حفظ رتبه در صفحه اول گوگل
چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟
چرا باید صفحه اول گوگل باشیم؟
چگونه به صفحه اول گوگل برسیم؟
چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟
چگونه رتبه ی ۱ خود را در صفحه اول گوگل حفظ کنید؟
زمانی که یک مدیر سایت، تصمیم دارد رتبه ی سایت خود را در گوگل و دیگر موتورهای جستجو ارتقا دهد، سئوی سایت را در راس کار خود قرار می دهد.در واقع این سوالات نشان میدهد که وبمسترها امروزه فهمیده اند که، با رسیدن به صفحه اول گوگل کار سئو تمام نمیشود. حفظ رتبه در صفحه اول گوگل، کمی سخت از رساندن وب سایت به صفحه اول است و ما برای این منظور دو دلیل حرفهای و اساسی داریم.
مدیر سایت با بکارگیری تکنیک های سئوی داخلی و تکنیک های سئوی خارجی، سعی می کند سایت خود را برای جستجوی برخی کلمات کلیدی، در اولین جایگاه از صفحه ی گوگل نمایش دهد.
برای اینکه به رتبه ی برتر در گوگل برسید و در ادامه این رتبه را حفظ کنید، نیاز به محتوای تازه و اختصاصی دارید.
نکته ی اولیه و اصولی است که محتوای سایت شما، باید مرتبط با موضوع سایت تان باشد. علاوه بر این، در هر مطلب، لینک هایی به مطالب قبلی نیز ایجاد کنید تا عنکبوت های گوگل، مدت زمان بیشتری را صرف بررسی سایت کنند. در نهایت هنگام نوشتن تگ های عنوان، به کلمات کلیدی اصلی نیز توجه کنید و به طور کاملا بهینه سازی شده این بخش را تکمیل کنید.
زمانی که شما در حال کار کردن برای رساندن سایت خود به اول هستید، رقبا شما را نمیبینند و نسبت به حفظ جایگاه خود تلاش کمی دارند. اما همینکه سر و کله ی سایت شما در صفحه دوم و صفحه اول پیدا شد، رقبا تازه از خواب بیدار میشوند و از ابزارهای لازم استفاده میکنند تا جایگاه خود را به شما ندهند.
این دلیلی است که گاهی صعود به جایگاه اول در صفحه اول گوگل را سخت میکند.
چگونه جایگاه خود را در گوگل تثبیت کنید؟
برخی از این روشها، از زمان سئوی سایت و بالاکشیدن لینک در گوگل، ادامه پیدا میکند. در واقع با این بیان میخواهیم بگوییم برخی از کارها باید همیشه روی سایت انجام بگیرد و با رسیدن به صفحه اول گوگل هیچ فعالیتی نباید متوقف شود.
با افزودن اجزای جدید به سایت، آن را تازه نگهدارید
اینکه سایت خود را پویا نگهدارید، به شما کمک شایانی میکند که بتوانید برای گوگل عزیز بشوید. سایتهای ایستا عموما رتبه ی چندانی پیدا نمیکنند و یا اینکه اگر به صفحه اول گوگل برسند، مدت زیادی دوام نمیآورند، یا اینکه از روشهای غیر اصولی برای حفظ آنها در این رتبه استفاده میشود.
صفحات تازه، موضوعات تازه، مطالب تازه و مواردی از این دست میتواند در حیات بهتر سایت به شما کمک کند. این ویژگیها کمک میکند که گوگل بداند سایت شما واقعا توسط افرادی فعال و هدفمند مدیریت میشود. این موارد نباید باعث بشود که بخاطر گسترش سایت، دستههای نا مرتبط با سایت، مطالب مبهم و بی ارتباط با موضوع سایت و اهداف سایت را مورد استفاده قرار دهید.
پیش از اینکه بخشهایی را به سایت اضافه کنید به این فکر کنید که چگونه میتوانید دستهها و موضوعات و مطالب را بهینه سازی کنید.
از طریق سئوی خارجی لینک های رتبه دار را تقویت کنید
وقتی که رکورد اول از صفحه اول گوگل را تصاحب کردید درست وقت آن رسیده که از طریق روشهای قانونی لینک مورد نظر را تقویت کنید.
تقویت لینک در بسیاری از موارد منوط به تقویت محتوا و شاداب و زنده نگه داشتن سایت میشود. اما در چنین شرایطی بیشتر سئوی خارجی سایت اهمیت پیدا میکند. فاکتورهای سئوی خارجی سایت را مد نظر قرار دهید و با مشاوره ی یک نهاد مشورتی سئو سعی کنید که در این بخش از کار موفق شوید.
بهینه سازی محتوایی و داخلی سایت را جدی تر تلقی کنید
بعد از اینکه به رکورد اول از صفحه اول رسیدید باید مطالب سایت را همچنان به صورت بهینه شده منتشر کنید. بهینه سازی بعد از رسیدن به این جایگاه باید بیشتر با هدف تقویت لینک، افزایش نرخ کلیک و نرخ تبدیل باشد. این کار باید همراه با نوشتن عناوین جذاب و محتوای مفید و ارزشمند همراه باشد.
آنالیز سایت را به طور اصولی و هدفمند دنبال کنید
در این شرایط، باید آنالیز خود را بیشتر کنید و نسبت به آن حساستر باشید. آنالیز وب سایت به شما نشان میدهد که نقاط قوت و ضعف سایت شما کجاست. اگر وب سایت شما ریسپانسیو نیست و مشاهده میکنید که بیشترین ترافیک تان از سوی کاربران موبایل است باید دقت کنید که با ریسپانسیو و حتی مهمتر از آن با موبایلی کردن سایت خود، به کاربران سرویس بهتری دهید تا گوگل به شما امتیازهای ویژهای بدهد. گاهی آنالیز رقبا نیز به شما کمک میکند که بتوانید از آنها الگو برداری کنید. آنالیز رقبا در سئو سایت، نکته ی مهمی است که از ابتدا باید مد نظر قرار بگیرد و در پروسه سئو سایت لحاظ شود. به طور کلی سئو یک جنگ خاموش است که رقبایش بی شمارند به همین دلیل باید به طور خاموش رقبا را به زیر کشاند البته منظور از به زیر کشاندن رقبا ضربه و صدمه وارد کردن به آنان نیست بلکه منش سئو بدین صورت است که باید با تقویت seo سایت خود، به جایگاه بالا برسید.
سایت آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت 5 روش برای حفظ رتبه در صفحه اول گوگل به شما پیشنهاد می کند:
تولید یک منبع ثابت از ترافیک وب سایت، پایه و اساس هر کسب و کار آنلاین است.
اگر وب سایت شما بازدید کننده ای ندارد ، غیر ممکن است که آنها را تبدیل به مشتریان وفادار، طولانی مدت کنید. هنگامی که شما خودتان را به عنوان یک قدرت از طریق لنز گوگل معرفی می کنید، دیده شدن شما در پرس وجوی موتور جستجو افزایش می یابد.
اما چه اتفاقی می افتد بعد از اینکه شما خودتان را در بالاترین نقطه در صفحات نتایج جستجو گوگل پیدا کرده اید؟
برخلاف باور عموم، رتبه بندی برای کلمات کلیدی خاص تنها نیمی از نبرد است. اصول اصلی SEO دائما در حال تحول است، و بازاریابان نیازمند به روز رسانی با آخرین روند تغییرات هستند.
امروز، من می خواهم در مورد اینکه چگونه شما می توانید کلمات کلیدی را که برای رسیدن به این رتبه بندی به کار گرفته اید، حفظ کنید، صحبت کنم. این استراتژی همچنین حفاظت از شما را مقابل هر به روزرسانی بالقوه الگوریتم کمک خواهد کرد.
1.به روز رسانی سایت
گوگل کیفیت و تازگی (freshness)محتوا را به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی خود به حساب می آورد، بنابراین نگه داشتن سایت فعلی خود، یک راه بسیار خوبی برای حفظ موقعیت شما است.
استراتژی های منسوخ مانند مقالات “فقط متن ” به طور بالقوه می تواند رتبه بندی موتور جستجو شما را مانع شود. اگر شما می خواهید کلمات کلیدی خود را حفظ کنید، باید مطالبتان را با اضافه کردن مجموعه ای از فیلم ها و تصاویر به مقالات ، به روز رسانی کنید.
این کار، تجربه ی خوانندگان خود را افزایش خواهد داد و افراد دیگررا به لینک سایت شما جذب خواهد کرد.
نگاهی هم به بهبود درخواست بصری (visual appeal) نام تجاری خود داشته باشیم. بهینه سازی طرح بندی (صفحه بندی)سایت شما نرخ جستن را کاهش خواهد داد و احتمال درگیر شدن بازدید کنندگان را با مطالب سایت افزایش می دهد.
2. بالا بردن سرعت سایت
سرعت سایت یک فاکتور رتبه بندی در موتور جستجوی گوگل بوده است، اما بسیاری از وب سایت ها هنوز هم بسیار سریع بارگزاری نمی شوند- به ویژه در تلفن همراه، که اکثرجستجوها در حال حاضرتوسط آن انجام می شود. به خاطر داشته باشید که هر روز بیش از دو میلیون مطلب نوشته شده در وبلاگ وجود دارد، بنابراین اگر وب سایت شما به اندازه کافی سریع بارگذاری نمی شود ، بازدید کنندگان به احتمال زیاد یک راه حل جایگزین خواهند یافت.
گوگل خواستاراین است که مدیران سایت زمان لود صفحه خود را به کمتر از یک ثانیه برای دستگاه های تلفن همراه که بسیار سریع می باشند، برسانند. با این حال، حتی اگر شما نمی توانید زمان لود صفحه را کاهش دهید، در نظر بگیرید که هر ثانیه اصلاح زمان لود صفحه ،احتمال رهاکردن صفحه را کاهش می دهد .
خوشبختانه، ساخت بارگذاری سریع تر صفحات نیاز به استخدام کارشناس فنی خود ندارد. در زیر سه مرحله آسان پیاده سازی است که سرعت وب سایت شما را بهبود بخشد:
• تبدیل به یک سرویس میزبانی وب سریعتر، مطمئن تر.
• فعال کردن فشرده سازی تصاویر در وب سایت .
• استفاده از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) برای افزایش سرعت دانلود.
اگر شما هنوز هم با سرعت بارگذاری خود مشکل دارید ، شما همچنین می توانید ابزاری به نام Google PageSpeed Insights ، را امتحان کنید، که به شناسایی مشکلات خاص کم کردن سرعت زمان لود وب سایت شما کمک خواهد کرد و راه حل برای رفع آنها. ارایه می دهد
3. گسترش ساختمان پیوندهای (لینک ها)خود
یکی از رایج ترین اشتباهات که بازاریابان مرتکب می شوند، تمرکز بر کمیت به جای کیفیت لینک دهنده هایشان است.
اگر شما برای یک کلمه کلیدی خاص ،رتبه بندی داشته اید، نیاز به ساخت لینک دهنده بیش از حد به آن صفحه وجود نداکرد.
رتبه بندی شما از بین می رود درصورتی که شما اکثر لینک های خود را به یک نقطه از یک مقاله خاص ارجاع دهید. گوگل می خواهد کاربران خود را قادر به دسترسی به محتوای مرتبط و مفید در سایت شما سازد.
اگر شما می خواهید رتبه کلمه کلیدی خود را حفظ کنید، شما باید لینک های ورودی خود را به تمام صفحات مختلف در سایتتان گسترش دهید. این استراتژی مشخصات لینک شما را تنوع خواهد داد و اقتدار وب سایت شما را به طور کلی از دیدگاه گوگل افزایش می دهد.
4. لینک های خارجی(Outbound) و داخلی
همیشه مطمئن شوید که صفحات خارجی لینک شما مطالب ارزشمند و مرتبط را به خوانندگان خود ارائه می دهد
لینک داخلی، هر زمان که شما مقالات مرتبط را در وب سایت خود لینک کنید، این یکی دیگر از استراتژی های مفیدی است که به حفظ رتبه بندی کلمه کلیدی شما کمک خواهد کرد. هنگامی که این کار به درستی انجام می شود، لینک داخلی به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد تا اهمیت و تمرکز موضعی هر صفحه را بهتر درک کنند. به عنوان پاداش، ارتباط داخلی هوشمند همچنین می تواند کاربران را در سایت مدت بیشتری از طریق دسترسی ساده تر به محتوای سایت اضافی نگه دارد.
مشابه به لینک های خروجی، شما می خواهید از ارتباط داخلی در حد اعتدال استفاده کنید. با اضافه کردن یک مجموعه ای از لینک ها به محتوای مقاله های موجود شما بیش از حد نباشد.
5. حضور در رسانه های اجتماعی
برخی از ابهامات که آیا تعامل رسانه های اجتماعی یک عامل رتبه بندی در جستجو است، مستقیم یا غیر مستقیم وجود دارد. با این حال، آن کاملا روشن است که موتورهای جستجو مشاهده هر پلت فرم بزرگ رسانه های اجتماعی رابه عنوان یک نام تجاری معتبرمی بینند. وب سایت های مانند فیس بوک، توییتر و LinkedIn همه دارای پیج رنک(PageRank) بالا در گوگل هستند.
گرفتن لینک از این شبکه ها کمک خواهد کرد گوگل ارتباطی از وب سایت شما را تعیین می کند. بیشتر مردم دوست دارند و مطالب خود را به اشتراک می گذارند ، بازدید بیشتری ازسایت را توسط این کانال های رسانه های اجتماعی دریافت خواهید کرد. همانطور که شما همچنان برای جلب لینک دهنده با کیفیت پیگیر هستید، ممکن است برای افزایش و حفظ رتبه بندی شما در دراز مدت کمک کند.
رسیدن به رتبه ۱ گوگل یک چیز است و حفظ آن یک چیز دیگر!
پایه و اساس هرکسب و کار آنلاین تولید یک منبع ثابت از ترافیک وب سایت می باشد.اگر بازدید کننده ای از وب سایت خود ندارید، تبدیل آنها به مشتری وفادار و طولانی مدت غیر ممکن خواهد بود.
ایجاد یک منبع ترافیک ثابت برای وبسایت اساس هر تجارت اینترنتی محسوب میشود. اگر بازدیدکنندگان به سایت شما وارد نشوند، احتمال تبدیل آنها به مشتریان واقعی، متعهد و طولانی مدت وجود نخواهد داشت.
برخی از عواملی که در هنگام سئو سایت وردپرس و رسیدن به صفحه اول گوگل باید به آن توجه کرد عبارتند از:
- کدنویسی استاندارد و بهینه
- افزایش سرعت بارگذاری پوسته و سایت
- رعایت استانداردهای کدنویسی html5 و css3
- نصب و تنظیم افزونه های سئو وردپرس
- ایجاد نقشه سایت دقیق و حرفه ای
- استفاده از فونت و آیکونهای مناسب در طراحی قالب وردپرس
- طراحی و استفاده از تصاویر اختصاصی در نگارش مقاله و مطالب سایت
- گرفتن بک لینک خارجی با کیفیت از انجمن و سایتهایی با موضوع مرتبط
- آنالیز و بررسی رقبا برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب
- ایجاد لینک داخلی بین مطالب و دسته های موضوعی سایت
- تولید محتوای حرفه ای با نوشتن مطالب سئو شده با رعایت قواعد نگارشی وب
- ثبت سایت و نقشه های xml آن در گوگل سرچ کنسول Search Console (وبمستر تولز سابق)
- ساخت برگه معرفی و اشتراک گذاری مطالب سایت در شبکه های اجتماعی خارجی و داخلی
- طراحی قالب مناسب برای دسته بندی سایت با امکان نمایش عنوان و توضیحات هر دسته
- طراحی روان صفحات برای جلوگیری از سردرگمی بازدیدکننده ها
- استفاده از فونت وب و تایپوگرافی استاندارد و چشم نواز
- و …
برای حفظ رتبه ۱ گوگل ابتدا بهتر است کمی درباره چگونگی کسب رتبه توضیح بدهم. برای رسیدن به بالاترین رتبه درنتایج جستجو، باید مراحل مختلفی طی شود.
- شما باید سایتی داشته باشید که گوگل و کاربران براحتی و با سرعت بالا بتوانند در صفحات مختلف آن جابجا شده و مطالب شما را بخوانند.
- سایت شما باید محتوایی داشته باشد که کاربران به دنبال آن هستند. در واقع سایت شما زمانی مورد توجه قرار میگیرد که بتواند خواسته ها و نیازمندی های کاربران در فیلد مورد نظرشان را تامین کند.
- شما باید بتوانید برای سایتتان اعتباری دست و پا کنید. دیگران باید متقاعد شوند که به شما لینک بدهند. مطالب شما باید در شبکه های احتماعی به اشتراک گذاشته شود.
- برای ماندگار شدن در بالاترین جایگاه گوگل و نگهداری از اعتباری که گوگل به شما داده است، باید موارد زیر را اجرایی کنید:
- دسترسی به سایت شما نباید قطع شود. هم ربات گوگل و هم کاربران باید بتوانند به سرعت محتوای شما را بخوانند و به سایت شما دسترسی داشته باشند.
- همیشه محتوای خود را بروز کنید. هیچ چیز بیشتر از محتوای قدیمی و منتقضی شده، باعث کاهش علاقه کاربران به سایت شما نخواهد شد.
- دقت کنید همیشه بک لینکهای معتبر داشته باشید. domain authority و domain trust شما هیچ وقت نباید کاهش یابد.
در کنار نکات بالا، موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:
- همیشه پروفایل بک لینک رقبای خود را چک کنید. آنها برای گرفتن جایگاه شما انگیزه های بسیاری دارند.
- مراقب بک لینکهای خود باشید. همیشه پروفایل لینک خود را نیز چک کنید. دقت کنید همه چیز مرتب باشد.
- نرخ کلیک، نرخ خروج و زمانی که کاربران در سایت شما بسر میبرند از پارامترهای بسیار مهم برای حفظ رتبه میباشند. اگر شما کمتر از رتبه ۲ گوگل کلیک بگیرید و به عبارتی CTR شما از رتبه بعدیتان کمتر باشد، و اگر کاربران زیادی از سایت شما بصورت bounce rate خارج شوند، وقتش رسیده که فکری بحال محتوای سایتتان بکنید.
سایت خود را به روز رسانی کنید
آپدیت سایت یکی از عوامل حفظ رتبه سئو سایت است و تمامی افراد از اهمیت این مسئله آگاهی دارند. اما یکی از رایج ترین مشکلات صنعت بازاریابی اینترنتی، عدم به روز رسانی سایت است.
رتبه گوگل کیفیت و تازگی محتوا را به عنوان بخشی از الگوریتم رتبهبندی بررسی میکند. بنابراین بروز بودن سایت راهی عالی برای حفظ موقعیت محسوب میشود.
استراتژیهای قدیمی مانند مقالات “متن به تنهایی” میتوانند باعث افت رتبه شما در موتورهای جستجو شوند.
اگر میخواهید رتبه خود در کلیدواژهها را حفظ کنید، باید محتوای خود را با اضافه کردن فیلم و عکس تقویت کنید. این مسئله باعث بهبود تجربه خوانندگان شده و افراد تشویق میشوند به شما لینک بدهند.
شما باید زمان کافی صرف کرده و ظاهر برند خود را تقویت کنید. بهینه سازی قالب سایت باعث کاهش آمار پرش و باعث تعامل بیشتر بازدیدکنندگان با محتوا میشود.
سرعت سایت خود را افزایش دهید
سرعت سایت از گذشته به عنوان عامل رتبهبندی تشخیص داده شده است، اما بسیاری از سایتها سرعت بارگذاری بسیار طولانی دارند، مخصوصا در موبایل.
امروزه حجم بالایی از جستجو با استفاده از تلفنهای هوشمند صورت میگیرد. توجه داشته باشید که نزدیک به دو میلیون مقاله در هر روز منتشر میشود، پس اگر سایت شما سرعت بارگذاری کافی نداشته باشد، بازدیدکنندگان شما به گزینههای جایگزین مراجعه خواهند کرد.
گوگل صاحبان کسب و کارهای آنلاین را تشویق میکند تا زمان بارگذاری صفحه خود به کمتر از یک ثانیه در دستگاههای موبایل کاهش دهند. چنین بارگذاری بسیار سریع محسوب میشود.
اما، اگر شما نتوانید به این سرعت دست پیدا کنید، توجه داشته باشید که با کاهش هر ثانیه از سرعت بارگذاری، احتمال خروج کاربران از صفحه نیز کاهش پیدا میکند.
خوشبختانه افزایش سرعت صفحه به استخدام یک متخصص نیاز ندارد. سه مرحله ساده زیر به شما در بهبود سرعت سایت کمک خواهند کرد:
- استفاده از خدمات هاستینگ معتبر و سریعتر.
- فعال کردن قابلیت فشرده سازی تمامی عکسهای صفحه.
- استفاده از شبکه ارائه محتوا (CDN) با هدف افزایش سرعت بارگیری.
اگر هنوز سرعت بارگذاری سایت دچار مشکل است، میتوانید از ابزار Google PageSpeed Insights کمک بگیرید. این ابزار به شما در تشخیص مشکلات سرعت وبسایت کمک کرده و پیشنهاداتی در مورد نحوه ترمیم آنها را ارائه میدهد.
توسعه لینک سازی
یکی از رایجترین مشکلات بازاریابها، تمرکز بر کمیت به جای کیفیت بکلینک است.
اگر در کلیدواژه خاص رتبه مناسب کسب کردهاید، هیچ نیازی به افراط در ایجاد بکلینک به آن صفحه نیست. گوگل توانایی تشخیص کسب لینک با سرعت غیرمنطقی در سایت را دارد. ایجاد لینک با سرعت بیش از حد میتواند به عنوان پرچم قرمز و جریمه یا ممنوعیت عملکرد سایت شود.
همینطور اگر اکثر لینکهای شما به یک مقاله خاص اشاره کنند، احتمال کاهش رتبه شما افزایش پیدا میکند. گوگل میخواهد کاربرانش به محتوای مفید و مرتبط در سایتها دسترسی داشته باشند.
اگر میخواهید رتبه خود را در کلیدواژه خاص حفظ کنید، باید لینکهای درونی به صفحات متفاوت سایت خود را توسعه دهید. این استراتژی باعث متفاوت بودن پروفایل بکلینک و افزایش اقتدار سایت از نظر گوگل خواهد شد.
لینکهای خروجی و درونی
اگرچه شاید عجیب به نظر برسد، لینکهای داخل سایت نیز به اندازه بکلینکها برای حفظ رتبه سایت اهمیت دارند.
ارسال لینکهای خروجی به برندهای دارای اقتدار در صنعت شما باعث میشود گوگل مرتبط بودن سایت شما را تشخیص دهد.
همیشه باید صفحات سایتهای دیگر که به آنها لینک میدهید، محتوای ارزشمند و مرتبط برای خوانندگان داشته باشد.
برای مثال، اگر شما شرکت خدماتی-نظافتی منزل هستید، احتمالا نباید به صفحه اصلی دانشگاه هاروارد لینک بدهید.
اگرچه لینکهای .edu از نظر سئو ارزشمند در نظر گرفته میشوند، محتوای صفحه مورد نظر باید با بقا و حفاظت در ارتباط باشد و با برند شما نیز همخوانی داشته باشد.
ایجاد شبکه لینک درونی، یعنی لینک دادن به مقالات مرتبط در وبسایت خودتان، یکی دیگر از استراتژیهای مفید است که به حفظ رتبه در کلیدواژه خاص کمک میکند.
در صورت اجرای مناسب شبکه لینک درونی به موتور جستجو کمک میکند تا اهمیت و موضوعات مرکزی شما را راحتتر درک کند.
همین طور شبکه لینک درونی هوشمند باعث میشود کاربران به علت دسترسی سادهتر به محتوای دیگر، زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند.
همانند لینکهای خروجی، بهتر است در ایجاد شبکه لینک درونی افراط نکنید. شما نیازی به استفاده از تعداد زیادی لینک که باعث پرت شدن حواس خواننده میشوند، ندارید.
در نظر داشته باشید هر چه تعداد لینکها بیشتر باشند، احتمال اشتباه و بروز خطا نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
در شبکههای اجتماعی حضور داشته باشید
دریافت لینک از این شبکههای اجتماعی، مرتبط بودن سایت شما را به گوگل نشان میدهد. هر چه افراد بیشتری محتوای شما را لایک کرده و به اشتراک بگذارند، قابلیت مشاهده شما از طریق این شبکههای اجتماعی افزایش پیدا میکند.
با ادامه دریافت بکلینک با کیفیت، احتمال ارتقا و حفظ رتبه بندی در طولانی مدت افزایش پیدا میکند.
نکات زیر به شما در افزایش قابلیت مشاهده وبلاگ در شبکههای اجتماعی کمک میکنند:
- اضافه کردن کلید اشتراک گذاری اجتماعی در مقالات
- استفاده از فراخوان اقدام مشخص (مانند اگر از محتوا خوشتان آمد، با کلیک کردن بر روی این لینک، مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارید) در محتوا
- ارائه محتوای رایگان به کاربران در ازای اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی
نتیجهگیری
سئو یک فرآیند طولانی مدت است و نتایج آن طی یک شب بروز نمیکنند. معمولا، شما به چندین ماه تلاش نیاز داشته تا بتوانید اولین نتایج فعالیتهای سئو خود را مشاهده کنید. اجرای ۵ استراتژی بالا به شما در حفظ اقتدار طولانی مدت پس از کسب رتبه در کلیدواژه خاص کمک خواهد کرد.
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - آموزش ووکامرس، فروشگاهساز وردپرس رایگان!
-
آموزش کسب و کار اینترنتی Online Business
585 هزار تومان440 هزار تومان - آموزش سرچ کنسول گوگل Search Console 149 هزار تومان
- دوره آموزش آنلاین سئو و بهینه سازی سایت 249 هزار تومان
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.