالب PSD به HTML و CSS
129 هزار تومان95 هزار تومان - دوره آموزش آنلاین تولید محتوای دیجیتال 169 هزار تومان
- آموزش طراحی سایت دو زبانه رایگان!
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.