سرمایه گذاری سئو در سال ۲۰۱۷
1395/07/13
ارسال شده توسط Manager
482 بازدید
سرمایه گذاری در سئو در سال ۲۰۱۷ چند برابر می شود
در سال های اخیر توجه به بحث سئو و رتبه سایت اهمیت بسیاری پیدا کرده است تا جایی که تخمین زده می شود در سال جاری در حدود ۶۱۳ میلیون دلار بابت دریافت سرویسهای بازاریابی دیجیتال و خدمات سئو توسط کسب و کارهای مختلف هزینه شود، که این رقم نسبت به سال ۲۰۰۸ رشد سه برابری را نشان میدهد.
سرمایهگذاری ۶۵ میلیون دلاری شرکتها در سئو
تخمین زده میشود در سال جاری، کسبوکارها حدود ۶۱۳ میلیون دلار بابت دریافت سرویسهای بازاریابی دیجیتال و خدمات سئو هزینه کنند، که این رقم نسبت به سال ۲۰۰۸ رشد سه برابری را نشان میدهد.
موسسه بورل آسوشیتس (Borrell Associates) در تحقیقات اخیر خود محل هزینه کرد این مبلغ هنگفت را تا حدودی مشخص نموده و وضعیت بازاریابی دیجیتال در چند سال آینده را تخمین زده است.
به نقل از وبسایت MediaPost، برندها و آژانسهای آمریکایی امسال بالغبر ۶۵.۲۶ میلیون دلار بابت خدمات سئو (SEO) هزینه خواهند کرد.
پیشبینی میشود این رقم در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ به ترتیب به ۷۲.۰۲ و ۷۹.۲۷ میلیون دلار افزایش یابد.
این در حالی است که اغلب شرکت های بزرگ با سرعتی باور نکردنی در حال استخدام سئو کاران با تجربه هستند و یا حتی پیش از این بهترین ها را به استخدام خود در آورده اند.
این گزارش بیان می دارد که یکی از جذاب ترین بخش های بازاریابی دیجیتال در آمریکا تجزیه و تحلیل بازدید کنندگاه سایت است که مبلغی در حدود ۱.۴۹ میلیون دلار بابت این کار هزینه میشود.
گرچه در سایت های شرکتی بازدید ها بسیار متغیر هستند اما کارشناسان سئو معتقدند که باید تمامی بازدیدها موشکافی شده و بدانیم که بازدید ها توسط چه کسانی انجام می شود و افراد بیش از هرچیزی به دنبال چه به سایت شما مراجعه می نمایند.
در این میان سایت هایی چون گوگل و الکسا اطلاعات مفید و موثری را در اختیار این نوع از بازاریاب ها قرار می دهند که برای رسیدن به هدفشان مفید و راهگشا خواهد بود.
«بورل آسوشیتس» همچنین پیش بینی نموده که تا سال ۲۰۲۰ رقمی که سازمان ها به منظور تحلیل بازدید کنندگان سایت های خود صرف می کنند تا سیصد برابر رشد خواهد داشت که معادل ۴۶۶ میلیون دلار خواهد بود.
طبق این پیش بینی در آن زمان شرکت های آمریکایی بیش از ۷۹۰ میلیون دلار را به منظور توسعه وبلاگ های خود هزینه خواهند کرد که این مبلغ تا سال ۲۰۱۸ به ۷۰۰ میلیون خواهد رسید.
یکی دیگر از روشهای مورد استفاده توسط بازاریاب های اینترنتی خرید لیست ایمیل هاست که گرچه در حال از دست دادن محبوبیت خود در بین بازاریاب هاست اما طبق پیش بینی ها حجم سرمایه گذاری در این بخش در حدود ۴۱۰ میلیون دلار خواهد بود.
و به عقیده کارشناسان این تنها موردی است که در طول زمان دچار روند نزولی خواهد بود.
سئو سایت و زیر ساخت های آن برای ۲۰۱۷
در سالهای اخیر عوامل موثر در سئو سایتها به سرعت در حال تغییر و تحول است. از این رو کارشناسان حوزه سئو هر روز پیشنهادات و روشهای جدیدی برای افزایش سئو سایت و سود حاصل از سرمایه گذاری شما در زمینه تولید محتوا در سال ۲۰۱۶ ارائه میدهند در بکارگیری آن برای سال های بعد اذعان دارند. دقت کنید که این آموزش و این لیست نیاز شما برای سال ۲۰۱۶ به تنهایی نیست بلکه زیر ساختار سئو برای سالهای آتی نیز به شمار میآید.
سئو
با وجود تمامی این تغییرات بازاریابانی که اهمیت و میزان تاثیر گذاری مطالب را فهمیدهاند در حال بهبود مطالب و سرمایه گذاری بر روی این بخش هستند و در کنار آن میباید زمانی را برای دانستن و آموختن روشها و راهکارهای مناسب و جدید سئو بگذارند.کارشناسان میگویند حالا دیگر باید استراتژیهای جدید سئو را بر اساس حوزه تحلیل و تجربه نهادینه نمود و استفاده از سیاستهایی مثل انتقال ترافیک به وسیله headlineهای آماده تمام شده است. ما در موارد متعددی به بیان نکتهها و ترفندهای سئو در سالهای مختلف پرداختهایم اما در حال حاضر در سال ۲۰۱۶ به سر میبریم و به نظر میرسد خط مشیهایی که برای فعالیتهای سئو، و فعالیتهای تجاری تحت وب در این سال و سال گذشته لحاظ شده است میتواند به عنوان یک زیرساخت برای سالهای بعدی به شمار آید. بنابراین باید ۲۰۱۶ را جدی گرفت.
کمپانی Moz ) این شرکت که در سیاتل ساکن است مشاورههای تخصصی در زمینه سئو ارائه میدهد ) در آگوست ۲۰۱۵ مهمترین فاکتورها برای سئو در سال آینده را اعلام نمود که در آن به مواردی چون توجه به تولید یک رابط کاربری مناسب برای کاربران موبایلی که رنک سایت را تا ۸۸% بالا میبرد، میزان داده استفاده شده مانند زمان دانلود تا حدود ۶۷% و همچنین طراحی مناسب و قابلیت مطالعه تا حدود ۶۷% اشاره شده است. این کمپانی همچنین فاکنورهای منفی زیادی را هم در رابطه با عوامل کاهش دهنده میزان سئو اعلام نمود که از آن درست میتوان به لینکهای اجارهای تا ۵۵% کاهش ( یعنی خرید بک لینک ) و anchor text ها تا ۴۹% کاهش ( استفاده از متنهای لینک شده به صورت غیر اصولی و اسپم وار ) اشاره نمود.
سئو سایت
با توجه به مطالب گفته شده میتوان پیش بینی نمود که در سال آینده رنکینگ بسیاری از سایتهای ایرانی به خصوص سایتهایی که تبلیغات زیادی را در خود گنجاندهاند پایینتر خواهد آمد. در این بخش میخواهیم به ۶ نکته اساسی که توسط کارشناسان سئو جهانی برای افزایش سئو برای سرمایه گذاران تبلیغی ارائه شده است بپردازیم:
به هدف توجه ویژه کنید
یکی از آیتمهایی که در گذشته بسیار مورد توجه سئو کاران بود دقت در انتخاب درست کلمات کلیدی بود ولی کارشناسان میگویند دیگر توجه کامل به این امر اهمیت چندانی ندارد زیرا در حال حاضر دیگر توجه موتورهای جستجو برای رنک دهی فقط به تعداد کلیک بیشتر نیست بلکه در کنار آن به این امر توجه میکنند که آیا فرد جستجوگر پس از هدایت شدن به سایت شما مطلب مورد نظر خود را یافته است یا خیر؟ پس علاوه بر کلمات کلیدی و جذب کلیک باید به تولید محتوا نیز توجه نمود تا توجه جستجو گر را نیز به خود جلب نمایید و این یعنی رفتار کاربر بعد از کلیک بیشتر از کلیک وی اهمیت دارد.
کلمات کلیدی همه چیز نیستند
گوگل حالا توجه بیشتری به معنا و مفهوم نسبت گذشته دارد و این به این معناست که اگر شما قصد دارید به طور مثال کلمه رستوران خوب را معرفی و بشناسانید علاوه بر اینکه آن را کلمه کلیدی نمودید باید حتما چند بار در متن از آن استفاده نموده و همچنین از تجربه صرف یک غذای لذت بخش در آن رستوران بنویسید یعنی با مفاهیم، آن کلمه را توضیح دهید.
با باهوشتر شدن موتورهای جستجو نکته بعدی است، چرا که آنها بدنبال کلماتی هستند که شما انتظار دارید در مقاله موجود باشد. در ۷۵% جستجوهای گوگل ۳ تا ۵ عبارت استفاده شده است زیرا کاربران متوجه شدهاند که وقتی تعداد کلمات عنوان شده کمتر باشد نتایجی به مراتب دقیقتر و بهتر دریافت خواهند نمود. توجه کنید که این نکته بسیار با اهمیت میباشد.
تمرکز بر روی تجربه کاربر
گوگل هر سال ۵۰۰ تغییر در الگوریتم خود اعمال مینماید و این تغییرات در جهتی اطمینان سازی میشود که وقتی کاربر یک موضوع را جستجو مینماید در همان صفحات اول به نتیجه دلخواه خود برسد و این به این معناست که شما نباید فقط موتورهای جستجو را برای کلیک بیشتر گول بزنید بلکه باید با تولید محتوای مناسب و کاربردی کاربر را جذب نموده و چیزی بنویسید که کاربر میخواهد. یکی از مواردی که خیلی اهمیت دارد این است که شما در مطالبتان از متن، عکس، ویدئو و غیره طوری در کنار هم استفاده نمایید که کاربراتان علاقه دارند و این درستترین و اصولیترین کاری است که میتوانید انجام دهید.
نکته بعدی این است که سعی کنید همواره مطلب را خودتان تولید نمایید و اگر در جایی مجبور به استفاده از کپی شدید بهتر است حداقل در هر خط یک کلمه را تغییر داده و همچنین به آن مطلب در ادامه شاخ و برگ داده و از خودتان بخشهایی را بیفزایید با این کار شما آن مطلب را کاملا شخصی سازی نموده اید.
اندازه و حجم محتوا مهم است
تولید محتوای بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه به شما کمک میکند تا ترافیک بالاتری دریافت نمایید و این کار سبب میشود تا نزد موتورهای جستجو محبوبتر شوید زیرا طبق تحقیقات انجام شده مطالب طولانیتر بیشتر به وسیله مردم در صفحات اجتماعی لینک شده و به اشتراک گذاشته میشود . در این رابطه میتوانید مقاله زیر را بخوانید و از ترفندهایش برای تولید محتوا استفاده کنید.
راه های اصولی برای تولید محتوا از وب سایت های رقیب
بهینه سازی برای موبایل
توجه نمایید که محتوای تولید شده توسط شما در موبایل و گوشیهای هوشمند نیز قابل استفاده باشد زیرا در حال حاضر اکثر کاربران به وسیله گوشیهای هوشمند خود از اینترنت استفاده مینماید و توجه به جلب رضایت آنها اهمیت بسیاری دارد همچنین توجه کنید که مطلبی که ارسال مینمایید توسط گوگل و موتورهای آن نیز قابل فهم باشد. شما می توانید از طریق ابزار گوگل آنالیتیک به راحتی پی ببرید که چند درصد از کاربران و ویزیتورهای سایتتان، از موبایل و تبلت برای مشاهده سایت استفاده میکنند. در چنین شرایطی است که میتوانید با خیال راحت روی ارتقای سایت خود سرمایه گذاری کنید و به موبایل فرندلی بودنش بیشتر فکر کنید.
استفاده از تصاویر واحد
توجه نماید که یکی از گامهای بزرگ برای این کار توجه به عکسهای مورد استفاده میباشد یعنی اینکه سعی کنید عکسی منحصر بفرد برای مقالاتتان داشته باشید البته استفاده از عکسهای قدیمی اشکالی ندارد اما عکس منحصر به فرد کار شمارا چندین برابر بزرگتر میکند. یکی از روش های شاخص ، این است که برای هر پست از مطالب آموزشی سایت، از یک عکس مشخص با سبک طراحی واحد استفاده کنید.
برچسب ها:
سئو در سال ۲۰۱۷
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - آموزش گوگل آنالیتیکس Google Analytics 149 هزار تومان
- آموزش کامل گوگل ترندز Google trends رایگان!
- آموزش ایمیل مارکتینگ Email Marketing 149 هزار تومان
- آموزش ووکامرس، فروشگاهساز وردپرس رایگان!
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
نمونه قرارداد سئو SEO
نمونه قرارداد سئو SEO به شما کمک می کند تا از روند بسته شدن قرارداد...
قیمت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
قیمت طراحی سایت با وردپرس طراحی سایت در شرکت های مختلف با روش های مختلفی...
تکنیک های سئو برای کسب و کار اینترنتی ( بخش دوم )
مهم ترین فاکتورها در سئوی سایت فاکتورهای دامنه سن دامنه گوگل از سن دامنه استفاده...
تکنیک های سئو برای کسب و کار اینترنتی ( بخش اول )
چگونه سئو بر کسب وکار شما تاثیر می گذارد ؟ اگر شما دارای یک کسب...
آموزش صفر تا صد سئو (بخش دوم)
اهمیت معماری سایت در سئو 1 - سایت شما نیازمند معماری منطقی است .صفحه اصلی...
آموزش صفر تا صد سئو (بخش اول)
سئو چیست ؟ سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظوربهبود عملکرد سایت شما...
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.