Fetch and Render در وبمستر گوگل
1395/08/16
ارسال شده توسط Manager
436 بازدید
آموزش کار با Fetch and render
گزینه fetch and render تنها برای صفحاتی که خودتان درخواست دهید انجام میشود و ظاهر آنچه گوگل از سایت شما ایندکس کرده همراه با گزارشی مختصر به شما ارائه داده خواهد شد.
نحوه کار بخش Fetch as Google در وبمستر گوگل
برای معرفی یک صفحه جدید، شما 4 گزینه اصلی پیش رو خواهید داشت که در تصویر زیر با شماره گذاری مشخص شده اند.
در بخش 1 آدرس صفحه ای از سایت شما که قصد دارید توسط روبات های گوگل بررسی شود را معرفی میکنید. توجه داشته باشید که در این فیلد نیازی به وارد کردن آدرس دامنه سایت نبوده و شما ادامه آدرس صفحه پس از کاراکتر / را وارد میکنید. قرار دادن یک / اضافه ممکن است فرآیند ایندکس را با مشکل مواجه کرده و با خطای 404 روبرو شوید.
در بخش 2 تعیین میکنید که این آدرس توسط کدام نوع روبات گوگل مورد بررسی مجدد قرار گیرد. استانداردهای مورد استفاده توسط روبات ها گوگل متفاوت می باشد و نسخه های گوناگونی برای کامپیوتر شخصی، تبلت و تلفن همراه از سایت شما ایندکس میکنند.
به همین دلیل ممکن است رتبه شما برای یک کلمه کلیدی خاص، زمانیکه کاربر با گوشی همراه خود در گوگل جستجو میکند با زمانیکه توسط کامپیوتر شخصی جستجو کرده است تفاوت زیادی داشته باشد. از همین رو و با توجه به گرایش زیاد کاربران به استفاده از گوشی های هوشمند، پیشنهاد میکنیم که توجه ویژه ای بهبهینه سازی نسخه موبایل سایتخود برای موتورهای جستجو داشته باشید.
در ادامه شما میتوانید یکی از بخش های 3 و 4 که به ترتیب Fetch و Fetch and Render هستند را برگزینید.
توجه داشته باشید که استفاده از دکمه Fetch and Render هیچ تاثیری بر سرعت ایندکس صفحه یا جایگاه شما در رتبه بندی گوگل نخواهد داشت و تنها تفاوت آن با Fetch ارائه گزارشی مختصر و پیش نمایشی از سایت شما بصورتی که توسط ربات های گوگل دیده شده است، می باشد.
در صورت انتخاب گزینه Fetch and Render یک علامت تیک در ردیف آدرس ایندکس شده نمایش داده میشود. با کلیک بر روی این ردیف به گزارش گوگل از صفحه و نحوه نمایش صفحه شما به روبات های گوگل ارجاع داده میشوید.
در تصویر زیر بخش های گوناگون گزارش fetch and render گوگل از صفحه خود را مشاهده میکنید، در بخش انتهایی لیستی از فایل های فراخوان شده در این صفحه که روبات ها اجازه دسترسی و ایندکس آنها را نداشته اند به شما نمایش داده میشود. این محدودیت از طریق فایل robots.txt به گوگل اعلام میشود
تغییرات در بخش Fetch as Google
محدودیت استفاده از ابزار Fetch وبمستر گوگل نیز هیچ تغییری نکرده و شما همچنان میتوانید 500 آدرس یکتا در هفته برای بررسی ساده و 10 آدرس یکتا در ماه برای بررسی کامل از طریق پنل مدیریت وبمستر خود ارسال نمایید.
در بررسی ساده تنها صفحه ای که آدرس آن را معرفی کردید بازبینی و ایندکس میگردد ولی در بررسی کامل صفحه و تمام صفحاتی که از درون آن میتوان به آنها دسترسی داشت بررسی خواهند شد. بعنوان مثال اگر صفحه اصلی سایت را برای بررسی کامل معرفی کنید، تمام صفحاتی که لینک آنها در منو، فوتر، سایدبار یا محتوای صفحه اصلی وجود دارد نیز بررسی خواهند شد.
البته بنظر میرسد که این تغییرات در بخش Fetch and Render مشکلاتی را نیز بهمراه داشته است، بطوریکه اگر آدرس صفحه شما شامل کاراکتر # باشد، پس از ارسال درخواست آدرس بصورت ناقص به گوگل معرفی شده و امکان ارسال درخواست ایندکس را نخواهید داشت!
بطور معمول صفحاتی که از تکنولوژی Ajax بهره میبرند در آدرس خود از کاراکتر # استفاده میکنند. جان مولر از مدیران ارشد گوگل نیز به تازگی به این مشکل اعتراف کرده و قول داده که در زمانی کوتاه آن را برطرف کنند.
اگر تا به حال از ابزار Fetch as Google وبمستر استفاده نکرده اید بهتر است همین امروز شروع کنید، زیرا تاثیر بالایی بر سرعت ایندکس صفحات و سئو سایت شما حداقل در چند ماه ابتدایی راه اندازی وبسایت خواهد داشت.
پر امتیازترین محصولات
-
آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید سایت وردپرس بدون برنامه نویسی
امتیاز 5.00 از 5
129 هزار تومان95 هزار تومان - دوره آموزش آنلاین دیجیتال مارکتینگ 169 هزار تومان
-
آموزش کسب درآمد با اینستاگرام Instagram Marketing
445 هزار تومان385 هزار تومان -
آموزش ساخت قالب پست و استوری اینستاگرام به سبک حرفه ای ها
189 هزار تومان159 هزار تومان - دوره آموزش آنلاین تلگرام مارکتینگ 169 هزار تومان
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
تکنیک های سئو برای کسب و کار اینترنتی ( بخش دوم )
مهم ترین فاکتورها در سئوی سایت فاکتورهای دامنه سن دامنه گوگل از سن دامنه استفاده...
تکنیک های سئو برای کسب و کار اینترنتی ( بخش اول )
چگونه سئو بر کسب وکار شما تاثیر می گذارد ؟ اگر شما دارای یک کسب...
آموزش صفر تا صد سئو (بخش دوم)
اهمیت معماری سایت در سئو 1 - سایت شما نیازمند معماری منطقی است .صفحه اصلی...
آموزش صفر تا صد سئو (بخش اول)
سئو چیست ؟ سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظوربهبود عملکرد سایت شما...
محتوای سئو محور چیست؟
سئوی محتوا - محور 1-اماده کردن وب سایت برای سئو بسیار آسان است . مطمئن...
نقش سئو در تجارت آنلاین
اهمیت سئو در کسب و کار آنلاین برای داشتن بیننده در یک سایت یا به...
پاسخی بگذارید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.