سئو دوره ای سئو فصلی

0
111
SEASONAL-SEO-سئو-فصلی-دوره ای
SEASONAL-SEO-سئو-فصلی-دوره ای

سئو برای تمام فصول؛ 10 توصیه برای افزایش بازدید سایت در تمام فصل های سال

بهینه سازی سایت با استفاده از کلمات خاص، به منظور افزایش بازدید در یک دوره مشخص را سئو دوره ای گویند. در واقع از دیدگاه موتورهای جستجو، ترافیک وب سایت در ارتباط با کلمه جستجو شده اقزایش می یابد. این در حالی است که برخی از کلمات در فصول و یا دوره های مشخص بیشتر جستجو می شوند. برای موفقیت و حضور موثر در فضای اینترنت می بایست رفتار کاربران را به خوبی پیش بینی کرد و محتوای سایت را بر اساس رفتار کاربران، بهبود بخشید. این هدفی است که با رعایت اصول سئو دوره ای به خوبی می توان بدان دست یافت. سئو دوره ای مغایرتی با انجام سئو همیشگی وب سایت ندارد و تکمیل کننده آن است. پردیس شرق در نظر دارد تا با ارائه رهنمودهایی راه هایی را برای افزایش بازدید کاربران در دوره های خاص مطرح کند در ادامه با ما همراه باشید.

تحقیق بر روی سودآوری سایت در دوره های زمانی ضروری است

بهینه سازی و سئو سایت بدون در نظر گرفتن ابزارهای آماری امری دشوار است. آمارهای گوگل آنالیتیکس به خوبی نشان دهنده فعالیت کاربران بر روی سایت است. با توجه به اینکه در چه فصلی از سال آمار بازدید بیشتری داشتید می توانید کسب و کار خود را رونق بخشید. کاربران بنابر نیازها و خواسته هایشان از سایت بازدید می کنند بنابر این با توجه به اینکه کاربران چه می خواهندرفتارشان تغییر خواهد کرد سئو دوره ای از رفتار کاربران به نفع سایت استفاده می کند. به نظر شما تعویض مبلمان و یا خرید پرده در چه فصلی از سال بیشتر جستجو می شود؟ جستجوی کلاس کنکور در چه دوره ای افزایش می یابد؟

برنامه ریزی داشته باشید

بهتر است یک تقویم سئوی دوره ای را طراحی کنید. در زمان هایی که کاربران جستجوی بیشتری را داشته اند می تواند موجب پیشرفت شما باشد. برنامه ریزی را به گونه ای انجام دهید که زودتر از دوره پر بازدید، کاربران را به سایت و کسب و کارتان جذب کنید. برای مثال بهینه سازی را یک ماه زودتر از شب عید شروع کنید تا بتوانید فروش بهتری داشته باشید.

صفحاتی خاص با مطالبی دوره ای و کلمات کلیدی ویژه ایجاد کنید

درطول دوره پر بازدید می بایست بر روی صفحه فرود دوره ای سایت تمرکز کنید و آن را در sitemap ثبت کنید. با این کارهم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو و گوگل، دسترسی راحت تری ایجاد می شود. قرار دادن صفحات دوره ای بیش از حد می تواند موجب خستگی کاربران شود بهتر است در هر دوره ۳ صفحه دوره ای ایجاد کنید و با مطالب جذاب و کاربردی به سئو دوره ای سایت کمک کنید.

صفحات دوره ای و تگ توضیحات را به روزرسانی کنید

تگ توضیحات یک راه موثر برای افزایش بازدید از سایت است. قرارداشتن در بین نتایج جستجو با تگ توضیحات بسیار راحت تر خواهد بود. با استفاده از کلمات کلیدی ویژه می توانید تگ توضیحات دوره ای و فصلی را بهینه سازی کنید. یک راه بسیار مناسب برای سئو دوره ای این است که برای دوره مورد نظر بهتر است تگ توضیحات صفحات دیگر را نیز تغییر دهید و از کلمات کلیدی ویژه فصل استفاده کنید البته به یاد داشته باشید که این تغییر دائمی نیست و می بایست پس از پایان دوره تگ توضیحات به حالت قبل برگردد.

نگاه داری از صفحات دوره ای و سئو دوره ای را فراموش نکنید

برخی از مدیران سایت ها، صفحات دوره ای را پس از مدتی حذف می کنند. حتما می دانید که با حذف صفحه دوره ای ایندکس آن در موتورهای جستجو پاک نمی شود ولی صفحه حذف خواهد شد. حذف صفحات دوره ای برای سایت نمره منفی ایجاد می کند. پس از پایان دوره بهتر است این صفحات را از صفحه اصلی بردارید و در بایگانی قرار دهید. سال آینده و شروع دوره های بعدی می توانید محتوای این صفحات را با بهینه کردن محتوا به روزرسانی کنید. در این صورت رتبه بهتری را با سئو دوره ای به دست می آورید.

ترافیک وب سایت شما به این وابسته است که صفحه فرود شما چقدر به عبارات جستجو شده مرتبط است و اینکه از دیدگاه موتورهای جستجو مخصوصا گوگل سایت تان چه مقدار بهینه است. از سوی دیگر برای کسب بهترین نتیجه و یک حضور آنلاین قوی در اینترنت باید تمام رفتارهای کاربران را زیر نظر بگیرید و سایت خود را بر اساس رفتار کاربران در مواقع مختلف بهینه کنید. زیرا مردم در زمان های مختلف سال نیازها و رفتارهای متفاوتی دارند. و طبیعی است که تقاضا برای محصولات یا خدمات شما در دوره ای از سال پایین باشد و در دوره ای دیگر بالا برود. که میزان جستجو نیز به همان میزان کاهش یا افزایش خواهد داشت و در نتیجه ترافیک سایت شما نیز صعودی یا نزولی خواهد شد.
بنابراین لازم است که با استفاده از استراتژی سئوی فصلی یا دوره ای عملکرد سایت خود را افزایش دهید.

سئو فصلی یا سئو دوره ای چیست؟

سئو فصلی یا سئو دوره ای عبارت است از بهینه سازی سایت شما برای کلمات کلیدی خاصی جهت افزایش بازدید طی دوره خاصی از سال. بهتر است مثالی بزنیم. فرض کنید کار شما فروش جواهرآلات است. نزدیک ایام عید جستجو در این بخش افزایش می یابد. شما می توانید با علاوه بر سئوی معمولی که به عبارات کلی چون طلا و جواهرآلات می پردازد روی عبارات خاصی چون “کادوی جواهرآلات”  یا “عیدی جواهرآلات” تمرکز کنید. این کار باعث افزایش ترافیک سایت شما در زمان خاصی از سال می شود.
سئو-فصلی-دوره ای:

1. تحقیق کنید

بیهنه سازی سایت را کورکورانه انجام ندهید. به آمار سالانه ابزار گوگل آنالیتیکس توجه کنید تا دریابید چه وقتی از سال آمار سایت تان افزایش می یابد و تجارت و سایت تان را برای آن دوره جهت سودآوری بیشتر بهینه سازی کنید. شما باید برای یک، دو و یا حداکثر سه دوره برنامه ریزی داشته باشید.

2. برنامه ریزی کنید

در ابتدا یک فصل (دوره زمانی) را انتخاب کنید و یک تقویم سئوی فصلی برای مواردی که می خواهید بهینه سازی کنید را طراحی نمایید. به یاد داشته باشید که فصولی که بیشترین جستجو را دارند پیشرفت بیشتری برای شما به ارمغان می آورند و لازم است که طوری برنامه ریزی کنید که زودتر. مثلا برای خرید شب عید، جستجو و بازدیدها از اسفند زیاد می شود و شما باید زودتر از آن برنامه ریزی و شروع کرده باشید.

3. صفحاتی منحصر به فرد با مطالبی فصلی ایجاد کنید و آنها را با کلمات کلیدی مناسب آن دوره بهینه سازی کنید

در طول دوره ، سعی کنید بر روی صفحه فرود فصلی خود تمرکز کنید و آن را در نقشه سایت (sitemap) ثبت کنید. این کار دسترسی این صفحه را هم برای کاربران و هم برای ربات موتورهای جستجو راحت تر می کند. سعی کنید یک، دو و یا حداکثر 3 صفحه برای هر دوره ایجاد نمایید و آنها را با مطالب مفید و کاربردی بهینه سازی نمایید.

4. تگ توضیحات سایت و صفحات فصلی را بروزرسانی کنید

وجود تگ توضیحات یک راه برای افزایش نرخ کلیک بر روی سایت شما در بین نتایج جستجو است. علاوه بر اینکه شما باید تگ توضیحات صفحات فصلی را با استفاده از کلمات کلیدی مناسب تدوین کنید این را نیز پیشنهاد می کنیم که تگ توضیحات صفحات دیگر مثل صفحه اصلی سایت را نیز برای مدتی تغییر دهید و کلمات کلیدی فصلی را در آن قرار دهید. بعد از پایان دوره نیز یادتان نرود که تگ توضیحات را به حالت قبل برگردانید.

5. صفحات فصلی خود را بعد از پایان دوره حذف نکنید!

این صفحات بعد از دوره نیز میتوانند برای شما بازدید کننده به همراه داشته باشند. در صورتی که این صفحات را حذف کردید توجه داشته باشید که ایندکس این صفحات در موتور های جستجو وجود دارد اما خود صفحه نه! که این امر باعث ایجاد نمره منفی برای سایت شما خواهد شد. همچنین می توانید از این صفحات در سال های آینده با استفاده از بروزرسانی محتوای آنها استفاده کنید. سال آینده سعی کنید مطالب این صفحات را بروزرسانی کنید. در مدت این یک سال نیز این صفحات از رتبه بهتری برخوردار می شوند، البته در صورتی که مطالب و محتوای آنها را بهینه سازی کرده باشید.

کسب و کار خارج از فصل

چه اتفاقی می افتد اگر کسب و کار شما برای مدتی از سال تعطیل باشد؟ مسلما مشتریانی را از دست خواهید داد. مثلا کسب و کار اسکی در تابستان تعطیل است. اما با بکار بردن 5 توصیه زیر می توانید در این دوران نیز مشتریانی برای خود جذب کنید. شاید در این مدت فروشی نداشته باشید یا خیلی کم بفروشید اما با رعایت این نکات می توانید زمینه ساز پیدا کردن مشتریانی در زمان داغ شدن بازار شوید.

1. تحقیق کنید

باز هم ابزار آمارگیر گوگل (google analytics) و وبمسترهای گوگل (google webmaster tools) را بکار گیرید و دوره هایی که بازار شما خوابیده است را شناسایی کنید.

2. نظرات مشتریان را کسب کنید و نمایش دهید

هنگامی که فصل کسب و کارتان نیست سعی کنید با مشتریان خود تعامل برقرار کنید و از آنها راجع به تجارت تان سوال کنید. مخصوصا در شبکه های اجتماعی مثل گوگل پلاس. این تعامل در فصلی که بازار داغ می شود به کمک شما و مشتریان تان خواهد آمد و به آنها جهت تصمیم گیری بهتر کمک فراوانی می کند.

3. در تمام طول سال درون شبکه های اجتماعی فعال باشید

بسیار مهم و حیاتی است که با مشتریان خود و کاربران دارای پتانسیل در ارتباط باشید و با آنها به گفت و گو و تبادل نظر بپردازید. مخصوصا که در حال حاضر شبکه های اجتماعی پیشرفت چشمگیری کرده اند و وقت زیادی از زندگی کاربران اینترنتی در این شبکه ها سپری می شود.

4. ارسال مطالبی در رابطه با شغل تان در فصول خارج از کسب و کار

سعی کنید در فصولی که کسب وکارتان خوابیده است مطالبی در رابطه با کسب و کارتان در سایت قرار دهید. مثلا در تابستان عکس از اسکی و برف منتشر کنید.

5. یک وبلاگ فوق العاده ایجاد کنید

هنگامی که یک وبلاگ ایجاد کردید در تمام سال مطالبی مرتبط با کسب وکارتان در آن قرار دهید. این کار علاوه بر نگهداری مشتریان پیشین شما، به ارتقاء شما در نتایج موتورهای جستجو نیز کمک بسیاری می کند و به مرور زمان به سایت شما بازدیدکنندگانی ارجاع خواهد داد که خودتان از هجوم آنها شگفت زده خواهدید شد.
در پایان امیدواریم تجارت شما در همه ی فصول سال رونق داشته باشد.
سئو فصلی دوره ای باعث می شود  شما در تمام فصول سال به مشتریان خود خدمات یا محصولات خود را ارائه کنید و فروش خود را افزایش دهید.

افزودن دیدگاه